کد خبر: ۱۰۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت:

کسب مهارت فنی باعث افزایش محصولات کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در زمینه افزایش تولیدات کشاورزی، آموزشهای فنی و حرفه ای در زمینه کشاورزی، باعث خواهد شد روستاییان به عنوان نیروهای کار در جامعه روستایی، با روشهای نوین و علمی تولید آشنا شوند و با بکارگیری این گونه روشها میزان محصول تولید شده را بهبود بخشند.

به گزارش شیرازه  در راستای آشنایی با موضوعات آموزشی و توانمندیهای مرکز فنی و حرفه ای و به منظور نشر و ترویج این آموزشها در میان روستاییان و بهره برداران، مسئولین ادارات، واحدها و مراکز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با هماهنگی اداره ترویج از اداره فنی و حرفه ای  این شهرستان بازدید کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: از موارد مهم در جهت  توسعه روستایی، اشتغال و درآمدزایی خانوار روستایی است که این مهم از طریق ایجاد بستر مناسب و شناسایی آموزشهای لازم برای کارآفرینی تامین می شود.

محمد بوستانی گفت: در زمینه افزایش تولیدات کشاورزی، آموزشهای فنی و حرفه ای در زمینه کشاورزی، باعث خواهد شد روستاییان به عنوان نیروهای کار در جامعه روستایی، با روشهای نوین و علمی تولید آشنا شوند و با بکارگیری این گونه روشها میزان محصول تولید شده را بهبود بخشند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان سپیدان نیز در حاشیه این بازدید گفت : مهمترین اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،آموزش و تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز کار در کشور، و همچنین ارتقاء سطح توانایی و مهارت افراد شاغل می باشد.

وی افزود: از طرفی آموزش های فنی و حرفه ای شرایط سنی خاصی ندارد و ضمناً جا ومکان هم نمی شناسند،در واقع یک مزرعه کوچک کشاورزی، در دور افتاده ترین روستاها و مناطق محروم هم می تواند، کارگاهی برای آموزش های فنی و حرفه ای باشد.

کاظمی در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای، با توجه به اینکه تخصصی و کوتاه مدت و ضمناً مستمر و همگام با استاندارد جهانی کار و به روز  می باشد، در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم ،با شناسایی منابع موجود در آن مناطق و ظرفیتها و سطح توانایی و مهارت تجربی افراد منطقه، که بصورت سنتی کسب نموده اند، می تواند در جهت ارتقاء سطح مهارت و به کار گیری بهینه منابع، فرصت های شغلی زیادی را در این مناطق ایجاد و باعث رونق و توسعه اقتصادی شود.

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان