کد خبر: ۱۰۰۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
کمتر از هفت ماه به پایان دولت نمانده است؛

بحران افزایش مهاجرت از شهرستانها به شیراز

کمتر از هفت ماه مانده به اتمام 4 سال دولت، شواهد و قراین حکایت از آن دارد که نه تنها اتفاقی در شهرستان ها نیفتاده بلکه در این مدت چندین کارخانه و مرکز تولیدی تعطیل و کارگران از کار بیکار شده اند باعث افزایش مهاجرت شده است.

به گزارش شیرازه برخی شهرستان های استان فارس به دلیل سردسیر بودن، زودتر از سایر مناطق کشور فصل سرمارا تجربه می‌کنند و البته دیرتر از سایر مناطق هم وارد بهار می‌شوند.

در این شهرستان ها به دلیل سردسیر بودن، فصل کاری بسیار کوتاه و شاید کمتر از 6 ماه است؛ اغلب مردم در روستاها و شهرها و حتی مرکز شهرستان در این فصل کاری، در امر کشاورزی مشغول هستند اما وقتی فصل سرما از راه می‌رسد مجبورند برای پیدا کردن مخارج زندگی خود، خانه به دوشی کرده و انفرادی در شهر های دیگر دنبال کارگری و کارهای خدماتی باشند.

امسال که فصل سرما زودتر از سالهای پیش رخ نمایی کرده، خانواده ها برای معیشت خود به طور مضاعف نگران شده اند و بررسی‌هاحکایت از آغاز مهاجرت فصلی سرپرستان خانواده‌ها به شهرهای اطراف برای پیدا کردن شغل است.

امروزه اکثریت فعالیت‌های خدماتی در شهرهای بزرگ وپر جمعیت مردم را به سمت خود می شکاند ؛ بر اساس گزارش های رسمی این مهاجرت ها ناشی از نبود زمینه‌های اشتغال و تعطیلی مراکز تولید در این شهرستان ها است.

دولت تدبیر و امید از آغاز به کار همواره مدعی بوده که در مناطق مختلف کشور برای کاستن از فقر و بیکاری، سرمایه‌گذاری بخش خصوص را حمایت و فعال خواهد کرد اما کمتر از هفت ماه مانده به اتمام 4 سال دولت، شواهد و قراین حکایت از آن دارد که نه تنها اتفاقی در شهرستان ها نیفتاده بلکه در این مدت چندین کارخانه و مرکز تولیدی تعطیل و کارگران از کار بیکار شده اند.

انتظار می رفت دولت تدبیر و امید با درک این مهم در شهرستان ها؛ زیرساخت های تولیدی وگردشگری را  دایر می کرد تا مانع از مهاجرت برای کار شود اما گویا این مسئله نه تنها جزو سیاست های دولت نیست بلکه ادامه سیاست های دولت کنونی این نگرانی را بیشتر کرده است که در سالیان بعد این شهرستان ها بیش از پیش جمعیت خود را از دست داده و رتبه نخست مهاجرت را همچنان به نام خود حفظ کند!

حال در کنار تمامی مسائل هستند کسانی که برای امرار معاش وکسب روزی حلال در پی کسب وکارند اما با شروع فصل سرما آنها نیز می بایست بار سفر ببند و به مناطق گرمسیر کوچ نمایند، حال اگر شرایط وفرصت در شهرستان ها فراهم می شد میتوانست مانع از مهاجرت این افراد ودوری سرپرستان خانواده ها از خانه ها شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵
0
ای کاش دکتر جلیلی بیاید و همه اینها به شهر خودشان برگردند