کد خبر: ۱۰۲۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
رئیس سازمان بسیج اساتید در شیراز:

نتیجه سیاست تنش زدایی تمدید قانون داماتو شد

رئیس سازمان بسیج اساتید در شیراز گفت: با وجود هزینه های هنگفت اما خدمت بزرگ برجام این بود که مردم ما فهمیدند باید بر روی توان داخلی خود تکیه کنند و نباید به دولت های خارجی نظیر آمریکا و اروپا تکیه کنند.
به گزارش شیرازه، سهراب صلاحی پیش ازظهرامروز در جلسه شورای عالی و نخبگان  بسیج با اشاره به اینکه غرب براین باور است که «من می‌نویسم وجهان اسلام و شرق آن را عمل کند»، افزود: برای مقابله با اهداف شوم استکبار باید ظرفیت‌ها را ساماندهی تا از انحراف جلوگیری و در مسیر انقلاب اسلامی گام برداشت.

صلاحی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در چهار دهه بر اصول خود پافشاری کرده و در حوزه جغرافیایی تبدیل به یک قدرت بین‌المللی، و در این حوزه نیز استقرار تمدن نوین اسلامی ودرجهان قطب کشورهای آزادیخواه و ضد سلطه گشته است.

وی با اشاره به اینکه سه ملت ایران، مصر و عراق در تاریخ اسلام تمدن ساز بوده اند، گفت: امروز کسی از مصر حرف نمی زند و نقشه تسلط آمریکا بر عراق نیز توسط ایران به شکست انجامیده است، آمریکا به عراق حمله کرد تا کشورهای عربی را تجزیه کند و سپس به سراغ ایران بیاید.

صلاحی افزود: یک منازعه اصلی و واقعی در جهان وجود دارد و آن هم منازعه جهموری اسلامی ایران و آمریکاست که یک منازعه هویتی و تمدنی است.

وی با اشاره به حضور شرکت های خارجی در میادین نفتی، گفت: اروپایی ها تاکنون به کسی دانش و فناوری نداده اند اگر چیزی بوده همان تکنولوزی های از رده خارج شده است.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم مستقل باشیم باید قدرت داشته باشیم، گفت: دو راه دیگر هم وجود دارد یک راه تسلیم است وراه دیگر در پیش گرفتن سیاست تنش زدایی است که از دولت سازندگی آغاز شد و سرانجامش هم تمدید قانون داماتوست که اخیرا اتفاق افتاد.

وی با اشاره به نامه رییس دولت هشتم به رییس جمهور امریکا گفت: در این نامه تعهداتی نظیر خلع سلاح حزب الله، به رسمیت شناختن اسرائیل، کمک به آمریکا در عراق، شفافیت هسته ای و حقوق بشر مطرح شد، در موضوع حقوق بشر تا تاریخ تاریخ است آمریکایی ها باید بخاطر قضیه زندان ابوغریب سرشان را پایین بیاندازند.

دکتر صلاحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابل دیکتاتوری جهانی آمریکا ایستاده است، گفت: هدف آمریکا مطرح شدن بعنوان قدرت هژمونی و حاکم شدن فرهنگش بر جهان و حاکم شدن اسرئیل بعنوان قدرت منطقه ای در امتداد قدرت آمریکاست است.

وی با بیان اینکه آمریکا تنها با مهار انقلاب اسلامی به اهداف دست پیدا می کند، گفت:  اگر آمریکا به اهداف خود دست پیدا کند تک قدرت جهان است و این جمهوری اسلامی ایران است که اجازه نداده دیکتاتوری جهانی آمریکا از طریق سلطه بر غرب آسیا محقق شود.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر نقش مهم رهبری در تمدن سازی، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل به قدرت بین المللی بسیاری از ظرفیت های لازم را داراست.

وی در تشریح ظرفیت های کشور ایران خاطرنشان کرد: کشور ایران دارای موقعیت راهبردی است و قدرت برتر در منطقه غرب آسیاست، مهم ترین عامل شکست غرب برای تسلط بر منطقه غرب آسیا نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است، ایران 80 میلیون نفر منابع انسانی دارد که نمونه هایش سردار قاسم سلیمانی و شهید دکتر شهریاری هستند و هفت درصد منابع طبیعی جهان در ایران است.

