کد خبر: ۱۰۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فسا

714 اتاق تک نفره زایمان طبیعی به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علاوه بر افتتاح بخش زایمان بیمارستان ولی عصر(عج) شهرستان فسا 714 اتاق تک نفره زایمان طبیعی درسراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

714 اتاق تک نفره زایمان طبیعی به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد به گزارش شیرازه، صبح امروز و با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی، مرکز آموزش و مراقبت‌های بارداری بیمارستان ولی عصر (عج) شهرستان فسا افتتاح شد که همزمان با آن 714 اتاق تک نفره زایمان طبیعی در 24 شهرستان استان فارس و دیگر استان های کشور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح این مراکز علاوه کاهش مرگ و میر مادران، آرامش را برای آنها و همرانشان به وجود می آورد و همچنین باعث رعایت حدود شرعی و فردی می شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که تا پایان دولت یازدهم 1800 واحد تک نفره زایمان طبیعی در کشور به بهره برداری می رسد، خاطر نشان کرد: آمار عمل سزارین در برخی از بیمارستان های دولتی و خصوصی به 90 درصد هم رسیده بود که این آمار تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده این آمار باید به 25 درصد کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طرح تحول سلامت اشاره کرد و ابراز داشت: 11 میلیون نفر از طریق اجرای طرح تحول سلامت که فاقد هر گونه بیمه ای بودند،از خدمات بیمه بهرمند شده اند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به این که بیمه باید با روش های علمی سامان دهی شود، اضافه کرد: بیمه به معنای واقعی در کشور اجرایی نشده است و برای اجرای طرح تحول سلامت به منابع مالی پایدار نیاز است.

17 مرکز ناباروری در شش استان کشور در حال ساخت است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طی سخنانی اظهار داشت: 17 مرکز ناباروری در شش استان کشور در حال ساخت است و برای کاهش ناباروری باید 85 درصد تعرفه های دولتی به زوج های نابارور اختصاص یابد.

محمد آقاجانی گفت: یک میلیون و 200 مادر باردار به صورت رایگان زایمان طبیعی می کنند.

وی به سیاست های مقام معظم رهبری و ابلاغ آن اشاره کرد و ادامه داد: وزرات بهداشت تمام تلاش خود برای اجرایی فرامین مقام معظم رهبری درباره رشد زاد و ولد در کشور به کار گرفته تا با در نظر گرفتن امکانات لازم زمینه افزایش زاد و زاد را در کشور افزایش دهد.

نظرات بینندگان