کد خبر: ۱۰۳۱۳۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
شهردار شیراز:

شهرداری در مورد خیابان حافظیه اختیاری ندارد/ حافظیه را آزاد کنند بهترین خیابان را تا همایش پایتختی جهان اسلام تحویل می‌دهیم

شهرار شیراز با اشاره به انتقادات در مورد نظم و زیبایی خیابان حافظیه گفت: ادارات این خیابان را آزاد کنند بهترین خیابان را تا زمان برگزاری مراسم پایتختی جهان اسلام تحویل می‌دهیم.

به گزارش شیرازه، علیرضا پاک فطرت  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما اهل سیاسی‌کاری نیستیم و اگر تلقی متولیان از برگزاری مراسم پایتختی شیراز در جهان اسلام مسائل سیاسی و استراتژیک باشد خوب چندان ارتباطی با شهرداری نخواهد داشت اما اگر بحث اجتماعی و شهری است ما می‌توانیم از صفر تا 100 کار را بر عهده بگیریم.

وی افزود: ما زیر نظر دیگران کار نمی‌کنیم و اعتقاد داریم اگر از منظر شهری قرار است شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام شود، کلید شهر باید در اختیار شهرداری انتخاب شده به عنوان پایتخت باشد و از صفر تا صد کار را نظارت کند و متعهد شود.

پاک فطرت ادامه داد: ما در همین شرایط هم خدمات‌دهی لازم را انجام می‌دهیم و از نظر حمل و نقل و خدمات شهری و موارد بر عهده کارگروه گذاشته شده را انجام می‌دهیم و از این که این عنوان به شیراز تعلق گرفته و شهر ما در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود بسیار خوشنود هستیم و حضور جوانانی از جهان اسلام را برای اقتصاد شهر رونق آفرین می‌دانیم اما اگر سهم بیشتری از ما بخواهند باید با شهرداری هماهنگ کنند ضمن این که تنها اگر در مراسم مزبور از ما دعوت کنند سخنرانی هم انجام خواهیم داد و در تشریفات مربوطه شرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به احتمال استقرار پرچم پایتختی جهان اسلام در خیابان حافظیه ابراز داشت: با صراحت بنویسید من شهردار نیستم و قدرت کامل ندارم اگر شهردار بودم یک نفر نباید جرات می‌کرد در خیابان حافظیه خودرو پارک کند، ما خیابان حافظیه را ساختیم که توریستی‌ترین نقطه شهر به دور از آلودگی پیاده‌راه شود و هر هفته و هر روز برنامه‌های متنوع و جلسات مردمی در آن شکل بگیرد اما ادارات با گردن کلفتی آن را تصاحب کردند و ما هم زورمان نمی‌رسد.

وی در مورد انتقادات طرح شده پیرامون وضعیت خیابان حافظیه که قرار است نقش محوری در همایش پایتختی جوانان جهان اسلام داشته باشد، گفت: این خیابان را آزاد کنند و در اختیار شهرداری قرار دهند آنگاه ما پاسخگو هستیم و آن را به خیابان الگو در کشور و منطقه تبدیل می‌کنیم.

شهردار شیراز در مورد پاره‌ای انتقادات طرح شده پیرامون نحوه هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری برای تجاری‌سازی و عدم ایجاد اشتغال گفت: ما به آزادی بیان اعتقاد داریم و افراد حق دارند نظرات خود را در مورد شهرداری بیان کنند اما آن نظراتی از نظر ما دارای اهمیت بررسی است که مبتنی بر بررسی عالمانه و به دور از حب و بغض باشد که برخی ممکن است مشکل روحی و روانی داشته باشند و تشویش اذهان عمومی کنند.

پاک فطرت تصریح کرد: بنابر قانون شهرداری، ما باید از مردم عوارض بگیریم که شرایط زندگی روزمره آنها در شهر را مهیا کنیم ، فضای سبز و پارک بسازیم، سیستم حمل و نقل و امکان تردد خودرو و مترو به وجود آوریم ما از مردم عوارض می‌گیریم که مراکز فرهنگی و ورزشی احداث کنیم و با همین کارها حداقل 50 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم.

شهرداری وظیفه ندارد کارخانه بسازد

شهردار شیراز بیان کرد: کجای قانون بیان شده شهرداری کارخانه بسازد که این خلاف سیاست‌های کلان نظام است چرا که کارخانه ساختن کار بخش خصوصی است و دولت باید شرایط را فراهم کرده و بخش خصوصی را تشویق به کارآفرینی و ایجاد واحدهای تولیدی کند، این وظیفه ما نیست اما اگر دولت و مجلس قانونی وضع کنند که شهرداری در حوزه‌های دیگر ورود کند ما از قانون تبعیت خواهیم کرد.

