کد خبر: ۱۰۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز خبر داد:

راه اندازی کارخانه فراوری محصول انار در نی ریز

با آغاز برداشت انار در شهرستان نی ریز دو کارخانه در بخش صنایع تبدیلی کار تولید محصولات انار را انجام می دهند که با استقبال خوب و بازار مناسب و ارز آوری برای کشورهمراه بوده است .

به گزارش شیرازه  به نقل از نبض نی ریز؛ برداشت محصول انار از سطح 4 هزار و 800 هکتار از باغات مثمر شهرستان نی ریز آغاز شده است .

داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز اظهار کرد : شهرستان نی ریز با  4500  هکتار باغ انار شامل 4800 هکتار بارور و 1700 هکتار غیر بارور و با متوسط عملکرد 20 تن در هر هکتار و تولید سالیانه 96 هزار تن محصول در شرایط نرمال مقام اول سطح زیر کشت و تولید را در استان فارس داراست که نسبت به عملکرد کشور در رده ی بالاتری قرار دارد .

وی گفت : امسال نیز پیش بینی می شود بیش از 95 هزار تن انار از سطح باغات شهرستان برداشت شود که علاوه بر مصارف داخلی به  کشورهای کره جنوبی ، روسیه ، کشورهای آسیای میانه ، کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر شود .

طهماسبی افزود : عمده ترین رقم تولیدی در شهرستان ، رقم انار رباب نی ریز است که جزء ارقام برتر صادراتی انار کشور می باشد که بدلیل رنگ پوست ، رنگ آریل ، ضخامت پوست و طعم میوه بسیار بازار پسند و پرفروش است و همین امر باعث شده زمینه ی ایجاد حدود 4000 فرصت شغلی در زمان برداشت یعنی از ابتدا تا انتهای آبانماه  فراهم شود .

وی ادامه داد : خوشبختانه در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان ، دو کارخانه ی صنعتی فراوری انار در دو نقطه ی شهرستان احداث شده که تولیدات انها شامل : رب انار ، سس انار ، آب انار ، شربت انار ، مربا ، مارمالاد ، ژله انار ، نوشابه ، بستنی انار ، ترشی ، سرکه و لواشک انار بوده و با استقبال خوب و بازار مناسب و ارزآوری برای کشورهمراه بوده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در پایان گفت : مشکلاتی که باغداران انار هرساله با آن مواجه هستند ، کمبود آب با توجه به خشکسالی های اخیر و وجود آفات و امراض بخصوص کرم گلوگاه انار است که خوشبختانه کارشناسان مدیریت ، راهکارهای غیر شیمیایی را شناسایی و به باغداران آموزش داده اند . همجنین نبود صنایع بسته بندی مدرن در شهرستان از دیگر مشکلاتی است که امیدواریم سرمایه گذاران در رفع این مشکل سهیم شوند .






نظرات بینندگان