کد خبر: ۱۰۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۵

دانشگاه آزاد وارد صنعت گردشگری می شود

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ‌یکی از استراتژی‌های بسیار مهم دانشگاه آزاد اسلامی دربحث ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار، ورود به صنعت گردشگری و ارائه خدمات هتلینگ است.
به گزارش شیرازه، محسن هاشمی در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس اضافه کرد: مسئولان این دانشگاه به فارس و شیراز در حوزه گردشگری و صنعت توریسم نگاه ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: امروز در اکثر شهرهای کوچک و متوسط فاقد امکانات اقامتی برای توریست‌ها و گردشگران هستیم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست با بهره‌مندی از این ظرفیت، امکانات سخت‌افزاری و فضاهای مازاد خود را در بخش مراکز اقامتی و هتلینگ تجهیز و اقامت توریست و گردشگر را در نقاط دیدنی و دارای جاذبه گردشگری تعریف کند.

وی افزود: خوابگاه‌های دانشجویی که کمتر مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد در چارچوب قوانین و بدون ایجاد بروز مشکل برای دانشگاه باید به مهمانسرا تبدیل شود تا از این محل درآمد جنبی برای دانشگاه ایجاد شود.

هاشمی بیان کرد: ‌ساختمان‌های نیمه ‌تمام دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف می‌بایست با تغییر کاربری به عنوان مجموعه‌ های گردشگری مورد استفاده قرار گیرد و مسئولان دانشگاه بجای فکر کردن به تعدیل نیرو به فکر درآمدزایی و ایجاد اشتغال در دانشگاه باشند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد کشور،  فارس را یکی ازاستان‌های برتر در زمینه جذب گردشگر در کشور دانست و گفت: اولویت استراتژی درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی در فارس باید مبتنی بر صنعت گردشگری باشد و در این زمینه باید از تمام امکانات خود استفاده کند.

وی همچنین اظهار کرد: درحال حاضر نزدیک به هزار شرکت دانش‌ بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده که در برخی از آنها دانشگاه تا ۳۵ درصد نیز سهم دارد و می‌طلبد تمام تلاش و توان خود را دراین مسیر بکار گیریم تا به سرمنزل مقصود که همان خودشکوفایی و بالندگی در همه حوزه‌های دانشگاه است، برسیم.

هاشمی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با حساسیت حمایت شوند تا بتوانند به مرحله تجاری‌سازی ایده‌ها برسند.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی خواست تا در صورت لزوم برای رفع نگرانی از حمایت‌های همه‌ جانبه از شرکت‌های دانش‌ بنیان، با هیأت امنا یا ریاست دانشگاه نامه ‌نگاری کنند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان