کد خبر: ۱۰۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

باید سهم ایران از اقتصاد گردشگری افزایش یابد

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اقتصاد گردشگری در دنیا گردش مالی حدود یک هزار و 500 میلیارد دلار دارد و از این نظر باید سهم کشور ما از این بخش افزایش یابد.

به گزارش شیرازه، مرتضی رحمانی موحد دیشب در آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی اظهار داشت: 6 جشنواره در سطح کشور درباره سفره ایرانی و غذای ایرانی برگزار شد و شناسایی ایده‌ها و ابتکارات و همسو کردن فعالیت‌ها در راستای جهانی‌شدن سفره ایرانی هدف اصلی این برنامه بود.

وی افزود: اقتصاد گردشگری در دنیا گردش مالی حدود یک هزار و 500 میلیارد دلار دارد و از این نظر باید سهم کشور ما از این بخش افزایش یابد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌ها شامل حمل‌ونقل و اماکن اقامتی، ایجاد جاذبه‌ها و تجاری‌سازی خدمات ازجمله برنامه‌هایی است که برای رونق گردشگری ضرورت دارد.

رحمانی موحد تبیین کرد: در ایران فرهنگ‌های مختلف، اقوام، گویش‌ها و آداب‌ورسوم و غذاهای متنوعی داریم که هر یک قابلیت جذب صدها گردشگر را می‌آفریند.

وی تشریح کرد: موضوع ایران‌گردی در سیاست‌های کلان نظام و اسناد برنامه مطرح بوده و در فضای پسابرجام شرایط خوبی برای توسعه گردشگری فراهم آمده است.

وجود 50 هزار روستا با قابلیت بوم‌گردی و جایگزینی گردشگری با کشاورزی در مناطق دچار خشکسالی از دیگر مواردی بود که در این آیین به آن اشاره شد.

در پایان مراسم با نظر هیئت‌داوران و بر اساس آرای مردمی غذاهای شاخص چهار استان شرکت‌کننده معرفی شد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان