کد خبر: ۱۰۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

نگین زاگرس رکوردار گردشگری و تصادف

شهرستان سپیدان سال های سال است که به عنوان مقصد گردشگری اول فارس وجنوب کشور نام برده می شود این در حالی است در سال حدود دهها میلیون گردشگر از این شهرستان بازدید می کنند اما این حجم مسافر نمی توانند سالم به مبدا خود بازگردند و معمولا دچار حادثه های تلخ و دلخراشی می شود.
به گزنگین زاگرس رکوردار گردشگری و تصادفارش شیرازه به نقل از مارگون، شهرستان سپیدان یا نگین زاگرس سال‌های سال است که به‌عنوان مقصد گردشگری اول فارس و جنوب کشور نام‌برده می‌شود این در حالی است در سال حدود ده‌ها میلیون گردشگر از این شهرستان بازدید می‌کنند اما این حجم مسافر نمی‌توانند سالم به مبدأ خود بازگردند و معمولاً دچار حادثه‌های تلخ و دل‌خراشی می‌شود.

آمار و ارقام تصادفات و حادثه‌های در طول یک سال در جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز شهرستان حاکی از این است با توجه به استقبال بیش از حد مسافران وگردشگران متاسفانه هنوز زیرساخت های لازم برای امر گردشگری محقق نشده است و جاده های روستایی وبرخی از مناطق گردشگری چندان رشد نکرده است.

متاسفانه باوجود فناوری های روز دنیا هنوز که هنوز است شهرستان از برخی ازاین مواهب محروم است و در هفته در سطح شهرستان وقوع تصادفاتی که منجر به فوت می شود شاهد هستیم.

در این میان کارشناسان چندین نقطه حادثه خیز بسیار خطرناک را شناسایی کرده‌اند اما برای رفع تمام نقاط حادثه خیز نیازمند زمان بسیار زیاد و هزینه سرشار است به طوری که اگر بخواهیم تمامی نقاط را شناسایی کنیم رقمی نزدیک به 50 نقطه حادثه خیز وجود دارد که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

متاسفانه طی این سال ها هیچ اقدام درستی در این خصوص صورت نگرفته و عملا مردم شهرستان و همچنین مسافران قربانی بی تدبیری کسانی می شوند که بودجه های سنگین را در محل اعتبارات خود هزینه نمی کنند.

هر سال به تعدا گردشگران این شهرستان اضافه می شود و عملا هیچ اقدام سازنده ای برای رفع نقاط حادثه خیز صورت نمی گیرد از همین رو باید یک حرکت ملی صورت گیرد تا جبران کج سلیقگی های مسئولین استانی بر طرف شود.

با گذر از برخی از جاده های شهرستان به این نکته خواهید رسید اگر این شهرستان در استانی دیگر قرار داشت حال و روز نگین زاگرس این چنین نبود.

جاده های بسیار خطرناک و بدون علائم و تابلوها آن هم در برترین نقطه فارس و عروس شهرهای جنوب کشور این روز ها حال و روز خوشی ندارد و گردشگران و مسافران از آمدن به این شهرستان با خاطره خوب رهسپار نمی شوند و خدای ناکرده با از دست دادن عزیزانشان در این راههای پر حادثه وپر خطر نام سپیدان همیشه در کنار خاطرات بد زندگی شان حک می شود و برای همیشه از آمدن خود و دیگران به قطب گردشگری فارس پرهیز می کنند.


نظرات بینندگان