کد خبر: ۱۰۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵

ویژه برنامه‌های آستان مقدس شاهچراغ(ع) در دهه آخر صفر / مراسم سوگواری در جوار پیکرهای مطهر شهدای گمنام برگزار می شود

همزمان با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر، مراسم سوگواری و ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی - مذهبی در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) که می فرمایند: " قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند. " اظهار داشت: پیرو این بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله) و تاکیدات تولیت معظم آستان مقدس در این راستا، به‌مناسبت فرارسیدن دهه آخر ماه صفر و ایام رحلت جانگداز رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، ویژه برنامه های مختلفی در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

وی، برگزاری سخنرانی های مذهبی و مراسم مداحی را از اهم این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: ویژه برنامه های سخنرانی و مداحی از روز شنبه، 6 آذرماه جاری به‌مدت 5 شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شوند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس، سخنران این ویژه برنامه‌ها را حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی از قم عنوان كرد که از شنبه تا سه شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به ایراد سخن می پردازند و در ادامه مداحان اهل بیت(ع) حاج مرتضی طاهری، حاج مهدی سلحشور و حاج محمد شریف‌زاده به مرثیه سرایی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلامی در ادامه از برگزاری مراسم شب وداع با شهدا در دو شب در حرم مطهر در این ایامِ حزن خبر داد و گفت: پیكرهای مطهر شهدای گمنام از روز شنبه، 6 آذرماه وارد استان فارس خواهند شد که زمان برگزاری اولین مراسم "وداع با شهدا" در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شامگاه شنبه در جوار پیکر مطهر دو شهید گمنام بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با مداحی حاج مهدی سلحشور خواهد بود و در روز یكشنبه، 7 آذرماه نیز كه مصادف با شب رحلت جانگداز پیامبر مكرم اسلام(ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، مراسم سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی و مداحی حاج مرتضی طاهری در جوار پیکرهای مطهر یازده شهید گمنام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: مراسم سوگواری 28 صفر نیز در صبح روز دوشنبه، 8 آذرماه از ساعت 10 صبح با حضور اقشار مختلف مردم و هیئات مذهبی، با مشارکت هیئت محمدیه در حرم مطهر برگزار می‌شود ضمن اینكه در عصر همین روز نیز نوای زیارت جامعه كبیره در صحن حرم مطهر طنین‌انداز خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم عصر شعر «در سوگ آفتاب» در ساعت 16 روز سه‌شنبه، 9 آذرماه با حضور شاعران برتر استان فارس در آستان مقدس خبر داد و گفت: همچنین در این روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم سوگواری و ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلامی بیان كرد: در روز چهارشنبه، 10 آذرماه كه مصادف با سالروز شهادت ثامن‌الائمه حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برادر بزرگوار حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) است، آستان مقدس این امامزاده واجب‌التعظیم میزبان خیل عظیم سوگواران رضوی از ساعت 10 صبح خواهد بود و در شامگاه نیز مراسم لاله‌گردانی با حضور خادمان حرم مطهر برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، برپایی نمایشگاه عکس اربعین در شبستان امام خمینی(ره) و صحن امام جواد(ع) حرم مطهر شاهچراغ(ع) و همچنین شب شعر حضرت محمد رسول الله(ص) و مسابقه «من محمد(ص) را دوست دارم» را از دیگر برنامه‌های آستان مقدس در ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر برشمرد.

نظرات بینندگان