کد خبر: ۱۰۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
دادستان عمومی و انقلاب شیراز:

فرمانداری شیراز برنامه مناسب تری جهت آسیب های اجتماعی داشته باشد

رحمانیان درنشست مجموعه قضایی با اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فرمانداری شیرازگفت: بحث پیشگیری از تکرار آسیب های اجتماعی بویژه در خصوص عدم ورود دوباره معتاد به چرخه هرزه گردی و همچنین کودکان کار برنامه ریزی مناسب تری صورت گیرد.
 به گزارش شیرازه ،علی صالحی در این نشست گفت: با گسترش سطح آسیب های اجتماعی  امروز این امر از چنان حساسیت  ویژه ای برخوردار است که حساسیت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را به دنبال داشته و معظم له نیز بر تشکیل کارگروه های عملیاتی، پیگیری و بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه گزارشات در این خصوص تأکید فراوانی داشته اند.
وی در ادامه با بیان این که آسیب های اجتماعی باعث فروپاشی بنیان خانواده و زمینه ساز افزایش جرم و جنایت در جامعه است تصریح کرد: آمار آسیب های اجتماعی  در همه حوزه ها در حال افزایش و نگران کننده است و همه مسئولین را نسبت به این امر حساس کرده است .
دادستان عمومی و انقلاب شیراز تصریح کرد: علاوه بر این حساسیت مسئولین امر باید با برنامه ریزی صحیح و  مناسب  ابزار و لوازم  را در اختیارسازمان هایی مانند اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فرمانداری و دیگر سازمان ها و نهادهای امر پیشگیری قرار دهند تا به نحو شایسته تری در جهت ساماندهی موضوعات حساس مانند خانواده ،کودکان خیابانی ، تکدی گری ومبارزه با اعتیاد و طلاق و سایر آسیب های اجتماعی اقدام نمایند.
صالحی با اشاره به این که پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف ذاتی قوه قضائیه است از همکاری بیش از پیش دادستانی شیراز با اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فرمانداری و سایر نهادها و دستگاه های متولی امر خبر داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات مفید نهادهای مرتبط با امر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در خصوص پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و ایجاد اشتغال برای افراد آسیب دیده اجتماعی و ورود این افراد به چرخه زندگی سالم گفت: یکی از عواملی که به عنوان تهدید نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز مطرح می شود همین مسئله آسیب های اجتماعی است.
احمد رحمانیان با بیان این که آسیب های اجتماعی با یک یا دو اقدام سطحی و با کمک یک دستگاه نمی توان مرتفع کردگفت: چرخه آسیب های اجتماعی چرخه بسیار گسترده ای است که همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید به این مسئله مهم ورود کرده و همکاری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: بدخواهان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی  با برنامه ریزی منسجم و هماهنگی که سالها در اتاق فکرشان انجام داده اند توانسته اند نقشه های خود را چه با واسطه و برخی را به صورت مباشرتی با عوامل فریب خورده خود در سطح کشور اجرا کنند و امروزه بخشی از این  اعتیاد و بسیاری از نابسامانی ها  مربوط به برنامه ریزی ها و اقدامات منسجم دشمن است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در این نشست با اشاره به این که آسیب های اجتماعی محصول گذر زمان است و در بستر زمان بوجود آمده و رفع و پیشگیری ازآن نیازمند پیشگیری و استمرار برنامه ها در زمان مناسب است تصریح کرد: در راستای پیشگیری از جرائم و آسیبب های اجتماعی عزم و اراده جدی همه دستگاه ها چه دولتی و چه غیر دولتی وحساسیت خود مردم نسبت به این موضوعات  ضروری است.
رحمانیان درنشست مجموعه قضایی با اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فرمانداری شیراز  بر تعامل و اقدامات دو سویه تأکید کرد و گفت: بحث پیشگیری از تکرار آسیب های اجتماعی  بویژه در خصوص عدم ورود دوباره معتاد به چرخه هرزه گردی و همچنین کودکان کار برنامه ریزی مناسب تری صورت گیرد هرچند در این خصوص اداره کل بهزیستی نیز اقدامات ارزشمندی صورت داده است.
وی در پایان بر تداوم و انسجام دوره های امید تأکید کرد وگفت: باید به معتادان متجاهر و متکدیان ارزش وجودی انسان را بشناسانیم و بر روی مباحث فکری و اعتقادی و فرهنگی این گونه افراد کار کنیم تا عادات غیر انسانی و غیر فرهنگی دست برداشته و مسئولین نیز زمینه اشتغال این افراد  را فراهم کنند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان