کد خبر: ۹۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه فیروزآباد:

سازمان ملل الان بعنوان یک ابزار در دستان قدرت های استکباری است

امام جمعه فیروزآباد گفت: سازمان ملل الان بعنوان یک ابزار در دستان قدرت های استکباری است و این حق "وتو"یی که وجود دارد یعنی مظلوم کشی و ظالم پروری.

به گزارش شیرازه  به نقل از فیروزنا ؛حجت السلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به محاصره حلب توسط مدافعان حرم در سوریه و حمایت آمریکا از تروریست و داعش اظهار داشت: در مقطعی که حلب توسط رزمندگان اسلام در حال آزاد شدن است آمریکا جنایتکار فریاد حقوق بشر سر می زند و می گوید کشور سوریه مردم بیگناه را به خاک خون کشیده است این در حالی است که اشغال کنندگان حلب همه سلاح بدست هستند و الان می بینیم که آمریکا از این جنایتکاران ضد حقوق بشر و کودک کش حمایت می کنند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به 3 آبان سالروز تاسیس سازمان ملل متحد و علت تاسیس این سازمان که برای حمایت از ملت های تحت ستم، بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شده بود، گفت: سازمان ملل الان بعنوان یک ابزار در دستان قدرت های استکباری است و این حق "وتو"یی که وجود دارد یعنی مظلوم کشی و ظالم پروری.

امام جمعه فیروزآباد در ادامه افزود: شورای امنیت سازمان ملل در سایه حق "وتو" ظلم های بسیاری در این سالهای اخیر به کشور های مظلومی همچون افغانستان ، عراق و سوریه و...کرده است.

حجت اسلام هاشمی زاده در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره به سالروز اعتراض امام خمینی(ره) به قانون کاپیتولاسیون که توسط آمریکا در سال 1343 آورده شد بیان کرد: آمریکا در 27 سالی که در ایران بود حدود 300 هزار نیرو در ایران داشت که بخش های مختلف نظامی ، سیاسی، اقتصادی کشور دخالت می کرند و با آوردن قانون کاپتلاسیون در ایران که به معنی این بود که آمریکایی های در ایران باید طبق قانون آمریکا در ایران محاکمه شوند که با اعتراض امام خمینی(ره) به قانون کاپتلاسیون صورت گرفت که به تبعید امام انجامید و انقلاب اسلامی امام(ره) بعد از این قانون صورت گرفت.

وی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره حمایت های برخی افراد در درون کشور از آمریکا گفت: این سیاست مداران خود فروخته داخلی بدانند که ما کتک خورده سیاست های آمریکا هستیم و ما عبور کنندگان از قانون کاپتلاسیون آمریکا هستیم .آمریکا در سال 43 با قانون کاپتلاسیون وارد کشور شد والان هم با برجام می خواهد وارد کشور شود.

برچسب ها: جمعه ، هاشمی ، رزمندگان
نظرات بینندگان