کد خبر: ۱۰۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
در جلسه شورای اداری استان فارس رقم خورد:

سهم ناچیز «فرهنگ» در کلام وزیر فرهنگ

صالحی امیری که انتظار می رفت بیشتر وقتش را به مسائل فرهنگی و مدیریتی تحت مجموعه اش اختصاص دهد سرفصل سخنانش را به حوزه امنیت و دفاعی، سیاست خارجی، اقتصاد و نزدیکی گفتمان رئیس جمهور به هاشمی رفسنجانی اختصاص داد.

سهم ناچیز «فرهنگ» در کلام وزیر فرهنگبه گزارش شیرازه، صبح امروز جلسه شورای اداری استان فارس با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر ارشاد در استانداری فارس برگزار شد. در این جلسه وزیر ارشاد به دفاع از دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه های مختلف پرداخت. صالحی امیری که انتظار می رفت بیشتر وقتش را  به مسائل فرهنگی و مدیریتی تحت مجموعه اش اختصاص دهد سرفصل سخنانش را به حوزه امنیت و دفاعی، سیاست خارجی، اقتصاد و نزدیکی گفتمان رئیس جمهور به هاشمی رفسنجانی اختصاص داد.

 مغفول ماندن حوزه فرهنگ در سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی است که همزمان با سفر صالحی امیری به فارس، 82 نفر از فرهنگوران و هنرمندان فارس طی نامه ای سرگشاده به وزیر ارشاد به عملکرد مدیر کل ارشاد فارس انتقاد کردند. چندی پیش نیز مدیر کل سابق کتابخانه های استان فارس و عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 92، در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور، وضعیت فرهنگی فارس را شرم آور خوانده بود.

آنچه که در ادامه آمده سخنان صبح امروز وزیر ارشاد در جلسه شورای اداری استان فارس است:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق پیش بینی صورت گرفته نفت در سال جاری 33 میلیارد دلار فروخته خواهد شد.

سید رضا صالحی امیری با بیان اینکه منطقه در آتش و خون می سوزد الا ایران، اظهار داشت: این امنیت و آرامش موجود در کشورمان بر حسب اتفاق و تصادف نیست، تبدیل شدن ایران به نقطه امن در دنیا مرهون تدابیر مقام معظم رهبری، تلاش های دولت، نیروهای امنیتی، دیپلماسی و غیره است.

وی با اشاره به اینکه قبلا ایران را کشور امنی نمی دانستند اما امروزه در صدر کشورهای امن هستیم، گفت: امروزه وزیر خارجه آمریکا اعلام می کند که کلید امنیت خاورمیانه در دستان ایران است.

مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات سابق با اظهار اینکه اپک طی 60 سال گذشته هیچ گاه نتوانسته بود به یک اجماعی برسد، تصریح کرد: امروزه با تلاش ایران اپک توانسته به یک اجماع برسد؛ تمامی کشورها کاهش صادرات نفتی داشته اند اما ایران تنها کشوری بوده که افزایش نفت داشته است.

صالحی با بیان اینکه با شرایط حاکم در جامعه در چندسال گذشته کشور به سمت یک جنگ ناعادلانه می رفت، تصریح کرد: دولت فعلی از طریق دیپلماسی کشور را ایمن کرد و ملت را از یک جنگ ناخواسته نجات داد.

معاون فرهنگی ستاد روحانی در انتخابات گذشته در ادامه با اعلام اینکه به همت این دولت موفق شدیم افکار عمومی را به سمت مثبت و موافق بودن تغییر بدهیم، اظهار داشت: در این دولت توانستیم هم زنجیر تحریم را پاره کنیم و هم زنجیر تحقیر را!  

وی افزود: امروزه بر خلاف گذشته نه تنها برای سفرهایمان مشکلی نداریم بلکه از دیگر کشورها برای سفر به ایران در صف هستند و تاکنون بیش از صد سفر به ایران شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه تمامی این اقدامات و خدمات ارائه شده توسط دولت اصلاحات یک ضرورت ملی برای برون رفت از شرایط سابق بود، گفت: درست است که دشمن بدعهد است لیکن جای تعجب است که دوستان گاهی اوقات در زمین دشمنان بازی می کنند و تلاش جهت نادیده گرفتن و تخریب دستاوردهای دولت هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عده ای نام و نانشان در تخریب دولت است، اضافه کرد: عده ای مدام در حال تلاش در راستای مخدوش کردن چهره دولت و فضای سیاسی هستند.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت همچنین گفت: حداقل بکوشیم پس از رحلت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی با هم وحدت داشته باشیم و همه زیر یک پرچم حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم باید به آینده خود امیدوار باشند، تصریح کرد: ما از شرایط سخت عبور کردیم  و در آغاز یک راه قرار گرفته ایم، امروزه در بهترین وضعیت در پس از انقلاب قرارداریم.

عضو هیئت امنای مطالعات سیاسی کشور در ادامه با استناد به صحبت های صالحی رئیس انرژی اتمی کشور در خصوص وضعیت انرژی هسته ای کشور گفت: صالحی قسم جلاله خورد که ما در بهترین وضعیت در پس از انقلاب قرار داریم؛ بیش از یکصد تن آب سنگین داریم، یکصد و بیست تن کیک زرد طی دوران پس از انقلاب وارد کشور کرده ایم و صد تن نیز در راه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: تمامی این ها در حالی بود که برای ما مقدور نبود که حتی یک کیلو از این کیک زرد را که خوراک تمامی مراکز هسته ای ماست را تهیه کنیم.  

صالحی همچنین روحانی رئیس جمهور وقت را نزدیک ترین شخصیت به لحاظ گفتمان و غیره به حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی معرفی کرد و اظهار داشت: آن مرحوم در دوران حیات خود بر نزدیکی خود با حسن روحانی اشاره می کرد.
نظرات بینندگان