کد خبر: ۱۰۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس :

جیره بندی آب شیراز و مرودشت صحت ندارد

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس صدورهر گونه اطلاعیه وزارت نیرو مبنی بر جیره بندی آب در شیراز را تکذیب کرد و اظهار داشت :به رغم کمبودهایی که در زمینه تامین آب در استان فارس با تداوم خشکسالی ها وجود دارد،برنامه ای برای جیره بندی آب در شیراز در دستور نیست .
به گزارش شیرازه، محمدرضا ارجمندی مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس اظهار داشت: تمهیدات ویژه برای تامین آب شرب شیراز اندیشیده شده است و از همه توان برای تامین آب کلان شهر شیراز و دیگر مناطق استان فارس بهره گیری کرده ایم.
وی ادامه داد: نشست های مداوم با مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب استان فارس و شیراز دراین زمینه برگزار شده و با اولویت دادن به تامین آب شرب شهرها تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

ارجمندی گفت:‌ ردم را توصیه به صرفه جویی و درست مصرف کردن آب می کنیم اما موضوع جیرهبندی آب یا قطع آب در شیراز یا دیگر شهرها در دستور کار نبوده است.

به گفته وی، برای تامین آب شرب تابستان سال آینده هم برنامه های خاص وجود دارد،هرماه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و مسئولان شرکت های آبفا دراین زمینه نشست های کارشناسی برگزار می شود،رها سازی آب کشاورزی از ماه ها قبل از سد درود زن متوقف شده و برای حفظ آب شرب مردم شیراز و مرودشت اولویت های خاص در نظر گرفته شده است.

وی به ذخیره سد درودزن برای تامین آب شرب شیراز و مرودشت و برخی مناطق مسیر انتقال اشاره کرد و گفت: کارشناسان آب منطقه ای دراین زمینه با ارائه راهکارهای کارشناسی قطعا الزامات لازم برای ذخیره آب شرب شیراز و مرودشت را در نظر گرفته اند و موضوع جیره بندی آب فعلا کاملا منتفی است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس در عین حال بر لزوم مصرف بهینه آب و صرفه جویی و بکارگیری فرهنگ درست مصرف کردن آب تاکید کرد و بیان داشت: با استفاده از فناوری های نوین و تجهیزات پیشرفته ای که در تصفیه آب سد درود زن راه اندازی شده اکنون بهترین و با کیفیت ترین آب از طریق خطوط انتقال به شبکه مصرف شیراز وارد می شود و کیفیت آب سد درود زن در عالی ترین جایگاه قرار دارد و به رغم کمبودها و خشکسالی ها در کیفیت آب سد هیچ خللی وارد نشده است.

چندی پیش پیامی با این مضمون که به علت بحرانی بودن آب سد درودزن و رسیدن آب به زیر خط قرمز از شنبه25 دی 95حق آبه پتروشیمی شیراز قطع و در شهرستان های شیراز و مرودشت به علت جیرهبندی روزانه 6ساعت آب قطع خواهد شد در فضای مجازی منتشر شد.

ارجمندی با درخواست از شهروندان برای صرفه جویی بیشتر و رعایت الگوی مصرف از عموم مردم خواست اخبار خود را از مجاری رسمی و قانونی پیگیری و دنبال کنند و انتشار اخبار در فضای مجازی غیر رسمی را فاقد اصالت دانست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان