کد خبر: ۱۰۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
بسیج میعادگاه جوانان با بصیرت

تقابل روحیه انقلابی با نظام سرمایه‌داری

استان فارس این روزها در هفته بسیج حال و هوایی دیگر دارد.
 به گزارش شیرازه، دیدن جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب در فضای مدارس و دانشگاه‌ها که با شوقی وصف‌ناپذیر، ایده‌های خلاقانه خود را در قالب نمایشگاه و برگزاری نشست‌های معرفتی و ... با اعتمادبه‌نفسی بالا ابراز می‌کنند، نشان از این دارد که رویش‌های انقلابی در حال شکل دادن فضایی هستند که 38 سال پیش برای رسیدن به چنین روزهایی، آن‌ همه مجاهدت صورت گرفت.

این روزها در نشست‌های متعددی که در شهر شیراز به مناسبت این هفته برگزار می‌شود، آنچه بیشتر مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته، بحث نفوذ و رخنه افکار منحطی است که در تقابل با روحیه انقلابی، چند سال است که دل‌های امید بسته به انقلاب 57 را سخت می‌آزارد.

در نشستی که در آغاز همین هفته در دانشکده فنی و مهندسی باهنر شیراز برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم قرآنی این شهر و معاون سپاه فجر استان فارس، سخنانی را پیرامون برخی عقب‌ماندگی‌های کشور به زبان آوردند که قابل‌ تأمل بود و نشان می‌داد که هنوز عده‌ای در این مملکت یا صدای انقلاب را نشنیده‌اند یا اگر شنیده‌اند خود را به نشنیدن زده و همچنان در تقابل با ارزش‌های انقلابی، مسیر خود را ادامه می‌دهند.

به گفته سرهنگ کوشکی برخی‌ها در پوستین انقلاب اما با تفکر سکولاری و روحیه اشرافی‌گری و کاپیتالیستی سال‌هاست که در این مملکت کار خود را پیش می‌برند و شوربختی آنکه ظاهری انقلابی نیز برای خود درست کرده و در پشت این ظاهر انقلابی، منافع مادی و طاغوتی خود را دنبال می‌کنند.

اینکه جوان انقلابی و خلاق ما به گفته دکتر سلمان‌پور رئیس دانشگاه علوم قرآنی شیراز نباید به بعضی صنایع ورود پیدا کند تا برخی همچنان در حاشیه امنیت با واردکردن جنس از خارج کشور به سودهای میلیاردی خود برسند، تنها یک حرف نیست، یک دهن‌کجی بزرگ به ارزش‌های انقلابی است.

آنها خوب می‌دانند جوانانی که با مدیریت جهادی رهبر انقلاب، باوجود کارشکنی‌های خصمانه استکبار، در انرژی هسته‌ای و فناوری نانو انحصارها را شکستند، اگر پایشان به دیگر صنایع نیز باز شود، کشور را از واردات بی‌دلیل و بی‌وجه بی‌نیاز خواهند کرد اما چه سود که منافع این آقایان به‌ظاهر انقلابی! ایجاب نمی‌کند که جوانان بسیجی و انقلابی ما به این عرصه‌ها ورود پیدا کنند تا همچنان از خارج کشور جنس وارد کرده و با سودهای کلان بفروشند.

امروز اگر تبعیض و بی‌عدالتی در کشور مشاهده می‌شود و شوربختانه تمام این منفعت‌طلبی‌ها و انحصارگری‌های طاغوت‌منشانه، به‌پای ناکارآمدی نظام نوشته می‌شود و توسط رسانه‌های لجن‌پراکن خارجی، در بوق و کرنا می‌شود، مسببش کیست؟ ما که می‌دانیم و می‌شناسیم آن‌هایی را که ذره‌ذره میان ارزش‌های انقلاب و مردم فاصله انداختند چه کسانی بودند، البته روح حاکم بر انقلاب کوس رسوایی‌شان را به صدا درآورد و پرده از چهره‌های پرنفاق آنها یا برداشته یا به حول و قوه الهی بر خواهد داشت.

به نقل از مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برخی از این آقایان چنان از گوشت این انقلاب خورده و فربه شده‌اند که حتی دیگر یادشان نمی‌آید که در این مملکت انقلاب شد و قرار بود ساده‌زیستی و منش‌های بلند انسانی که برگرفته از اصول حقه دین مبین اسلام بود، در این مملکت استقرار یابد.

البته آشکار است این مواردی که مطرح می‌شود مربوط به قشر اندکی اما دارای قدرت و نفوذ مادی در این کشور است که هنوز خود را نسبت به این انقلاب بیگانه می‌دانند و حاضر نیستند دست از منفعت‌طلبی‌های شخصی و گروهی خود بردارند و به خیل عظیم نیروهای انقلابی بپیوندند.

جالب اینجاست که چهره‌های نفاق چنان در پرده و پوستین عمل می‌کنند که شناخت حقیقت افکارشان به فرمایش مولی‌الموحدین علی (ع) حتی از دیدن مورچه سیاه در حال حرکت بر شاخی لرزان در شبی بسیار تاریک، سخت‌تر است.

