کد خبر: ۱۰۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

تداوم بارش باران و برف در فارس

مدیر کل هواشناسی استان فارس از تداوم بارش باران و برف در شمال و غرب استان فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، عبدالکریم جامع مدیرکل هواشناسی فارس مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به اینکه کاهش دما و یخبندان پس از سامانه بارشی فعال در این استان در راه است گفت: بارش باران و برف در نواحی مرتفع و سردسیر شمال و غرب فارس تا جمعه 26 آذر ماه ادامه دارد.
وی افزود: بررسی نقشه‌ های پیش‌یابی و محاسبات عددی بیانگر نفوذ سامانه بارشی از سمت شمال و غرب استان فارس و همچنین تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان است.
وی ادامه داد: این سامانه سبب ناپایداری ‌هایی به صورت افزایش ابر، وزش باد شدید (گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نواحی جنوبی)، بارش باران و برف به ویژه در نواحی مرتفع و سردسیر شمال و ارتفاعات غرب و مرکز رگبار، رعد و برق و رخداد مه می‌ شود.

جامع با اشاره به اینکه شدت در پی این سامانه احتمال آب‌ گرفتگی در نواحی شمال غرب و بخش‌ هایی از غرب، شمال و مرکز استان پیش‌ بینی می‌شود، ادامه داد: احتمال آب‌ گرفتگی معابر عمومی  لغزندگی جاده‌ های مواصلاتی و رخداد مه در برخی نقاط به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه‌ ها وجود داشته که این امر می‌ تواند موجب اختلال در آمد و شد وسایل نقلیه باشد.
مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: همچنین پس از عبور این سامانه بارشی کاهش قابل ملاحضه دما و یخبندان پیش‌بینی‌ می‌ شود.
انتهای پیام/
منبع: فارس
نظرات بینندگان