کد خبر: ۱۰۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
در همایش روسای «کوپ» مطرح شد:

ارتقا رتبه امنیتی استان/ مردم فارس روزانه 3 هزار بار به 110 تماس می گیرند

فرمانده انتظامی فارس با اعلام اینکه در کمتر از چهار سال بیش از 80 درصد جرایم ما کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه جرایم اخلاقی و شرارت ها کاهش چندانی نداشته است.
به گزارش شیرازه، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی فارس پیش از ظهر امروز سه شنبه در هفدهمین همایش روسای کوپ فرماندهی انتظامی استان فارس در تالار حافظ شیراز با بیان اینکه نیروی انتظامی فارس ماموریت ایجاد امنیت پایدار را در سطح استان دارد، اظهار داشت: امروزه در سطح استان شاهد یک هماهنگی بسیار مناسب بین فرماندهان نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستان ها در حوزه های مختلف هستیم.

وی با اعلام اینکه حرفه ای گرایی و دانش بنیان بودن پلیس از اهمیت ویژه ای در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم برخوردار است، گفت: با ارائه آموزش های بسیار موثر در حرفه ای گرایی پلیس، توانسته ایم توفیقات بسیاری را به دست بیاوریم.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: پلیس حافظ امنیت و آرامش مردم در جامعه است و حتی یک مورد تخلف از نیروی انتظامی زیاد است.

گودرزی با بیان اینکه در سال 93 و ابتدای سال 94 استان ما رتبه چهارم کشور را در کل جرایم  داشت، اظهار کرد: جرایم خشنی چون سرقت های مسلحانه، سرقت به عنف، گروگانگیری،گروکشی و همچنین موضوعاتی مثل شرارت، وقوع قتل های زنجیره ای و حوادثی که متاسفانه با سلاح بعضا اتفاق می افتاد از بیشترین جرایم بودند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با مدیریت مطلوب و همت پلیس توانسته ایم دو رتبه استان را از لحاظ امنیتی ارتقا بدهیم و از رتبه 4 به رتبه 7 کشوری رسیده ایم.

به گفته مسئول حفظ امنیت استان فارس روزانه بیش از 3 هزار دفعه تلفن های 110 نیروی انتظامی به صدا در می آید و این بدین معنا است که روزانه تقریبا بیش از 3 هزار عملیات در نیروی انتظامی انجام می گیرد.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه فرار سربازان نیروی انتظامی به حداقل ممکن رسیده است، گفت: در سال 94 نسبت به سال 92، شاهد کاهش 53 درصدی جرایم داخل نیروی پلیس بوده ایم و از سال 94 تا به امروز نیز 38 درصد کاهش جرایم نیروها را داشته ایم.

وی با اعلام اینکه در کمتر از چهار سال بیش از 80 درصد جرایم ما کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه جرایم اخلاقی و شرارت ها کاهش چندانی نداشته است.
 
وی با اظهار اینکه استان فارس در سالهای قبل در جرایم مربوط به قتل رتبه اول را داشته است، افزود: اکنون پس از سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی رتبه سوم را داریم و در این جرم شاهد کاهش 29 درصدی نیز بوده ایم.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تنها 12 دوربین نظارتی در شیراز داشته ایم، گفت: با کمک شهرداری تعداد این دوربین ها به 600 عدد در سطح شهرستان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شیرازه و به نقل از رئیس پلیس فارس، در راستای آموزش کارکنان نیروی انتظامی و بهبود کیفیت و کمیت ارائه خدمات به مردم، نیروی انتظامی کشور 85 درصد شاخص رضایتمندی مردم را تعیین کرده است؛ ما در استان فارس توانسته ایم طی 9 ماه گذشته تاکنون 88 درصد رضایتمندی مردم را جلب کنیم.

امنیت زیربنای توسعه است

سید محمدعلی افشانی استاندار فارس نیز در این همایش نیروهای پلیس را حافظان امنیت و آرامش مردم خواند و گفت: امنیت به عنوان زیربنای توسعه در هر کشوری قلمداد می شود؛ توسعه زمانی اتفاق می افتد که امنیت لازم در آن جامعه حاکم باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه امنیت نیاز اصلی و ضروری بشریت است، اظهار داشت: ترکیه کشوری بود که در گذشته بخاطر توسعه پیشرفته اش زبانزد بود و این بخاطر امنیت حاکم در آن کشور بود لیکن امروزه می بینیم که با از بین رفتن امنیت در این سرزمین خبری از توسعه و پیشرفت نیست.

وی همچنین با بیان اینکه آرامش جامعه مان را مرهون تلاش های شبانه روزی و بی دریغ پلیس هستیم، افزود: این افراد از بزرگترین دارایی خود که هستی شان است در راستای برخورداری مردم از آرامش به راحتی فدا می کنند.

افشانی دلیل وجود ارتباط تنگاتنگ بین ادارات و ارگان ها و پلیس را تمرکز و مردمی بودن فرماندهی پلیس دانست و گفت: باید همواره توجه داشته باشیم که مبنای امنیت پایدار اعتماد مردم است که اینها همگی در جهت رشد توسعه کشور نقش آفرین هستند.

رئیس شورای امنیت استان رعایت عدل و عدم وجود تبعیض را شاخصه مهمی برای جلب همیشگی اعتماد مردم معرفی کرد و اظهار داشت: تمامی این ها زمانی محقق خواهد شد که قانون در جامعه رعایت شود و مسئولان حفظ امنیت جامعه نیز در بطن اجتماع و با همدلی، مردم را همراهی کنند.

این مقام مسئول آموزش حقوق شهروندی به نحو احسن به دانش آموزان پایه را وظیفه خانواده ها و آموزش و پروزش اعلام کرد و خاطرنشان کرد: باید از اساس قانونمداری و اصول شهروندی را به فزندانمان بیاموزیم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمدید تحریم ها بر علیه ایران، تصریح کرد: رفتار آمریکا غیرقابل پیش بینی است چنانکه در جریان تمدید تحریم ها بر علیمه جمهوری اسلامی ایران حتی یک رای مخالف وجود نداشت.

وی با بیان اینکه همه شاخصه ها در کشورمان نشان دهنده ی این است که در مسیر رشد و توسعه قرار داریم، خاطرنشان کرد: تورم در کشور ما یک رقمی است، رشد 4/7 درصدی توسعه، صادرات مثبت غیرنفتی عواملی هستند که بخاطر درایت مقام معظم رهبری، همراهی مردم و همت مسئولین صورت گرفته است.

رئیس شورای امنیت استان افزود: تمامی ما در این نظام شاید بر سر مسائل اقتصادی اختلاف سلیقه داشته باشیم لیکن همگی ما تابع یک نظام هستیم و برای پیشرفت حکومتمان در کنار هم می کوشیم.

افشانی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای انتخاب مهم در کشورمان امنیت و پیشگیری از ناامنی ها را لازم داریم لذا باید با همبستگی و وحدت کامل کشورمان را از مسائل و اتفاقات احتمالی مصون نگاه داریم.

به گفته این مقام مسئول، پلیس همواره در زمان انتخابات حضور پررنگ و بسزایی داشته است؛ با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 و اهمیت میزان مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، باید بیش از گذشته بر روی ایجاد امنیت و افزایش اعتماد مردم تلاش شود.
برچسب ها: زنگ 110 ، عملیات پلیس ، کوپ
نظرات بینندگان