کد خبر: ۱۰۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵

پاسخی در حد جمهوری اسلامی به تمدید تحریم داده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به تصویب کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا در تمدید قانون داماتو گفت: ملت و دولت ایران باید پاسخی در قد و اندازه جمهوری اسلامی در این مورد به آمریکا بدهد.
به گزارش شیرازه، آیت الله اسد الله ایمانی  در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز گفت:  آمریکا در آغاز جلسه سنا، تحریم ۱۰ ساله را تمدید و قانون داماتو را هم مجددا به نام دیگری فعال کردند. همه مسئولین و دست اندرکاران اعلام کردند که این تمدید تحریم ضد برجام و نقض برجام است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: خود آمریکایی ها هم معتقدند که نقض برجام بوده و هست اما آن غرور و تکبر آمریکایی ها آنها را واردار به این کار کرد که در صحبت های بعضی از آنها که از طریق سیمای جمهوری اسلامی پخش می شد آن غرور دیده می شد.

وی گفت: بعضی ها می گویند ممکن است رئیس جمهور امریکا آن را وتو کند اما ۲ ماه دیگر رئیس جمهوری که اول بهمن مراسم تحلیف او انجام می شود آیا او امضا نمی کند؟ او که پیشاپیش اعلام کرده و گفته است.

امام جمعه شیرازادامه داد: بعضی ها هم معتقدند که اگر رئیس جمهور هم امضا نکرد مجددا به مجلس برگردانده می شود و رای گیری می شود و اگر رای آورد اجرایی می شود. در هر صورت این نقض انجام گرفته و انتظار است از سوی دولت و ملت ما پاسخی در حد و قواره جمهوری اسلامی  به آنها داده شود.

 آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اسلام با فقر از طرق مختلف مبارزه می کند و فقر را در جامعه به حداقل ممکن می رساند.

وی بیان کرد: اساسا دیدگاه اسلام مال و ثروت برای سرپا نگه داشتن زندگی بشر است   و ثروت طبعا باید دست انسان های عاقل و فهمیده باشد و در مسیر صحیح از آن بهره برداری شود.

امام جمعه شیراز ادامه دا: قرآن مجید مال و ثروت را فضل الهی می داند و نعمت پروردگار عالم می شناسد. بعد از عبادت بزرگ نماز جمعه که هم فریضه ای عبادی است هم سیاسی، مردم را به کسب حلال دعوت می کند.

آیت الله ایمانی بیان کرد:  اسلام می گوید درآمد باید از ناحیه سرمایه و کار با هم باشد. یکی از راه هایی که می خواهد با فقر مبارزه کند و یکی از مسیر هایی که باید ثروت جریان صحیح داشته باشد، این است که کار و سرمایه با هم در جامعه فعال باشد. بازوی کارگر و ثروت سرمایه دار هر دو کنار هم و با هم زندگی و تولید را بگردانند و بچرخانند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر جامعه از پول کرایه بگیرد و از ثروت کرایه دریافت کند و ثروت بکار نیفتد، به قرض یا به معامله کرایه آن را دریافت کند یعنی ربا و یعنی این گناه عظیم و بزرگی که تمام انبیا با آن مبارزه کردند و امروز متاسفانه جامعه ما با آن گرفتار شده است.

ثروت ناپایدار در سایه وقف پایدار می ماند

نماینده ولی فقیه دار استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه معمولا روزهای پایانی ماه صفر چند سالی است که در تقویم دهه وقف اعلام شده است، افزود: وقف سنت دیرپایی است که همه انبیا و پیامبران بدان پایبند بوده اند و مال و ثروت ناپایدار در سایه وقف پایدار می ماند و عمر محدود انسان ها که ۷۰-۸۰ سال کم و بیش، بیشتر نیست در سایه وقف دائمی می شود که از صدقه جاریه بعد از مرگ خود استفاده می کنند و بهره می برند.
آیت الله ایمانی بیان کرد: امروز با فتوای مراجع بزرگوار تقلید و نیاز های رو به گسترش جامعه در عرصه های مختلف، مسئله وقف جمعی مطرح است که باید از این حداکثر استفاده و بهره را برد.
وی اصافه کرد: امروز جامعه ما نیازهای جدید و نویی دارد که خیرین و واقفین مستقلاً یا در قالب وقف جمعی می توانند آن ها را دنبال کنند و پی بگیرند.
وی  در ادامه سخنان خود گفت:   هفت آذر در دوران دفاع مقدس، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد. روزی که با عملیات پیروزمندانه مروارید همراه بود و اسکله های البکر و الامیه عراق بوسیله دلیرمردان نیروی دریایی منهدم شد و تا آخر جنگ دیگر عراق نتوانست از نیروی دریایی خود استفاده لازم را داشته باشد.
وی گفت: نیروی دریایی در سال ۶۷ هم یک بار به مصاف مستقیم و رودرروی آمریکا رفت و رودر رو با آمریکا در خلیج فارس جنگید. امروز هم در عرصه آبهای بین المللی قدرت و توان و مکنت خود را به نمایش گذاشته و می گذارد. امیدوارم که با راهنمایی های فرمانده کل قوا نیروی دریایی ما بیش از پیش موفق باشد و از توفیقات الهی برخوردار و بهره مند.
امام جمعه شیراز همچنین بیان کرد: هشتم  ربیع الاول در سال ۲۶۰ هجری روز شهادت امام حسن عسکری (ع)و آغاز امامت امام زمان روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا است. خواه و ناخواه عرض ادب به ساحت مقدس امام یازدهم و امام دوازدهم که آغاز امامت اوست و الان در زیر سایه او زندگی می کنیم خواهیم داشت.

