کد خبر: ۱۰۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵

خیری که خانه اش را مدرسه کرد

جمعی از این دانش آموزان اظهار داشتند که در این چند سال شرایط سختی برای درس خواندن داشتند و به جز دانش آموزان، معلمان نیز تمرکز لازم را برای تدریس نداشتند.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، شهرستان پاسارگاد شاهد یک مراسم افتتاح بود. افتتاحی که با دیگر مراسم های اینچنینی تفاوت هایی داشت.

قصه از جایی شروع شد که دانش آموزان دختر روستای اکبر آباد شهرستان پاسارگاد به علت نداشتن فضای آموزشی مناسب، سال تحصیلی جدید را با مشکلات زیادی آغاز می کنند.

دانش آموزان دختر دبیرستان متوسطه تربیت روستای اکبرآباد از چند سال پیش مجبور بودند یا در شیفت بعد از ظهر یکی از مدارس ابتدایی این روستا به مدرسه بروند ویا به مثلا مدارسی که اصلا هم شبیه فضای آموزشی نبود، بروند  و سختی های زیادی را برای ادامه تحصیل به جان بخرند.

جمعی از این دانش آموزان اظهار داشتند که در این چند سال شرایط سختی برای درس خواندن داشتند و به جز دانش آموزان، معلمان نیز تمرکز لازم را برای تدریس نداشتند.

 حالا آقای حاج کریم نصیری با وقف خانه 800 متری خودش و  البته  به یاد  همسر مرحومش خانم عالم سلطان زارعی فر تلاش کرده است تا این مشکل یعنی نبود مدرسه در روستای اکبر آباد را برطرف کند.

آقای نصیری در این باره می گوید: بنده با رضایت کامل و برای رضای خدا و همچنین شادی روح همسرم این کار را کردم.

خانم نصیری دختر بزرگ حاج کریم هم می گوید: به همراه پدر، برادر و خواهرهایم تصمیم گرفتیم تا بعد از فوت مادرمان برای آن مرحوم کار خیری انجام بدهیم و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا این خانه را برای انجام امور آموزشی و مدرسه اهدا و وقف کنیم.

حالا با افتتاح این مدرسه مشکلات این دانش آموزان حل شده است و دانش آموزان با خیال راحت مشغول تحصیل می شوند و به گفته خودشان هیچ وقت این کار بزرگ خانواده محترم نصیری را فراموش نخواهند کرد.

مسئولان این روستا نیز تلاش کردند تا این  مدرسه رو به امکانات یک فضای آموزشی استاندارد برسانند.

سعید زارع و یعقوب مهدی پور شورا ودهیار روستای اکبر آباد هم از تجهیز کردن و مرمت این مدرسه خبر دادند و خواستار حمایت خیرین برای تجهیز کامل این مدرسه شدند.

روستای اکبر آباد شهرستان پاسارگاد با داشتن جمعیتی افزون بر 2500 نفر یکی از روستاهای پر جمعیت شهرستان پاسارگاد است که حدود 300 دانش آموز در مدارس این روستا مشغول فعالیت هستند.






نظرات بینندگان