کد خبر: ۱۰۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

جلسه کارگروه آب وخاک کشاورزی شهرستان پاسارگاد برگزار شد

جلسه کارگروه آب وخاک کشاورزی شهرستان پاسارگاد با حضور اسفندیار احمدی منش فرماندار پاسارگاد،بهروز عواطفی نژاد دادستان، بخشداران و با حضور اعضاء کار گروه در سالن اجلاس جهاد کشاورزی پاسارگاد برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، جلسه کارگروه آب وخاک کشاورزی شهرستان پاسارگاد با حضور اسفندیار احمدی منش فرماندار پاسارگاد، بهروز عواطفی نژاد دادستان، بخشداران و با حضور اعضاء کار گروه در سالن اجلاس جهاد کشاورزی پاسارگاد برگزار شد.

احمدی منش در این جلسه  گفت:  شهرستان پاسارگاد در راستای  فرهنگ سازی در خصوص استفاده بهینه از منابع آب، اجرا و اصلاح الگوی کشت و حل مشکلات این حوزه شهرستان باید اقدامات عملی انجام بدهد.

وی افزود: مشکلات آب مدیریتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، مجوز حفر چاه بر زیر قنات چشمه ابوالمهدی درشهرستان که منجر به خشک شدن این منطقه که هم ازلحاظ زیست محیطی،اب شرب طبیعی و هم گردشگری حائز اهمیت بوده دچار بحران خشکسالی وبحران بی آبی شده که این  به سیاستهای غلط و سوء مدیریت که به خاطر بی توجهی وسودهای زود گذر بدون استفاده مانده است، بر می گردد.

فرماندار پاسارگاد در خصوص برگزاری الگوی کشت کشاورزان این شهرستان اظهار داشت: اجرای الگوی کشت ورعایت الگوی گشت توسط مدیریت جهاد کشاورزی و منابع آب  برای کشاورزان  فرصت مناسبی در جهت فرهنگ سازی در راستای حفاظت از منابع آب و مصرف بهینه این نعمت الهی می باشد.

وی گفت: ما از چاه های مجاز هم برداشت غیر مجاز داریم از این رو کشاورزان باید با هوشمند سازی کنتور ،... در جهت مصرف بهینه آب تلاش کنند.

فرماندار پاسارگاد یکی از اقدامات قابل اجرا در این کارگروه را تقدیر از کشاورزانی دانست که در خصوص اجرای مصوبه کارگروه آب شهرستان مبنی بر داشتن مصرف بهینه ومجوز وخودداری از کشت پیاز، برن ، هندوانه ،ذرت همکاری کرده اند.

دادستان پاسارگاد نیز در این جلسه در جهت پلمب کردن چاه های غیر مجاز  و اضافه برداشت های چاه های مجاز اعلام آمادگی کرد.

احمدی منش فرماندار پاسارگاد به همراه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پس از این جلسه، از منطقه تنگ حنا واقع در دشت مرغاب بازدید میدانی کرد.

وی بر لزوم بررسی مسائل ومشکلات حق آبه بخش پاسارگاد تاکید کرد که طی این بازدید راه حل های موجود بررسی و مقرر شد که پیگیری لازم جهت تامین حق آبه بخش پاسارگاد بطور کامل به عمل آید.

 



نظرات بینندگان