کد خبر: ۱۰۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
بزرگترین اتفاق فرهنگی خرامه در حوزه کتاب؛

نمایشگاه کتاب با بیش از دو هزار نسخه کتاب میزبان مردم خرامه خواهد بود

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب با 2 هزار نسخه انواع کتاب، ثبت نام نیم بها برای عموم مردم و ثبت نام رایگان جهت بسیجیان و بازنشستگان و خانواده شهدا و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی انجام خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، بهرام نجفی رییس اداره کتابخانه های عمومی خرامه در آستانه بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی برنامه های این اداره را به منظور  بسط و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان اعلام کرد.  

وی شروع کاری هفته کتاب را افتتاح نمایشگاه کتاب با بیش از دو هزار نسخه کتاب از موضوعات مختلف دینی و علمی، ادبیات کودکان و نوجوانان و.... با همکاری انتشارات ثارالله قم اعلام کرد و ثبت نام نیم بها در طول هفته کتاب و ثبت نام رایگان جهت بسیجیان و بازنشستگان و خانواده شهدا و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در کتابخانه های عمومی از دیگر اقدامات این اداره در این ایام برشمرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرامه با اظهار این مطلب که کلیه برنامه های هفته کتاب درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به ریاست مهندس آرگیو فرماندار شهرستان و رییس انجمن کتابخانه های عمومی و با حضور اعضاء حقیقی و حقوقی انجمن تدوین و طراحی شده است افزود : جلسه نقد کتاب شب های بی آسمان خاطرات اسیر آزاد شده ی ایرانی (خرامه ای) رمضان علی زارع در تاریخ 21/8/1395، بازدید کلیه دانش آموزان مدارس شهرستان از کتابخانه عمومی و نمایشگاه کتاب با همکاری آموزش و پرورش، ثبت نام نیم بها ء از کلیه مراجعه کنندگان به کتابخانه ها، برگزاری نشست کتابخوان در یکی از مدارس سلطان شهر، برگزاری عصر شعر در محل سالن مطالعه کتابخانه روز چهارشنبه 26/8/1395 رأس ساعت 3 عصر، برگزاری نشست کتابخوان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،  هدیه کتاب و تجلیل از کتابداران و نصب بنر توسط شهرداری و شورای شهر در سطح شهر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم شهرستان خرامه در برهه های گوناگون نشان داده اند که طالب کتاب هستند و حضور گروه های مختلف مردمی در نمایشگاه کتاب و سایر برنامه های کتابخانه نشان می دهد که آن ها به حوزه های فرهنگی و خواندن کتاب علاقمندند، اما بستر مناسب برای ایجاد هیجان به این امر باید فراهم شود که امسال با اجرای برنامه های متعدد مسئولیت ترویج کتابخوانی را به خود مردم می سپاریم و گام هایی برای تحقق این هدف اصلی هفته کتاب برداشته ایم و امیدواریم شروع خوبی برای دوره های بعدی این هفته باشد.

نجفی برگزاری مسابقه کتابخوانی در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی فارس را نیز از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد و گفت: در این مسابقه کتاب های تن تن و سندباد در گروه سنی نوجوانان و کتاب شماس شامی در گروه سنی بزرگسالان در نظر گرفته شده است که در این مسابقه برای هر رده سنی 10 سوال مطرح شده و توسط پوسترهای طراحی شده در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی بیان داشت: علاقمندان می توانند برای شرکت در این مسابقه شماره ملی خود را به همراه پاسخ سوالات که عددی ده رقمی است حداکثر تا روز جمعه 27 آبان ماه به سامانه پیامکی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس به شماره 100045027 ارسال نمایند؛ این دو کتاب در تمامی کتابخانه های عمومی موجود می باشد.

گزارش: لیلا خادمیان

http://www.farspl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=2197f569-9f07-4c22-b39b-ceb5b569291bhttp://www.farspl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=ba50a3ea-59ce-4f1e-a83c-07d315ea5dbb

نظرات بینندگان