یکی از حربه‌های کثیف این دنیاپرستان غافل در برابر افشاگری‌ها، قرار دادن نظام در برابر انقلابیون و جوانان عدالت‌طلب است.

هرگاه که یک زبان حقیقت‌گو ماهیت آنها را می‌خواهد برملا کند وامصیبتا راه انداخته که نظام به خطر می‌افتد و نفوذی‌ها سوءاستفاده می‌کنند، در حالی‌ که کسی نیست به این‌ها بگوید که نفوذی‌ها و کسانی که نظام را به خطر انداختند شمایید که از اول انقلاب تاکنون به نظام و مردم انقلابی و افکار نورانی امام راحل خیانت کرده و از راست‌منشی و پاکی افراد مؤمن و نجیب نهایت سوءاستفاده را کردید.

امروز بسیج و بسیجی وظیفه دارد برای حفظ ارزش‌های انقلاب در برابر این جریان نفاق که همواره بوده و خواهد بود، موضعی محکم و عالمانه داشته باشد که دست بر قضا همین موضع بسیج است که داد آنها را درآورده و نمی‌دانند با این دست قدرت الهی که در برابر زیاده‌خواهی‌ها و روحیه اشرافی‌گری‌شان ایستاده، سر به کدام بیابان بگذارند.

اگر امروز یک جوان به‌جای تلاش و کار مولد، سگ به دست به خیابان می‌آید و ولنگار می‌چرخد و یا آقازاده‌های دارای مصونیت همراه با بچه پولدارها با اتومبیل‌های میلیاردی خیابان‌های بالای شهر را محل جولان خود قرار می‌دهند و جلو چشمان افراد ضعیف و بی‌پول بر سر مبالغ هنگفت مسابقه می‌دهند، مبالغی که شاید حقوق یک سال یک کارگر یا معلم بی‌نوا باشد؛ یا روحیه اشرافی‌گری که حتی در مردم روستاهای ما رواج پیداکرده و ده‌ها فاجعه فرهنگی و اجتماعی مانند طلاق و بیکاری و بی‌حجابی در جامعه مشاهده می‌شود، گذشته از هجمه رسانه‌ای نظام سلطه برای تغییر سبک زندگی مردم ما، آیا به وادادگی برخی از مسؤولانی که هرگز مبانی انقلاب را از همان ابتدا از بن دندان نپذیرفتند، مرتبط نیست؟ بی‌گمان ارتباط دارد و این را مبانی انقلاب و صحیفه امام راحل به ما می‌گوید، صحیفه‌ای که همین آقایان دوست ندارند هرگز برای جوانان این سرزمین بازگشایی شود.

اما در این زمینه رئیس سازمان بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان شیرازی به نکته مهمی اشاره کرد که باید مدنظر جوانان انقلابی باشد و آن داشتن راهکار برای عبور از مشکلات بود، اینکه ما یقه نااهلان را بگیریم و حقوق ملت را از ایشان مطالبه کنیم و از کژی‌ها پرده برداریم و انتقاد کنیم به‌جا و به‌حق است اما خودمان نیز باید برای اداره مملکت راهکار داشته باشیم.

جوان انقلابی و بسیجی که امروز خود را فرزند روح‌الله می‌داند، زیر نظر مدیریت جهادی رهبر فرزانه انقلاب می‌تواند کشور را از تنگناها عبور دهد و به قول دکتر سلمان‌پور، این را باید بیشتر آن‌کسانی بدانند که در دانشگاه‌ها دل جوان را خالی می‌کنند و اعتمادبه‌نفس او را می‌گیرند و تنها راه‌حل مشکلات را وابستگی به قدرت‌های مادی عالم می‌دانند.

امروز بسیج با ظرفیت‌های بسیاری که دارد این اعتمادبه‌نفس را در جوانان میهن ما شکل داده است و با داشتن نیروهای ارزشی و انقلابی در سازمان‌های مختلف کشور، با اتکا به خداوند بزرگ و وعده‌های الهی و با مدیریت فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای، راه پرصلابت انقلاب را محکم‌تر از گذشته ادامه داده و کشور را به قله‌های سربلندی خواهد رساند، قله‌هایی که نه از مسیر اشرافی‌گری و طاغوتی‌گری و علم‌زدگی غربی بلکه از مسیر ساده‌زیستی و پایبندی به ارزش‌های والای اسلام و انقلاب فتح‌شدنی است.

چه خوب است در پایان این یادداشت نگاهی دوباره به تعریف بسیج از نگاه رهبر فرزانه انقلاب داشته باشیم که تمام حرف‌هایی که گفته شد در این فراز کوتاه اما بسیار پرمحتوا قابل‌دیدن است:

«بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده نیست، سیاسی‌کار نیست، جناحی نیست، بسیج مجاهد است اما بی‌انضباط نیست، افراطی نیست.

بسیج متدین و متعبد است اما متحجر نیست، خرافی نیست.

بسیج با بصیرت است اما از خودراضی نیست، اهل جذب است، جذب حداکثری اما اهل تسامح نیست.

بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است، طرفدار علم است اما علم‌زده نیست، متخلق به اخلاق اسلامی است، اما ریاکار نیست و در کار آباد کردن دنیاست اما خود اهل دنیا نیست».
نظرات بینندگان