پاک فطرت یادآور شد: صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر این که باید با یکسان‌سازی سرانه اعتبارات شهروندان شهرهای کوچک و بزرگ عدالت را محقق ساخت که اتفاقا کاملا بر خلاف عدالت است چرا که یک شهروند که در تهران زندگی می‌کند و دیگری که در شیراز یا آن فرد دیگر که در شهری با جمعیت 10 هزار نفر زندگی می‌کند به طور قطع نیازها، هزینه‌ها و سرانه متفاوت نیاز دارند ضمن این که این پول اعتبار دولتی نیست که آن را یکسان‌سازی کنیم بلکه خود مردم شهرها این پول‌ها را می‌پردازند و انتظار دارند اثر آن را در عمران و آبادانی شهر خود ببینند و اگر بنا باشد عوارض شیراز در شهری دیگر هزینه شود خیلی‌ها از پرداخت عوارض استنکاف خواهند کرد.

وی در ادامه ابراز داشت: مسئله دیگر این است که به طور قطع در شیراز با بلندمرتبه‌سازی بیشتر نسبت به شهری کوچک، یک بالابر آتش‌نشانی به قیمت چند میلیارد تومان و دستگاه حفار مترو به قیمت چند ده میلیارد خریداری می‌شود اما این موارد در شهر کوچک نیاز نیست و در محاسبه سرانه هر شهروند نیز لحاظ نمی‌شود، هر کیلومتر متروی شیراز 220 میلیارد تومان هزینه دارد اما یک شهر 10 هزار نفری به مترو نیاز ندارد و از این رو عدالت در همه جا به معنای یکسان‌سازی نیست.

شهردار شیراز در پایان توضیحاتی را پیرامون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شورا و شهرداری بیان و عنوان کرد: تبدیل نیروهای شرکتی به قراردادی در شورا و شهرداری تابع ضوابط خود است و اگر با قوانین موجود قابل اجرا باشد این کار را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
saeid
Pakistan
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵
0
باسلام
جناب شهردار ازشما خواهشمندیم محور شیرازسپیدان (جدیداًبزرگراه آیت الله علوی ره)که دروازه ورود به شیراز است را درست کنید .دردوکوهک وگویم مکانهایی از بزرگراه هست که عرض آن 10متر هم نیست.یک روز بدون هیئت همراه ودوربین هاازاین بزرگراه عبور کنید ووضعیت آسفالت ،خط کشی ،حاشیه وسایر مواردفنی این به اصطلاح بزرگراه را بررسی نمائید.فقط خداوند خواسته برای تعمیرگاه جلوبندی خودروها ......
باز هم حمید
چرا نظر منو تایید نمیکنید؟؟ چون شهردار بودجه تونو قطع میکنه ؟؟
باز هم حمید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵
0
آقای شهردار سلام!
برو کار می کن مگو چیست کار ... دنبال بهونه نگرد ... شیراز شده پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 بهتره برای آبروی شهر کاری کنی ... ربطی نداره برای در رفتن از زیر کار، مورد بهونه کنی و کار نکنی... اگر برنامه های فرهنگی شیراز 2017 مسخره بود مثل بقیه برنامه های غیر جذابت، شیراز تو را نخواهد بخشید و گرنه اسمت خواهد ماند .. برو کار می کن ... هر کس هم اذیتت کرد یادت باشه که کسی کاره ای نیست تنها ایزد در بیابانت دهد باز ...
ضمنا اقای شهردار یه توضیحی هم در خصوص معاون های شهرداری بفرمایید ببینیم از کجا توصیه میشن که فقط جا به جا میشن و برکنار نمیشن؟
مدیر روابط عمومی شهرداری میشه مدیر عامل تاکسیرانی!
مدیر اجرایی در پوست خودش میپوسه و رو صندلی معاونت نپوسیده...! تمام وسایل دفترش عوض میشه اما خودش مادام المعاون مونده تا یکسال دیگه که بازنشسته خواهد شد...!
معاون فرهنگی میشه رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک و بعدش رییس سازمان آتش نشانی !
عجب چرخ گردون خوشگلی داره این بلدیه ی شهر ما ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵
0
شما اگر می تونستی یه خیابون نمونه و الگو بسازی چرا جاهای دیگه که ادارات گردن کلفت نیستن این کار رو نکردی؟ شما اگه خیرات کن بودی، شب جمعه فراوون بود!
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵
0
آقای شهردار فقط زورتان به افراد بی بضاعت می رسد. آقای شهردار! سه تا چهار اداره در امتداد خیایان حافظیه قرار دارد ، شما می گویید مردم و کارکنان آن چگونه به ادارات خود مراجعه کنند. وسیله خود را کجا پارک کنند و چقدر مسیر را پیاده روی کنند تا به اداره مورد نظر برسند؟ صرف نظر از این ،در صورت بسته شدن خیابان حافظیه ، مردمی که می خواهند مثلا از فلکه قائم«عج» یا چهاره راه حافظیه به سمت چهاره راه ادبیات و یا بلوار گلستان بروند چکار باید کنند؟ می دانید با چه مشکلی روبرو می شوند؟ سنگفرش کردن خیابان حافظیه و زیباسازی آن امری به ظاهر زیبا اما بدون آینده نگری و به قول معروف کارشناسی نشده بود. لطفا بهانه نیاورید .