کد خبر: ۱۰۳۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

اخاذ اينترنتي در دام پليس افتاد

با تلاش مأموران پليس فتا استان، فردي كه با به دست آوردن عكس هاي شخصي و اطلاعات خصوصي شاكي، قصد اخاذي 50 ميليون ريالي داشت شناسايي و دستگير شد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

کشف 77 كيلوگرم ترياك از دو دستگاه خودرو ام وي ام

با تلاش مأموران انتظامي شهرستان هاي داراب و اقليد، 77 كيلوگرم ترياك كشف و در اين رابطه چهار نفر متهم دستگير شدند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: مأموران انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي قلاتويه شهرستان داراب هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه خودرو ام وي ام مظنون و آن را متوقف كردند.

سرهنگ كاووس محمدي افزود: در بازرسي از اين خودرو 67 كيلوگرم ترياك كشف و راننده به همراه دو نفر سرنشين خودرو دستگير شدند.

وي بيان كرد: مأموران انتظامي شهرستان اقليد نيز با توقيف يك دستگاه خودرو ام وي ام، 10 كيلوگرم ترياك كشف كردند.

سرهنگ محمدي با بيان اينكه راننده اين خودرو دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود : مبارزه با مواد مخدر همواره جزء اولويت هاي نيروي انتظامي بوده است و مأموران در راستاي مبارزه با اين پديده شوم و برخورد با سوداگران مرگ همه تلاش خود را به كار خواهند بست .

اخاذ اينترنتي در دام پليس فتا فارس

با تلاش مأموران پليس فتا استان، فردي كه با به دست آوردن عكس هاي شخصي و اطلاعات خصوصي شاكي، قصد اخاذي 50 ميليون ريالي داشت شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: خانمي با مراجعه به اين پليس و ارائه مرجوعه قضائي اعلام مي کند فردي ناشناس با ارسال تصاوير شخصي و اطلاعات خصوصي اش از طريق شبکه اجتماعي تلگرام وي را تهديد كرده که چنانچه مبلغ 50 ميليون ريال به حسابش واريز نكند، اقدام به انتشار اين تصاوير در فضاي مجازي خواهد کرد.

سرهنگ حبيب الله رجبلي خاطر نشان كرد: شاکي که در يکي از آرايشگاه هاي زنانه در شيراز مشغول به کار مي باشد، با اظهار اينکه به کسي مظنون نمي باشد خواستار رسيدگي به شکايت خود شد.

وي افزود: پس از تشکيل پرونده، کارشناسان پليس فتا اقدامات فني و تخصصي خود را جهت شناسايي متهم آغاز كردند.

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: در ابتدا مشخص مي شود سيم کارت تلفن همراهي که شاکي با آن اقدام به ثبت نام در شبکه اجتماعي كرده ، مفقود شده است و در واقع شاکي تنها از اين سيم کارت به عنوان ثبت نام در شبکه هاي اجتماعي استفاده مي كرده است كه پس از ساخت حساب کاربري آن را از روي تلفن همراه خود خارج كرده است .

رجبلي تصريح كرد: در ادامه با بررسي هاي فني و تخصصي کارشناسان پليس فتا موفق به شناسايي و دستگيري متهم پرونده مي شوند؛ متهم خانم جواني است که از مشتريان شاکي مي باشد که با ديدن مستندات لازم به جرم ارتكابي اقرار مي كند.

وي افزود: متهم در بازجويي خود اعتراف مي کند هنگامي که به آرايشگاه مراجعه كرده متوجه تعدادي سيم کارت در داخل يکي از گلدان هاي مغازه مي شود که در يک فرصت مناسب اقدام به سرقت آن سيم کارت ها مي نمايد؛ در ادامه از روي کنجکاوي با استفاده از سيم کارت هاي سرقت شده اقدام به ثبت نام در شبکه هاي اجتماعي تلگرام و اينستاگرام كرده و چون شاکي قبلا از اين سيم کارت جهت ثبت نام خود استفاده کرده است تمام اطلاعات شخصي وي از جمله تصاوير شخصي اش که در اين اپليکيشن ها بوده است ، به دست مي آورد و از طريق اکانت ناشناس ديگري اقدامات شوم خود را عملي مي سازد.

رئيس پليس فتا استان فارس در پايان از شهروندان خواست از تجهيزات الکترونيکي خود به روش صحيح محافظت نمايند و از ارسال ، ذخيره و نگهداري اطلاعات شخصي و محرمانه خود از جمله تصاوير خصوصي از طريق شبکه هاي اجتماعي خودداري نمايند چرا که اين امکان وجود دارد هکرها يا افراد سود جو و فرصت طلب بتوانند به اين اطلاعات دست يابند .


