کد خبر: ۱۰۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
یادی از روز دانشجوی 95؛

آزادی بیان به سبک اصلاحات در روز دانشجوی فیروزآباد

مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد به جای آنکه گرامی داشته شود به حاشیه کشیده شد

به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا : مراسم  روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد به جای آنکه گرامی داشته شود   به حاشیه کشیده شد!

این مراسم قرار بود طبق اعلام دانشگاه راس ساعت 9:45 صبح 16 آذر برگزار شود اما با تاخیر نیم ساعتی فرماندار به عنوان سخنران اصلی برنامه همراه بود. پیش از آنکه مراسم شروع شود در و دیوار سالن پر بود از بنرهایی با مضمون تسلیت به برجام  اما انگار این رفتار دانشجویان چندان با مزاج مسئولین دانشگاه آزاد همخوانی نداشت و به دستور معاونت فرهنگی دانشگاه این بنرها  جمع آوری شد.


از همان آغاز مراسم امنیتی بودن فضای سالن احساس می شد؛ از حضور ماموران حراست دانشگاه  به صورت محسوس و نامحسوس در قسمت های مختلف سالن می شد این موضوع رابه صورت کامل درک کرد. 

معاونت فرهنگی دانشگاه که دقایقی پیش بنرهای اعتراضی دانشجویان را جمع کرده بود باادعای آزادی بیان خواستار خواستارسوالات کتبی دانشجویان ازفرماندارشهرستان شدو اجازه هیچگونه پرسش شفاهی را به دانشجویان نداد.

در ادامه سخنرانی جناب فرماندار، سناریوی همش تقصیر احمدی نژاده در جمع دانشجویان فهیم فیروزآباد کلید خورد و فرماندار  به روال دولتی ها با سخنرانی های طولانی سعی کرد تمام مشکلات کنونی کشور را به گردن دولت قبل بیندازد. 

استوار میمندی  آنقدر به تطهیر دولت تدبیر پرداخت که دانشجویان خسته و معترض شده و با هر بهانه ای شروع به دست زدن می کردند که یکی از دانشجویان بعدازحمایت های گسترده فرمانداراز دولت  اعتراض کرده و خواستار ارائه سوالات خود در پشت تریبون شد که فرماندار هم با این موضوع موافقت کرد .


این دانشجو بعداز قرارگرفتن درپشت تریبون ابتدا اقدام  معاونت فرهنگی دانشگاه پیرامون پایین کشیدن  بنرهای دانشجویان درروزدانشجو(روزی که صدای دانشجوبایدبه گوش برسد )رامطرح کرد وخواستارجوابگویی مسئولین شد. 

 در ادامه یکی دیگر از دانشجویان به انتقاد از نماینده سیاسی دولت پرداخت و می گفت: در مسئله آتش سوزی منطقه برز  در آمار و ارقام ها سیاه نمایی شده  و این آمار ارائه شده بسیار کمتر از آمار واقعی است.

بعد از مطرح شدن سوالات نماینده سیاسی دولت تدبیر به پاسخگویی سوالات پرداخت ولی در این بین معاون فرهنگی دانشگاه که گویی از انتقاد این دانشجو ناراحت شده بود اجازه پاسخگویی خواست و گفت: من 20 دقیقه است که با  خودم  دارم کلنجار میروم که بگوم یا نگویم که دانشجویان شعار بگو بگو سردادند.

بنابراین  به اجبار گفت : دانشگاه با پول همه دانشجویان اداره می شود،  بار ها به همه باید جواب بدهیم  که چرا در اینجا کنسرت برگزار شده و چرا باید این را ممنوع کنند، اگر بنده مسئول فرهنگی هستم و قرار شد اردوی مشهد بگذارم پس باید اردوی شمال را هم راه اندازی کنم!!!


این مسئول گفت: من شرمنده ی آن دانشجویی هستم که از من انتقاد میکند که آقای روستا فقط سفر دانشجویی باید مشهد باشد، مگر قرار است در کیش چه اتفاقی بیافتد نمازشان را می خوانند و سیاحتشان را هم می کنند اصلا قران می گوید که در زمین بگردید و سیاحت کنید.

وی افزود: اگر قرار است من پول به فلان تشکل بدهم پس باید به ارودی اصفهان دیگر دانشجو ها هم پول بدهم.

وی ادامه داد: آنها می خواهند با چند جمله پوپولیستی و عوام فریبانه  ذهن ها را مشغول کنند و من خوب شما را میشناسم. شما از پشت همین کوه از روستای سرگر آمدید!

برخی از دانشجویان در اقدام این معاون که همانند هاشمی رفسنجانی به روستانشیان توهین کرد مراسم راترک کردند ‌‌.

روستا بدون توجه به این مساله ادامه داد:  بنر نصب شده  در سالن  نوشته ای توهین آمیز داشت، اصلا می خواستید نیم ساعت قبل از حضور فرماندار شمع روشن کنید و  یک نوار قران عبدالباسط هم بگذارید، یکی از اساتید به من گفتن چرا بنر را کندید و من در پاسخ گفتم دشنام را کندم 

وی ادامه داد: وقتی آن آقا به خودش اجازه میدهد و میگویید دختران دانشگاه آزاد درون شهر فساد می کنند؛ فساد مربوط به خودت هست مال خانوادت است نه دانشجوی ما همه مومن و عزیز هستند!!!  ما می توانستیم امروز این برنامه را برگزار نکینم ولی با یک فضای باز از نماینده عالی دولت در شهرستان دعوت کردیم....


وی در ادامه به این مسئله پرداخت که ما پول را باید برای همه دانشجو ها استفاده کنیم ؛ که در این بین یکی از دانشجویان دختر گفت چرا این پول را خرج خوابگاه نمی کنید؟؟؟ایشان هم مدعی شدند نزدیک به 300 میلیون الان هزینه شده که این جمله با اعتراض دانشجویان نسبت به اینکه کجا هزینه شده مواجه شد.


در پایان مراسم صحبت های جنجالی و توهین آمیز معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد و بی حرمتی به دانشجویان، توهین به اصالت آنها و پایین کشیدن بنر دانشجویان بسیجی با اعتراض دانشجویان همراه بود و یکی از دانشجویان قصد درگیری با دانشجوی معترض را داشت که با دخالت افراد حاضر  از این درگیری جلوگیری شد.

نکته پایانی مراسم ۱۶آذر ماه در دانشگاه فیروزآباد ثبت و ضبط دوربین خبرنگار سایت فیروزنا توسط حراست دانشگاه بود.

نظرات بینندگان