کد خبر: ۱۰۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت :

گازرسانی به منطقه خفری سپیدان در حال بررسی واقدام است

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس درباره گازرسانی به دهستان خفری شهرستان سپیدان به دنبال تقاضای برخی از ساکنان این منطقه برای گاز رسانی به روستایشان گفت : مطالعات فنی در این زمینه انجام شده و طرح در اولویت اجرا قرار دارد.

به گزارش شیرازه هوشنگ محمدی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس به دنبال تقاضای برخی از ساکنان منطقه خفری برای گاز رسانی به روستایشان افزود:به علت بالا بودن هزینه شبکه گذاری ونصب انشعابات برنامه گازرسانی در این منطقه ازطریق سایرروشها دردستور کاراست.

وی ادامه داد : اجرای این طرح متناسب با بودجه شرکت گاز استان دربرنامه آتی قراردارد.

محمدی پیشتر در این زمینه گفته بود 700 روستای فارس آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث ایستگاههای گازرسانی ، احداث شبکه توزیع و انتقال گاز است.

این مقام مسوول اظهار داشت : از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث ایستگاه های گازرسانی و احداث شبکه توزیع در این روستاها استقبال می کنیم .

وی ادامه داد : در طرح جدید گازرسانی به روستاها از خطوط انتقال استفاده نمی شود بلکه با احداث جایگاه های موسوم به جایگاههای مادر و دختر گاز CNG به وسیله خودروهای حمل گاز به ایستگاه های روستایی منتقل و در شبکه توزیع تخلیه می شود.

مدیر عامل گاز فارس گفت : استان فارس حدود پنج هزار روستا دارد که بیش از دو هزار روستای آن مشمول گاز رسانی است و از این تعداد بیش از800 روستا گازرسانی شده است .

محمدی ادامه داد: روستاهای باقیمانده نیز با توسعه سرمایه گذاری ها در سالهای آینده گاز رسانی می شود و مابقی روستاها منتظر سرمایه گذاری بخش خصوصی است .

وی از مسئولان روستاها و شوراهای اسلامی این مناطق خواست تا با شرکت گاز استان فارس و پیمانکاران و سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری برای احداث جایگاه های گازرسانی دارند همکاری کنند.

محمدی گفت: گازرسانی به شیوه احداث جایگاه هیچ تفاوتی با گازرسانی به شیوه لوله گذاری ندارد و گاز مطمئن در اختیار روستاها قرار می گیرد.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان