کد خبر: ۹۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های نماز جمعه:

سازمان ملل رسالت خود را از دست داده و جنایات جهانی را نمی بیند

امام جمعه شیعیان خنج گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود، زنان و کودکان مظلوم مسلمان را در نقاط مختلف جهان به شهادت می رسانند اما سازمان ملل هیچ اقدامی نمی کند.

به گزارش شیرازه  به نقل از خنج کهن؛ حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون که چهارم آبان ماه 43 صورت گرفت، این قانون را یکی از ننگین ترین قوانینی دانست که آن زمان علیه مردم ایران به تصویب رسید.


وی ادامه داد: این قانون به نوعی اسارت کشیدن مردم ایران بود که امام راحل(ره) مقابل آن ایستادگی کرده و این قانون را افشاگری نمودند. حضرت امام(ره) با افشاگری خود، موجی در جامعه به راه انداختند و مردم را نسبت به این قانون ننگین آگاه نمودند.

امام جمعه شیعیان خنج عنوان کرد: امروز نیز چنین شرارت هایی در دنیا وجود دارد و دشمنان به دنبال این هستند که چنین مواردی در نقاط مختلف جهان اجرا کرده و همه جا را متعلق به خود نمایند.

صفایی در ادامه با اشاره به سالروز ﺗﺄسیس سازمان ملل، گفت: امروزه این سازمان، رسالت اصلی خود را از دست داده است؛ این همه جنایت در سراسر جهان رخ می دهد اما سازمان ملل هیچ اقدامی نمی کند؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود، زنان و کودکان مظلوم مسلمان را در نقاط مختلف جهان به شهادت می رسانند اما این سازمان هیچ حرفی نمی زند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به سیاست های کلی انتخابات که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد اشاره نمود و گفت: این سیاست ها، حواشی و موارد مختلف انتخابات را سنجیده و موضوعاتی را مطرح کرده که اجرای دقیق آن موجب می شود انتخاباتی سالم، باشکوه و همراه با آرامش برگزار گردد.

خطیب جمعه شیعیان خنج در ادامه با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخبگان علمی، گفت: یکی از اهداف بزرگ پیش روی نظام، توجه مسئولین به نخبگان است؛ مسئولین دولتی در همه زمینه ها لازم است به نخبگان توجه لازم نمایند.

صفایی در بخشی دیگر از صحبت های خود به اظهارات اخیر وزیر بهداشت اشاره نمود و گفت: دکتر هاشمی وزیر بهداشت اظهاراتی مطرح کرده اند که واقعاً این صحبت ها از این چهره محترم بعید بود.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما که خود بزرگ شده و تربیت یافته همین منبرها و هیئت ها هستید؛ چرا بی دلیل وارد مسائل سیاسی می شوید؟ جنابعالی در عرصه پزشکی و سلامت تخصص داشته و موفق بوده اید اما اینکه در زمینه های سیاسی ورود پیدا کنید، به هیچ وجه صحیح نیست.

امام جمعه شیعیان خنج افزود: ائمه محترم جمعه در سراسر کشور همیشه از دولت و مخصوصاً اقدامات آن در زمینه سلامت و بهداشت حمایت کرده اند و اگر هم در جایی انتقادی صورت گرفته، قطعاً از نوع سازنده و به گونه ای بوده تا مشکلات حل شود.

صفایی ادامه داد: با تدبیری که شعار دولت نیز می باشد، ان شاءالله دیگر شاهد چنین حواشی نباشیم. درست است که در عرصه سلامت و بهداشت اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که ان شاءالله تلاش کنیم همه این مشکلات حل شود.

وی در خطبه های نخست نیز، مطالبی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و همچنین تربیت فرزند بیان نمود و با اشاره به سوره مبارکه لقمان، آیات این سوره را منبع مناسبی برای تربیت فرزندان دانست.

امام جمعه شیعیان خنج همچنین گفت: تربیت فرزند، دارای ریزه کاری بسیاری است و اگر می خواهیم تربیت ما اثرگذار باشد، باید در این خصوص بسیار دقت نماییم.


نظرات بینندگان