27 فقره سرقت در پرونده سارقان درون خودرو

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان گفت: مأموران پليس آگاهي استان در پي ارجاع يك فقره پرونده از كلانتري گل سرخ شيراز مبني بر سرقت درون خودرو، موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتي و پليسي مخفيگاه يك نفر متهم شناسايي و وي در يك عمليات غافلگيرانه توسط مأموران دستگير و به پليس آگاهي انتقال داده شد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس با اشاره به اينكه متهم در بازجويي هاي انجام شده به سرقت درون خودرو اقرار كرد، افزود: در اين خصوص يك نفر همدست سارق و يك نفر خريدار اموال مسروقه نيز شناسايي و دستگير شدند.

حيدري گفت: در تحقيقات تكميلي پليس از افراد دستگير شده، آنها به 27 فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شيراز اقرار كردند.

وي افزود: متهمان با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.


توقيف کالاي قاچاق ميلياردي در آباده

سرهنگ اسماعيل زراعتيان فرمانده انتظامي شهرستان آباده گفت: ماموران انتظامي اين فرماندهي پس از دريافت خبري مبني بر تردد چند دستگاه خودرو حامل کالاي قاچاق با استقرار چند تيم عملياتي در يکي از محورهاي مواصلاتي ،سه دستگاه اتوبوس را مشاهده و متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها دو هزار و 560 عدد پودر قهوه خارجي، دو هزار و 160 عدد بيسکويت خارجي،يک دستگاه ماشين لباسشويي، 51 بسته پوشاك خارجي، يک دستگاه دوربين فيلم برداري با تجهيزات مربوطه، پنج حلقه لاستيک ، سه دستگاه چرخ خياطي، 12 جفت کفش خارجي و مقاديز زيادي گردو قاچاق و فاقد مجوز قانوني و گمركي کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با بيان اينكه برابر نظر کارشناسان ارزش اين محموله قاچاق يك ميليارد و 600 ميليون ريال برآورد شده است، خاطرنشان كرد : در اين خصوص سه نفر متهم دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.

اجراي طرح مقابله با موتورسيکلت سواران متخلف در استهبان

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان از تشديد طرح برخورد با موتور سواران متخلف و توقيف 26 دستگاه موتورسيكلت و شش دستگاه خودرو متخلف درسطح شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدي فرمانده انتظامي شهرستان استهبان گفت:در راستاي روان سازي ترافيك و برخورد با راكبان موتورسيکلت هاي متخلف، ماموران انتظامي شهرستان با همکاري مأموران پليس راهور، طرح برخورد با وسائل نقليه متخلف را با هدف افزايش احساس آسايش و امنيت شهروندان و همچنين كاهش تلفات جاني و مالي اجرا کردند.

وي افزود: ماموران پس از اخذ مجوزهاي قانوني با استقرار در نقاط حادثه خيز شهر، ضمن تذكر شفاهي به تعدادي از موتورسوارن، تعداد 26 دستگاه موتورسيكلت فاقد پلاک و مدارك و همچنين شش دستگاه خودرو متخلف كه با حركات مخاطره آميز موجب سلب آسايش شهروندان شده بودند را توقيف و اعمال قانون کردند.

امجدي با بيان اينكه طرح برخورد با موتورسوران متخلف همچنان در دستور كار جدي پليس است، تأكيد كرد: مركز فوريت هاي پليسي 110 بطور شبانه روزي آماده پاسخگويي به شهروندان است.

اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده در ارسنجان

سرهنگ دوم احمد فداكار فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان گفت: در اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر با همکاري پليس هاي تخصصي و كوپ تابعه پس از اخذ مجوز قضائي ، 9 نفر خرده فروش مواد مخدر را دستگير كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه اين افراد 549 گرم ترياك، 15 گرم حشيش ،سه گرم هروئين و 200 ميلي ليتر شربت متادون کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان با بيان اينکه مقابله با توزيع کنندگان مواد مخدر جزء اولويت هاي کاري مجموعه انتظامي شهرستان مي باشد، خاطر نشان کرد: يكي از آسيب هاي اجتماعي كه مي تواند زاينده بعضي جرائم و آسيب هاي اجتماعي ديگر باشد، اعتياد به مواد مخدر و خريد و فروش آن است.
فداكار افزود: شهروندان مي توانند هر نوع موارد مشكوك را از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵
0
عجبی ..... توی ارسنجان هم یه کاری کردن...خدا کنه ادامه داشته باشه...