دکتر صلاحی افزود: اگر یک دولت جهادی روی کار بیاید، اجازه ندهد نفت خام صادر شود در سواحل دریا پالایشگاه ساخته شود قطب صنعت دنیا در مکران شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تربیت انسان هایی نظیر شیخ زکزاکی که دوازده میلیون شیعه انقلابی در نیجریه تربیت کرده و مقاومت حوثی ها در یمن نمونه هایی از ظرفیت هایی هستند که انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر لزوم توجه مسئولان کشور به شاخصۀ ولایت پذیری، گفت: قهرمان شدن در انقلاب اسلامی راهش این است که انسان یک ضربدر بر روی خودش بزند، نمونه قهرمانان انقلاب اسلامی شهید همت و شهید خرازی هستند.

وی با بیان اینکه برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی به ضلع اقتصاد نیازمندیم، گفت: سرمایه، علم، دانش و بازاز 80 میلیون نفری داریم اما آن چیزی که کم داریم مدیریت جهادی است نه اینکه مسئولان با ماشین آخرین سیستم از کارخانه ها بازدید کنند و برای کارگران دست تکان بدهند.

صلاحی در ادامه صحبت هایش به مسیر شکل گیری برجام اشاره کرد و افزود: آقای رییس جمهور برای برجام هزینه های هنگفتی داد، آمریکایی ها پیش از برجام مجبور بودند برای هماهنگی و حفظ تحریم ها صد و هشتاد میلیارد دلار هزینه بدهند، ایران مثل لیبی نیست و محال است اجازه دهیم دشمنان به موشک های ما نزدیک شوند، آمریکا در پانزده سال گذشته تنها یک پیروزی دارد و آن هم برجام است هر پرونده ای را در منطقه باز کردند توسط ایران به شکست انجامید.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: با وجود هزینه های هنگفت اما خدمت بزرگ برجام این بود که مردم ما فهمیدند باید بر روی توان داخلی خود تکیه کنند و نباید به دولت های خارجی نظیر آمریکا و اروپا تکیه کنند.


صلاحی خاطرنشان کرد: تشکیک مبارزه با آمریکا مورد دیگری است که دولت روحانی آن را مطرح کرده است. در دنیا دو ولایت الله و طاغوت بیشتر وجود ندارد و روحانی به‌عنوان یک روحانی باید همه هوا و هوس خود را روی لباسی که می‌پوشد بگذارد اما در دانشگاه شهید بهشتی اعلام می‌دارد که آمریکا کدخداست و این سخن برایش هزینه دربر خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور از امام حسین (ع) نیز هزینه کرده و گفته بود امام حسین (ع) برای مذاکره قیام کرده است، افزود: امام حسین (ع) مربوط به شیعه، اسلام و دین نیست بلکه به انسانیت، فتوت، مردانگی مربوط می‌شود و در این راستا گاندی اظهار می‌دارد یک شعار از امام حسین گرفته است و آنگاه  به پیروزی دست‌یافته‌ است.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: در بدترین روز هوای تهران، روحانی در آئین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اهواز می‌گوید که برجام برای ما هوای پاک می‌آورد و این گفته نیز در فضاسازی اجتماعی براش هزینه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه براثر برجام بیش از 180 هزار میلیارد دلار از روی دوش آمریکا برداشته‌شده است، افزود: آمریکا قبل از برجام سالانه 180 هزار میلیارد دلار هزینه کرده بود که با برداشتن آن این رقم به نفع وی گردیده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید ابراز داشت: آمریکائی‌ها اعلام کردند که ایران باید از خود حسن نیت را نشان دهد و آقای روحانی می‌گوید نمی‌خواستیم قدرت شویم ولی باید بداند که دنیا ما را به‌عنوان قدرت بزرگ می‌شناسد.

صلاحی اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی دردهه 60 اظهار می‌دارد که به دنبال بمب اتمی هستیم و این سخن یعنی همراهی با آمریکا، یا می‌گوید روحانی در دولت دوم، نیروی نظامی را منحل می کند که برخلاف منویات امام راحل است که می‌فرمایند در هیچ شرایطی از تقویت نیروی‌های مسلح و بنیه دفاعی غفلت نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: روحانی در حالی اوباما را شخصی محترم و نجیب یاد می‌کند که نماینده دولت روحانی را در مدت 333 روز نگذاشتند تا در سازمان ملل باشد.

انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵
0
درود درود درود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵
0
فقط با مديريت جهادي و روحيه انقلابي مي توان اقتصاد كشور را نجات داد