خصیصه ضد استکباری نهضت دانشجویی حفظ شود

وی بیان کرد: ۱۶   آذر در سال ۱۳۳۲ معاون رئیس جمهور وقت آمریکا برای اینکه مروری بر کودتای ۲۸ مرداد داشته باشد و آثار کودتای ۲۸ مرداد و از بین بردن حکومت ملی مصدق را ببیند و ملاحظه کند و پشتوانه ای برای ظلم و ستم و آزار و اذیت جدید شاه در کشور و منطقه باشد نیکسون به منطقه آمد.

وی ادامه داد: دانشجویان ما مقابلش صف آرایی کردند و علیه ورود او تظاهرات کردند که مورد حمله قرار گرفتند و ۳ تن از دانشجویان به شهادت رسیدند. روز شهادتشان ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذرای شد.
وی گفت: نکته مهمی که اینجاست این است که نهضت دانشجویی کشور ما ضد استکباری بوده و باید این خصیصه حفظ و نگهداری شود.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه روز اول بخاطر مبارزه با آمریکا راه افتادند، نکند امریکا بیاید و با نفوذ در فضای دانشگاه ما این حالت ضد استکباری را در هم بشکند و  از بین ببرد ، افزود: استعمار امروز همانند گذشته نیست. استعمار امروز از راه نفوذ وارد می شود و خاصیت نفوذ استحاله فکری است. یعنی دانشجو و استاد فکر و اندیشه اش تغییر پیدا کند و دانشگاه یکی از مراکز عمده است که مورد هجوم دشمن است و دشمن برای نفوذ در دانشگاه دارد تلاش می کند.

آیت الله ایمانی گفت: به نام انجمن ها و نمایندگان صنفی و مسائل مختلف، عده ای وامانده و درمیان راه پشیمان شده را دور هم جمع کند و افکار و اندیشه های خودش را به آنها القا کند .وای به روزی که دانشگاه ما استحاله فکری شود. استاد ناجی خود را آمریکا بشناسد و داشنجو سربر آستان آمریکا بساید  که آن روز بدبختی ملت، دولت و کشور آغاز می شود و باید از شر آن روز  با هوشیاری و بیداری امروز بخدای بزرگ پناه برد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: زائران اربعین ما چندین هزار نفر شاید چند ده هزار نفر در مرز مهران بدون امکانات در هوای سرد بدون تکلیف ماندند. آیا یک سال از قصه اربعین پارسال و امسال که گذشت فرصتی نبود که برای زائرانی که به هر شکلی مشکلاتی دارند و نمی توانند عبور کنند امکانات رفاهی راه اندازی شود؟
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون حادثه قطار نیز گفت: دو قطار راه می افتند علیرغم اینکه همه اعلام می کردند که دستگاه ها اتوماتیک شده و هر گونه خطری احساس می شود و هر گونه کم و زیادی اخطار داده می شود و بعد بیش از ۵۰ نفر در آتش می  سوزند و آخر هم خطای انسانی مطرح می شود.

وی ادامه داد: باران می آید برف می آید، برق و گاز و آب کم و زیاد می شود. چرا باید اینگونه باشد؟ این فیش های نجومی که رهبر معظم انقلاب فرمود، مردم انتظار می کشیدند جوابی قاطع و قانع کننده داده شود اما هیچ کجا جوابی قاطع نبود. نه مجلس نه دولت نه شکایتی که آنچنانی که دستگاه قضایی کشور نقل می کند شکایتی از دولت هم انجام نگرفت بلکه گفتند مطابق قانون هم بوده است. مردم اینها را باور نمی کنند. قانون این بوده که هیچ حقوقی بیشتر از ۷ برابر کمترین حقوق نباشد. آیا واقعا اینها ۷ برابر بود و این مسائل رعایت شد؟

منبع: روابط عمومی نهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس

نظرات بینندگان