کد خبر: ۱۰۱۳۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
مردم استعفای وزیر راه را می‌خواهند

ازفارس تا سمنان؛ بی تدبیری که از جاده به راه آهن کشیده شد

مهمترین مسئله این است که بازی با جان مردم شوخی نیست این دولت کی می خواهد مشکلات کشور را جدی بگیردو چاره ای اساسی برای حل آن پیدا کند.
ازفارس تا سمنان؛ بی تدبیری که از جاده به راه آهن کشیده شدبه گزارش شیرازه چندی پیش بود که دراستان فارس شاهد واژگونی اتوبوس زائران حضرت سیدالشهداء که جهت پیاده روی اربعین از یزد راهی بودند را شاهد بودیم در حالی که شماری از مردم کشور در شبکه‌های اجتماعی خواستار استعفای وزیر راه به علت آن حادثه بودند در روز گذشته هم شاهدحادثه دلخراش برخورد دوقطار تبریز- مشهد شده بودند واکنش وزیر راه بسیار دور از انتظار بود که گفت؛ همه مسافران بیمه‌اند و جای هیچ نگرانی نیست!
در حادثه اقلید موضوعی که مسئولان از همه بیشتر روی آن مانور می دادندخطای انسانی بود موضوعی که مسئولان مربوطه توانستند از آن فرار کنندو خطای رانندها آشنایی راننده به مسیر و ... را به رخ مردم می کشیدند.
دولت یازدهم از قبل از تشکیل تا کنون با ارائه انواع وعده های دهان پر کن از وعده صد روزه گرفته تا خیر و برکات برجام چهره خود را سرخاب و سفیداب می کشد.
یکی از این وعده ها برداشتن تحریم ها بود که نه دولت جدید آمریکا بلکه دولت قبلی (دولتی که با دولت یازدهم توافقنامه هسته ای امضا می کند) این تحریم ها را برای 10 سال دیگر تمدید کرد. وعده دیگر خرید هواپیمای نو از شرکت های معتبر و معروف بود که امید نیست حتی تا پایان سال یا آینده دیگر هم دستمان به این هواپیما ها برسد.
از طرف دیگر مشکلات حمل نقل جاده و ریلی است که یک وزیر قرارداد ورود واگن های مستعمل و دسته دوم می بندد و وزیری دیگر می گوید مگر از روی جنازه من رد شوید و این قراضه ها را وارد کشور کنید. این گونه است که به همدیگر نان قرض می دهند.
اما مهمترین مسئله این است که بازی با جان مردم شوخی نیست این دولت کی می خواهد مشکلات کشور را جدی بگیردو چاره ای اساسی برای حل آن پیدا کند.
مشکلات جاده ای، تجهیز قطار ها با کمترین هزینه اجازه تردد به خودرو ها و قطار های دارای نقص فنی چگونه با جان مردم بازی می کند چه کسانی مسئول جان باختن زائران اربعین حسینی در محور اقلید-یاسوج و جان باختن زائران حرم رضوی در حادثه قطار روز گذشته هستند و حوادث دیگر که در سراسر کسور به علت ضعف مدیریتی رخ می دهد و خانواده هایی را داغ دار می کند و باید پاسخگو باشند.
مردم در پی این حوادث خواستار عذر خواهی مسئولین و استعفای آنها به خصوص جناب آقای آخوندی وزیر راه شهر سازی هستند که شاید دیگر تقصیر ها به عهده مرده ها به ویژه راننده ها نیفتد و مشکلات جاده ای کیفیت ضعیف خودروهای حمل و نقل و ... هم دیده شود.
رهبر انقلاب در پیام تسلیت خویش چنین می فرمایند: «از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلی و خارجی می‌خواهم که از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ حلّ ریشه‌ای این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند و اکنون نیز همه‌ تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.»


انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵
0
به خدا قسم اگر این حادثه در این ابعاد نبود کسی به فکر انتقاد نمی افتاد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵
0
یعنی دولت به خودش یه تکونی میده
فکر نمی کنم