کد خبر: ۱۰۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۵
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

قیروکارزین همچنان اولین تولید کننده لیموشیرین در کشور است/ خشکسالی در کمین باغداران و کشاورزان قیروکارزینی

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: اگر مسئولین آب استان چاره ای نیاندیشند و دریچه های سد سلمان فارسی را بازگشایی نکنند، بیش از 1500 هکتار از کشتزارهای ما در خطر نابودی کامل قرار دارند.

به گزارش شیرازه  ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در گفت و گو با خبرنگار پرگون با اشاره به میزان تولید مرکبات در این شهرستان، گفت: با تولید بیش از 590 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی رتبه هفتم استان فارس را به خودمان اختصاص داده ایم.

وی افزود: سالانه 250 هزار تُن لیموشیرین در این شهرستان تولید می شود که 43 درصد کل لیموشیرین تولیدی در کشور به شمار می رود، با این میزان تولید، رتبه اول لیموشیرین کشور مربوط به شهرستان قیروکارزین می باشد.

انصاری با اشاره به میزان تولید لیمو تُرش در قیروکارزین، اظهار داشت: در تولید لیموتُرش نیز شهرستان قیروکارزین با 103 هزار تُن در سال که 25 درصد لیموترش کشور را شامل می شود، همچنان رتبه اول تولید این محصول در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ضمن ابراز تأسف از خشکسالی بوجود آمده در کشور، گفت: خطر خشکسالی بسیاری از درختان شهرستان را تهدید می کند و تا کنون نیز بخش اعظمی از درختان در دشت هنگام خشک شده اند.

وی افزود: کاهش بارندگی نیز بر این بحران افزوده شده که اگر مسئولین آب استان چاره ای نیاندیشند و دریچه های سد سلمان فارسی را بازگشایی نکنند، بیش از 1500 هکتار از کشتزارهای ما در خطر نابودی کامل قرار دارند.

منبع:  پرگون؛

نظرات بینندگان