کد خبر: ۱۰۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

آغاز عملیات ساخت قطعه پایانی آزاد راه شیراز -اصفهان/ آزاد راه 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

استاندار فارس گفت:پيشرفت فيزيكي آزاد راه شیراز به اصفهان طي يك سال گذشته معادل چند سال گذشته بوده به طوريكه طي بازيدي كه در نيمه دوم سال گذشته انجام شد پيشرفت فيزيكي حدود 23 درصد بود كه در حال حاضر اين پيشرفت به 48 درصد رسيده است.
به گزارش شیرازه، خیر الله خادمی معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور در مراسم ساخت قطعه 7 آزاد راه شیراز -اصفهان با که حضور معاونان وزير راه و شهرسازي و تعدادي از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد گفت: ۱۵ هزار نفر در طرح های آزاد راهی کشور مشغول هستند که پنج هزار دستگاه انواع ماشین آلات و بیش از سه هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در حال کار هستند.

وی با اشاره به پیشرفت های موجود در ساخت پروژه های آزاد راه ها افزود: ۶۰ درصد آزاد راه های موجود کشور در حال ساخت است که  همه طرح ها با پیشرفت های قابل توجهی در حال اجرا است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور با بیان اینکه  در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور وجود دارد تصریح کرد:  هزار و۳۵۰ کیلومتر از آزاد راه های کشور  در حال ساخت است.

خادمی با اشاره به ازاد راه های در حال ساخت کشور  خاطر نشان کرد: آزاد راه شیراز به اصفهان، کنار گذر جنوب تهران، آزاد راه تهران به شمال، آزاد راه منجیل، خرم آباد به اراک و تبریز به ارومیه در حال ساخت است که  آزاد راه شیراز به اصفهان جزء طرح های شاخص آزاد راهی کشور به طور ویژه مد نظر قرار دارد.
 
 افشانی استاندار فارس نیز در مراسم آغاز عمليات اجرايي قطعه 7 آزادراه شيراز اصفهان اظهار داشت: بر اساس دستور وزير راه و شهرسازي آزادراه شيراز-اصفهان بايد در سال 97 به بهره برداري برسد و از آنجا كه قطعه 7 در مجاورت شهر شيراز واقع شده است با آغاز عمليات اجرايي آن مردم اميدوار خواهند بود كه تا پايان هفته دولت سال 97 شاهد افتتاح پروژه باشند.

وي گفت: پيشرفت فيزيكي پروژه طي يك سال گذشته معادل چند سال گذشته بوده به طوريكه طي بازيدي كه در نيمه دوم سال گذشته انجام شد پيشرفت فيزيكي حدود 23 درصد بود كه در حال حاضر اين پيشرفت به 48 درصد رسيده است.

افشاني ادامه داد: اعتبار پروژه در سال گذشته رقمي بالغ بر 14 ميليارد تومان بود و با توجه به منابع محدود مالي خوشبختانه با دستور وزير راه و شهرسازي مبلغ 300 ميليارد تومان اوراق خزانه اسلامي به پروژه اختصاص يافت و در ابتداي سال نيز 300 ميليارد تومان ديگر نيز تخصيص يافت كه با تعهد قرارگاه خاتم الاوصيا كه معادل همين ميزان اعتبار مي باشد كل اعتبار آن هزار و 200 ميليارد تومان رسيد.

استاندار فارس گفت: انتظار مي رود كه پيمانكار نيز سرعت اجراي كار را افزايش دهند تا پروژه در زمان مقرر به بهره برداري برسد.

وي افزود: بايد كار از همين لحظه در قطعه 7 شروع شود و به هيچ وجه نبايد كار تعطيل شود.

استاندار فارس گفت: اين پروژه مهم ترين پروژه اقتصاد مقاومتي كشور مي باشد چرا كه با اجراي آن 130 كيلومتر مسافت نزديك تر مي شود و اين كاهش مسافت به معناي كاهش سوخت و كاهش زمان و در نهايت افزايش بهروري مي باشد كه يكي از بندهاي اقتصاد مقاومتي مي باشد.

افشاني گفت: اين پروژه از زيباترين مناظر طبيعي نيز عبور خواهد كرد و جانمايي چندين مجتمع خدماتي رفاهي نيز در طول مسير انجام شده است و اميدواريم با بهره برداري از اين پروژه مجتمع هاي خدماتي نيز به بهره برداري برسند.

لازم به ذکر است با بهره برداری از این آزاد راه ، مسیر شیراز به اصفهان 130 کیلومتر کوتاه تر می شود.

نظرات بینندگان