کد خبر: ۱۰۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۵
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی در یادداشتی خطاب به استاندار:

اگر دانشگاه فرهنگیان را قبول ندارید پس چرا رئیس هیئت امنا هستید

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی در یادداشتی نسبت به بیانات اخیر استاندار فارس در حضور وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار گلایه کرد .

به گزارش  شیرازه   حسین پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی در یادداشتی نسبت به بیانات اخیر استاندار فارس در حضور وزیر اموزش و پرورش در خصوص تعطیلی دانشگاه فرهنگیان نوشت:

استاندار فارس در حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشته اند دانشگاه های فرهنگیان را تعطیل کنند و از دانشجویان دیگر دانشگاه ها پذیرش کنند و یک دوره تربیت معلم کوتاه داشته باشیم، و تحقیر دانشجومعلمان را تا آنجا پیش برده اند که فرموده اند این دانشجویان زمانی دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می کنند که موفق به راهیابی به دانشگاه های معتبر نمی شوند.

اولا ایشان اگر نگاهی به نظام تربیت معلم کشورهای مدرن نیز بیندازند متوجه می شوند که دوره های تربیت معلم دوره هایی طولانی است که البته ما بی نیاز از ذکر مثال دیگر کشورها هستیم و رهبر فرزانه انقلاب نیز در اردیبهشت ماه تذکر دادند که دوره های کوتاه مدت کارساز نیست. چرا فکر کرده اند می شود با گذراندن دوره ای کوتاه فوت و فن معلمی را آموخت و آماده ی معلمی بر روح و ذهن فرزندان این سرزمین شد.

ثانیا لازم است ابتدا رتبه های کنکور دانشجومعلمان را بررسی کنند تا متوجه شوند که اکثریت از رتبه های خوبی برخوردار هستند، هم چنین اگر از نظرات دانشجومعلمان مطلع بودند می دانستند که برای خیلی از این دانشجویان، دانشگاه فرهنگیان و معلمی در اولویت بوده است.

علامت سوالی در ذهن فرهنگیان و بخصوص دانشجومعلم ها شکل گرفته؛ ایشان که با اظهاراتشان خودشان را دلسوز آموزش و پرورش کشور نشان داده اند و از مشکلات سخت افزاری مدارس گفته اند چرا راه را اشتباه رفته اند و به جای اعتراض به اختلاسزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان، بر تعطیلی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرده اند!! که با آن خیلی از مشکلات حل می شد.

آقای افشانی اگر نگران و دلسوز آموزش و پرورش کشور هستند با توجه به نگرانی هایشان حتما به این مهم توجه کرده اند که بهبود تعلیم و تربیت هر کشور مبتنی بر بهبود کیفیت تربیت معلم آن کشور است اما راه را اشتباه رفته اند

تنها راه حل اصلاح آموزش و پرورش تربیت معلمانی مطابق معیار اسلام و دانشگاه فرهنگیان است، اگر نگران وضعیت علمی دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش هستند چرا به جای حل مشکلات و ارتقای دانشگاه فرهنگیان بر تعطیلی این دانشگاه که منجر به متضرر شدن هرچه بیشتر آموزش و پرورش می شود تاکید کرده اند؟ چرا فریاد دانشجومعلمان درمورد سطح پایین علمی برخی اساتید، این چند سال به گوش کسی نرسید؟ چرا دانشگاه فرهنگیان هیئت علمی به معنای واقعی ندارد تا اساتید مجرب این دانشگاه بتوانند به کار علمی و تحقیقاتی بپردازند ؟ چرا در پی تجهیز دانشگاه به امکانات لازم نبودند؟

و اما ابهامی دیگر در ذهن دانشجومعلمان است که چرا کسی که چنین دیدی نسبت به دانشگاه فرهنگیان دارد باید رئیس هیئت امنا این دانشگاه باشد؟

من نصب نفسه للناس اماما فلیبدأ بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره



منبع:  پایگاه خبری تحلیلی غریو

نظرات بینندگان