کد خبر: ۱۰۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵

اعزام خادمان موکب حضرت احمدبن موسی(ع) به شلمچه

معاون خدمات شهري شهرداري شيراز گفت: بالغ بر 50 دستگاه اتوبوس و 4 دستگاه خودروی امدادی در قالب کاروان خدمات رسانی موکب حضرت احمدبن موسی(ع)، به مرز شلمچه اعزام شدند.
به گزارش شیرازه، معاون خدمات شهري شهرداري شيراز گفت: موكب حضرت احمدبن موسي‌(ع) علاوه بر میزبانی زائران اربعین، به صورت دائمی میزبان زائران حسینی و راهیان نور است و تلاش شده تا بودجه شهرداری در تامین زیرساخت‌های عمرانی آن هزینه شود.

رمضان امینی با بیان اینکه این موکب گنجایش 30 هزار زائر را دارد، خاطرنشان کرد: موکب حضرت احمدبن موسی (ع) در زمینی به مساحت یک هکتار با تمامی زیرساخت‌های لازم آماده شده و دارای حمام، سرویس بهداشتی، رخت‌شوی‌خانه و محل اسکان است.

اميني همچنين از اعزام بیش از 600 نیرو از شهرداری شیراز براي ارائه خدمات در موكب حضرت احمدبن موسي(ع) خبر داد و گفت: 50 دستگاه اتوبوس اعزامي جابجایی زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر را عهده‌دار خواهند بود.

اعزام خادمان موکب حضرت احمدبن موسی(ع) به شلمچه

او با اشاره به اینکه نظافت 18 هکتار از مسیر زائران در مرز شلمچه برعهده نیروهای شهرداری شیراز است، گفت: 200 مخزن ویژه ذخیره‌سازی و حمل پسماندها، 10 دستگاه خودرو حمل پسماند، 4 تانکر تامین آب و 3 دستگاه ماشین حمل و نقل مواد بازیافتی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران در این موکب مستقر شده است.

معاون خدمات شهري شهرداري شيراز گفت: نيروهاي آتش‌نشاني نيز تامين ايمني و ارائه خدمات آتش‌نشاني در 18 كيلومتر محور شلمچه را عهده‌دار خواهند بود.

عضو و رئيس كميسيون عمران شورای اسلامی شیراز نیز با بيان اينكه هرساله بزرگترین همایش در اربعین حسيني شكل‌مي‌گيرد، گفت: وظيفه هر شيعه‌اي گام برداشتن در مسير اجراي هرچه باشكوه‌تر اين همايش عظيم است.

رضا محمديان با اشاره به اعزام كارواني متشكل از 54 دستگاه اتوبوس و خودروي امداد و نجات و آتش‌نشاني توسط شهرداري شيراز به مرز شلمچه، گفت: 300 پاكبان نيز براي ارائه خدمات به مرز شلمچه اعزام شده‌اند.

محمديان گفت: وسایل پذیرایی از زوار با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان و به همت خیرین شیرازی آماده و به همراه این کاروان به مرز شلمچه ارسال شده است.

عضو شوراي اسلامي شيراز با اشاره به اعزام بیش از 500 نیرو از شهرداری برای استقرار و خدمات رسانی در موکب حضرت احمدبن موسی (ع) در مرز شلمچه، گفت: این موکب با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، در زمینی به مساحت یک هکتار توسط شهرداری شیراز احداث شده و از امسال پذیرای زوار امام حسین (ع) در زیارت اربعین است.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان