کد خبر: ۱۰۰۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵

فارس میزبان شورای آب/ شاید آبی هم برای فارس گرم شود

معاون عمرانی استاندار فارس اظهار داشت: با توجه به برگزاری چند جلسه کمیته تخصصی شورای عالی آب با حضور استاندار، مسئولان استانی و معاونان وزارت نیرو، انتظار است این شورا در کمترین زمان ممکن برگزار شود.
فارس آماده برگزاری شورای عالی آب است به گزارش شیرازه، معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به برگزاری جلسه‌های کمیته‌ تخصصی شورای عالی آب گفت: علاج درد تالاب‌های فارس و پیش‌بینی راهکارهای تامین آب در این استان توسط این شورا قابل برطرف شدن است.

خلیل رضائیان اظهار داشت: با توجه به برگزاری چند جلسه کمیته تخصصی شورای عالی آب با حضور استاندار، مسئولان استانی و معاونان وزارت نیرو، انتظار است این شورا در کمترین زمان ممکن برگزار شود.

وی با بیان اینکه در شورای عالی آب چند موضوع مورد تاکید مسئولان استان فارس است گفت: در راس آن،رسیدگی به وضعیت دریاچه‌های استان است که درخواست داریم همانند دریاچه ارومیه یک ستاد در مرکز تشکیل و علاج بخشی و احیای تالاب‌های خشکیده فارس دنبال شود.

معاون عمرانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: محور دیگر که باید در شورای عالی آب مطرح شود، موضوع تسریع در ساخت سدهای در دست اجرا و سامانه‌های انتقال آب از آن است.

رضاییان گفت: معتقدیم طرح‌های متعلق به آب آشامیدنی شهری و روستایی باید جایگاهی ویژه پیدا کند و با تخصیص اعتبار مناسب به سرانجام برسند.

معاون عمرانی استاندار فارس بیان کرد: موضوع دیگر انتقال آب از خلیج فارس است که در این زمینه پیشنهادهایی است و امیدواریم به تصویب رسیده و اجرایی شود.

وی بیان کرد: اختصاص تسهیلات لازم برای کنترل برداشت‌های آب بر سر چاه‌ها با نصب کنترهای هوشمند نیز از مواردی دیگری است که در شورای عالی آب مطرح می‌شود.

رضاییان خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگری که از طریق شورای عالی آب دنبال می‌شود این است که با توجه به محدودیت منابع اعتباری سهم اعتبار از منابع عمومی بالاتر رفته و با مشارکت سرمایه‌گذاران بتوان برای مسائل آب و خاک استان از صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص داد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵
0
انشاءالله