کد خبر: ۱۰۲۳۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
استاندار فارس:

فارس از لحاظ بیکاری در راس استان های کشور قرار دارد

افشانی استاندار فارس گفت: فارس از لحاظ بیکاری در راس دیگر استان ها قرار دارد چرا که نرخ‌بیکاری 12.1 درصد و بیشتر از متوسط کشور است.
به گزارش شیرازه، سید محمد علی افشانی عصر شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مدیر‌کل بانک مرکزی برگزار شد، با تشکر از عملکرد مدیران بانک مرکزی و همراهان به دستاوردهای امروزه جامعه اشاره کرد و گفت: برخی مسائل چون بیکاری باعث شده که مردم دستوردهای دولت را نادیده بگیرند.

وی با اظهار اینکه کارهای بزرگ اقتصادی در کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نرخ ارز به ثبات رسیده و تجارت صادرات غیرنفتی مثبت است.

افشانی با بیان اینکه دولت فعلی در حوزه اشتغال به گونه ای عمل کرده که باکاهش بیکاری مواجه بوده ایم، اظهار داشت: ورودی به بازار کار هم‌چنان بالا است ولیکن علی‌رغم تلاش دولت تعداد بی‌کاران بالا است.

رئیس شورای تامین فارس در ادامه با عنوان اینکه این استان تاریخی و تمدنی با حدود پنج میلیون
نفر جمعیت از استان‌های با ظرفیت کشور است، گفت: اقتصاد استان بیشتر در خدمات و کشاورزی متمرکز است و برای تعادل‌بخشی باید به صنعت توجه بیشتر شود.

وی با اظهار اینکه نرخ مشارکت اقتصادی فارس در سال 94 معادل 37.5 درصد و کمتر از متوسط کشوری بوده است، یادآور شد: فارس از لحاظ بیکاری در راس دیگر استان ها قرار دارد چرا که نرخ‌بیکاری 12.1 درصد و بیشتر از متوسط کشور است.

استاندار فارس سهم اشتغال این استان از بخش کشاورزی را 20 درصد، از صنعت 29 و از خدمات 50 درصد اعلام کرد و افزود: گردشگری فرهنگی و مذهبی از مزیت های اصلی فارس است.

افشانی تکیه بر تولید را اساس اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: استفاده از دانش و فناوری جهانی امر مهمی برای پیشرفت در تولیدات و افزایش ظرفیت داخلی مان است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: ارتباط با شرکت های دانش بنیان سیر نزولی داشته و امروز به 84 مورد رسیده اند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵
4
درود بر استاندار فهیم و صادق استان که مشکلات استان را با صداقت بیان و با جدیت و تدبیر پیگیری می نمایند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵
0
درد را که ما با تمام وجود احساس می کنیم جناب استاندار نسخه شفا بخش شما کی پیچیده می شود؟