کد خبر: ۱۰۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
بسته خبری پلیس؛

دستبند پليس فارس بر دستان سارق منزل با 37 فقره سرقت

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري يك سارق منزل در شيراز و كشف 37 فقره سرقت از وي خبر داد.
به گزارش شیرازه، دستبند پليس فارس بر دستان سارق منزل با 37 فقره سرقت
رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري يك سارق منزل در شيراز و كشف 37 فقره سرقت از وي خبر داد.
سرهنگ "سيروس حيدري" گفت:  در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در جنوب شرقی شهرستان شیراز، مشخص شد سارق يا سارقان افراد حرفه ای مي باشند و با تخریب قفل درب اقدام به سرقت لوازم برقی و صوتی و تصویری از درون منزل می كنند.
وي ادامه داد: شناسايي و دستگيري عوامل سرقت در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي يكي از سارقان به نام "ر – الف" و محل سکونت وی شناسایی و ماموران براي دستگيري وي وارد عمل شدند.
رئيس پليس آگاهي استان فارس اظهار كرد: با تلاش ماموارن متهم دستگير و پس از اخذ سوابق کیفری وي،‌ مشخص شد متهم داراي سوابق كيفري در زمينه انجام سرقت و است و در اين خصوص نيز قبلا دستگير و روانه زندان شده است.
سرهنگ حيدري افزود: در تحقيقات انجام شده از متهم دستگير شده، وي به ۳۷ فقره سرقت منزل اقرار و عنوان كرد؛ در تعدادی از سرقت ها شخصی به نام"ح – ب" با وی مشارکت داشته و مقادیری از اموال مسروقه را به ۳ نفر مالخر به فروش رسانیده، است.
وي بيان كرد: با تلاش ماموران سه نفر مالخر دستگیر و در بازرسی از منازل آنان مقادیری اموال مسروقه شامل تلویزیون، جارو برقی، چند تخته قالیچه، لپ تاپ، دوربین و ... کشف شد.
رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: در اين خصوص صحنه های سرقت بازسازی و ۳۱ نفر از شکات شناسائی و تحقيقات پليس براي شناسائی سایر شکات و دستگیری همدست سارق ادامه دارد.
بصيرت ؛ چراغ راهي براي كاركنان ناجا در راستاي تأمين نظم و امنيت
   فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه بصيرت چراغ ردستبند پليس فارس بر دستان سارق منزل با 37 فقره سرقتاهي براي كاركنان ناجا در راستاي تأمين نظم و امنيت است ، گفت: با توجه به بروز ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه بصيرت افزايي كاركنان نيروي انتظامي بسيار ضروري است.
 سردار "احمد علي گودرزي" در مراسم افتتاحيه اولين دوره بصيرت استاني كاركنان پليس فارس، بيان كرد: مسئوليت پليس ايجاد نظم و امنيت در جامعه است و در اين راستا بايد با بصيرت و آگاهي كامل نسبت به انجام مأموريت هاي محوله خود اقدام كند.
وي تشخيص حق از باطل و دشمن شناسي را از جمله اهداف برگزاري دوره هاي بصيرت در مجموعه نيروي انتظامي عنوان كرد و گفت: بصيرت را مي توان دانايي و با ديد باز به موضوع هاي مختلف نگاه كردن، معنا كرد.
فرمانده انتظامي استان فارس برگزاري اين دوره ها را براي كاركنان پليس با توجه به ناهنجاري هاي اجتماعي مورد تأكيد قرار داد و افزود: با داشتن بصيرت لازم مي توان مأموريت هاي مختلف را با موفقيت انجام داد.
گودرزي در بخش ديگري از سخنان خود به مراسم اربعين حسيني اشاره كرد و گفت: حضور يكپارچه شيعيان در همايش بين المللي اربعين امام حسين (ع) نمونه بارزي از بصيرت مردم است .
وي با اشاره به كاهش 53 درصدي جرائم داخلي كاركنان انتظامي استان فارس، افزود: برگزاري دوره هاي بصيرت و همچنين تقويت روحيه دين باوري در بين كاركنان انتظامي در رسيدن به اين هدف بسيار مؤثر بوده است.
فرمانده انتظامي استان فارس در پايان خطاب به فراگيران،گفت: بايد از ظرفيت ايجاد شده استفاده لازم را برده و در طول خدمت آنها را عملي سازيد.
توقيف اتوبوس حامل كالاي قاچاق ميليوني در فراشبند
فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند از توقيف اتوبوس حامل سه هزارو 103 ثوب البسه قاچاق از يك دستگاه اتوبوس به ارزش 700 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ "علي رزمجويي" گفت: به منظور مبارزه با قاچاقچيان كالا و افراد سودجو، ماموران طرح مبارزه با كالاي قاچاق و ارز را در جاده هاي اين شهرستان اجرا كردند.
وي ادامه داد: ماموران هنگام كنترل خودروهاي عبوري در جاده فراشبند به سمت کازرون، به يك دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند اظهار كرد: در بازرسي از اين اتوبوس سه هزار و 103 ثوب انواع پوشاک زنانه و مردانه  قاچاق به ارزش700 ميليون ريال كشف شد.
سرهنگ رزمجويي" گفت: در اين رابطه راننده خودرو دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.


دستگیری سارق به عنف و کشف اموال مسروقه
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري يك سارق اخاذ و كشف اموال مسروقه از وي خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك زاده" گفت: در پي سرقت به عنف وسايل شخصي از يك شهروند و توسط چند نفر سارق در يكي از خيابان هاي مركزي شهرستان شيراز، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتي،‌ماموران موفق شدند يكي از سارقان را به نام "الف – ه" را شناسايي و اين متهم توسط ماموران کلانتری 13 عباسیه شيراز در يك عمليات منسجم در مخفيگاهش واقع در محله سنگ سیاه، دستگیر شد.
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت: پس از انتقال متهم به كلانتري، وي در تحقيقات اوليه به جرم خود اقرار و اموال مسروقه شامل یک دستگاه دوربین عکاسی و یک دستگاه ساعت مچی از وي كشف و تحويل مالباخته شد، سارق نيز با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.
تريلر حامل برنج قاچاق ميليوني به مقصد نرسيد
فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت كشف 20 تن برنج قاچاق از يك دستگاه تريلر به ارزش 700 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ "دلاور القاصي مهر" گفت: ماموران انتظامي شهرستان مرودشت در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با انجام اقدامات اطلاعاتي، از حمل يك محموله كالاي قاچاق در اطراف آن شهرستان مطلع شدند.
وي ادامه داد: ماموران براي توقيف اين خودرو وارد عمل شدند و خودرو تريلر حامل كالي قاچاق را در مشاهده، متوقف و اقدام به بازرسي از اين خودرو كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت اظهار كرد: از اين خودرو ۲۰ تن برنج خارجي قاچاق به ارزش 700 میلیون ریال که به طرز ماهرانه ای در قسمت بار جاسازی و روی آن 2 تن ذرت به صورت فله ای برای گمراه کردن ماموران ریخته شده بود کشف شد.
سرهنگ القاصي مهر خاطر نشان كرد: در اين خصوص راننده خودرو دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان