کد خبر: ۱۰۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵

تشکیل زنجیره انسانی "نه به اعتیاد" دانش‌آموزان در شیراز + عکس

همزمان با هفته مبارزه با اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي، با حضور قريب به 1200 دانش‌آموز شيرازي، زنجيره انساني " نه به اعتياد" تشكيل شد.

به گزارش شیرازه، رئیس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي آموزش و پرورش فارس دوشنبه 24 آبان در حاشيه تشكيل زنجيره انساني نه به اعتياد در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: امسال دومين سالي است كه به مناسبت هفته مبارزه با اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي، زنجيره انساني شكل مي‌گيرد.

غريب زارع با بيان اينكه برنامه‌هاي مختلفي براي هفته مبارزه با اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي، از 22 تا 28 آبان در سطح آموزش و پرورش اجرا مي‌شود، گفت: هدف تشكيل زنجيره انساني آشنايي دانش‌آموزان با رفتارهاي پرخطر و معرفي به ساير افراد، توانمندسازي و آماده كردن دانش‌آموزان براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي و شكل‌گيري مشاركت اجتماعي در برنامه‌هاي پيشگيرانه است.

وي همچنين گفت: با هدف حضور فعال دانش آموزان و فرهنگیان در زمینه ترویج فرهنگ مبارزه با اعتیاد، از سال گذشته هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، در آموزش و پرورش شکل گرفت.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي آموزش و پرورش فارس از اجرای کارگاه‌های آموزشی برای والدین، همکاران فرهنگی و دانش آموزان در استان در این هفته خبر داد و گفت: توزیع بروشورهای آموزشی، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری، پیاده روی عمومی و اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در 10 مدرسه در شیراز، برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اين هفته است.

زارع افزود: روز جمعه با شعار "معنویت مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی" به عنوان روز پایانی و روز تربیت دینی نامگذاری شده و در این روز دانش آموزان و فرهنگیان در مراسم نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز گفت: زنجیره انسانی نه به اعتیاد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرا شد.

محمدرضا ابراهیمی گفت: بیشترین فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در زمینه فعالیت‌های  فرهنگی و پیشگیرانه است.

وی گفت: یکی از کانون‌های هدف در پيشگيري از اعتياد، آموزش و پرورش است و تلاش می‌کنیم تا با ایجاد حساسیت در مردم و مسئولین، حرکت رو به جلو برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را گسترش دهیم.

ابراهیمی اعتیاد را به عنوان عامل اصلی بسیاری از مشکلات جامعه عنوان و اضافه كرد: مهم این است که در این زمینه حساسیت لازم را در مردم ایجاد کرده و با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی زمینه کاهش اعتیاد به مواد مخدر و سایر  آسیب‌های اجتماعی را فراهم كنيم.

تشکیل زنجیره انسانی تشکیل زنجیره انسانی

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان