کد خبر: ۱۰۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵

سهم 20 هکتاری توسعه کشت گلخانه ای بوانات

جلسه ستاد توسعه گلخانه های شهرستان بوانات با حضور معاونین جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شیرازه ؛به نقل از  حرف رسا، با توجه به اهمیت منابع آب و خشکسالی های چند سال اخیر در کشور و خصوصا در شهرستان بوانات، سیاست دولت بر استفاده بهینه از منابع آبی کشور در جهت تولیدات کشاورزی می باشد و به همین جهت کشت گلخانه ای مورد توجه قرار گرفته است که جلسه ستاد توسعه کشت گلخانه ای در مدیریت جهاد کشاورزی بوانات برگزار شد.

محمود دهقانیان مسئول روابط عمومی و کارشناس مکانیزاسیون مدیریت جهادکشاورزی بوانات در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاری جلسه ای جهت توسعه کشت گلخانه ای خبر داد و گفت: با توجه به وجود خشکسالی ، کاهش منابع آب، لزوم تغییر الگوی کشت و افزایش بهره وری آب یکی از سیاست های دولت و برنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، افزایش سطوح کشتهای کنترل شده می باشد و این کار با افزایش سطوح گلخانه امکان پذیر است.

دهقانیان افزود: در این راستا جلسه ای با حضور معاونین مدیریت جهاد کشاورزی، اداره منابع آب شهرستان، نماینده نظام مهندسی در شهرستان، کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی  و سرمایه گذاران این بخش در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی بوانات برگزار گردید و در خصوص بررسی موانع و مشکلات توسعه کشتهای گلخانه ای مقرر گردید زمینه احداث 20 هکتار گلخانه در شهرستان فراهم گردد.

وی ادامه داد: معاون مدیریت جهادکشاورزی بوانات در این جلسه یکی از عوامل اصلی ممانعت از توسعه کشتهای گلخانه ای را وضعیت اراضی این شهرستان دانست و گفت: به طوری که بیشتر اراضی باغی و زراعی از رودخانه و قنوات مشروب می گردد و این منابع جهت تخصیص به گلخانه امکان پذیر نمی باشد و سایر اراضی که  آب آنها از چاه تامین می شود نیز فاقد سند رسمی هستند و تخصیص چاه آب جدید محدود گردیده است و سبب دلسردی متقاضیان و سرمایه گذاری در این بخش شده است.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید که با تغییر کاربری چاههای کشاورزی موجود در شهرستان به طرحهای گلخانه ای و صنعتی، راه حل کنونی رفع این مشکل معرفی شد.

لازم بذکر است سازمان جهاد کشاورزی در پی تحقق این امر تسهیلات گلخانه ای با بهره 12.5 درصد با اقساط بلندمدت هفت ساله به متقاضیان پرداخت می نماید.


برچسب ها: بوانات ، خشکسالی ، گلخانه
نظرات بینندگان