کد خبر: ۱۰۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
انتقاد صریح پیشکسوت رسانه فارس از بی‌توجهی مسؤولان به مشکل بیکاری

بیکاری و تبعیض جوانان ما را آزار می‌دهد/ چرا در استخدام نیرو، اطلاع‌رسانی شفاف نیست؟/ از مسؤولان جز شعار چیزی ندیدیم/ فریب سیاست‌بازان و گماشتگان آنان را نباید خورد

پیشکسوت رسانه‌ای استان فارس در سخنانی صریح و بی‌پرده گفت: امروز بیکاری و تبعیض موجود در جامعه، جوانان ما را به‌شدت آزار می‌دهد.

به گزارش شیرازه، عزیزالله قهرمانی  در نشست با شماری از اعضای مؤثر تشکل‌های مردم‌نهاد که با هدف بررسی و تبادل‌نظر برای تشکیل کمپین «اشتغال، حق مسلم هر ایرانی» صورت گرفت، در ابتدا با اشاره به معضل بیکاری و وضعیت غمبار این استان به‌ویژه شهر شیراز در این مورد، اظهار داشت: شوربختانه در مورد بیکاری جز شعار از زبان مسؤولان ذی‌ربط چیزی نشنیده‌ایم و این مسئله در مورد سه قوه صدق می‌کند و دستگاه خاصی مدنظر من نیست.

وی افزود: امروز بنده به‌عنوان جوان سال 57 که در متن انقلاب بوده و فرازونشیب‌های بسیاری را دیده‌ام، به دلیل افتادن سایه شوم بیکاری بر استان فارس، خطرهای بسیاری را حس می‌کنم و اگر روزی امام راحل با سخنی سنجیده گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند که به‌واقع همین‌گونه نیز بود، امروز به سبب کم‌کاری برخی مسؤولان، این غلط‌ها از داخل کشور بروز و انقلاب را با خطر جدی روبه‌رو کرده است.

قهرمانی در ادامه با اشاره به تجمع اخیر مردم در جلو استانداری فارس به دلایل واهی و حرف‌های غیرمستند، خاطرنشان کرد: با صحبتی که از نزدیک با بیشتر افرادی که در این تجمع حضور پیدا کرده بودند داشتم، آن‌ها دلیل شرکت خود را بحث پارازیت اعلام نکرده و گفتند که به خاطر بیکاری اینجا جمع شده و می‌خواهند عقده دل خود را خالی کنند.

این پیشکسوت رسانه‌ای تصریح کرد: در استان ما افزون‌بر اینکه هیچ کاری برای اشتغال نمی‌شود، حتی مکانی نیز برای مشاوره در این زمینه به افراد وجود ندارد، چراکه بیشتر اشخاص بیکار خودشان با یک آورده اندک نیاز به مشاوره شغلی دارند که شوربختانه این امکان نیز در شهر ما نیست.

وی با اشاره به اینکه جوان بیکار تحصیل‌کرده چند برابر از بمب هسته‌ای خطرناک‌تر است، اظهار داشت: از طرف دیگر آنچه بیش از بیکاری جوانان ما را آزار می‌دهد، تبعیض موجود در جامعه است؛ برای نمونه در مجموعه‌ای که از پول مردم شهر ارتزاق می‌کند، جوانی که می‌تواند مثمرثمر باشد با مراجعه به این مجموعه برای اشتغال، با هزارو‌یک مانع روبه‌رو می‌شود و ناامید به خانه برمی‌گردد.

قهرمانی افزود: در مقابل می‌بینیم که در آمارها اعلام می‌شود که در یک سال چندصد نفر به استخدام فلان مجموعه درآمده و یک عده ازمابهتران نیز که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند که به‌طور حتم در جایی به کار گرفته شوند که بنده بارها هشدار داده‌ام مجموع این تبعیض‌ها خانمان‌برانداز و ریشه‌بر بوده و باید برداشته شود.

این پیشکسوت رسانه تصریح کرد: اگر قرار است در مجموعه‌ای استخدام صورت گیرد باید شفاف و روشن اطلاع‌رسانی شود تا تمام جوانان تحصیل‌کرده در یک شرایط مساوی و به‌دوراز تبعیض به رقابت پرداخته و بهترین‌ها برگزیده شوند، نه اینکه به‌یک‌باره ببینیم مسؤولی آمار می‌دهد که ما امسال 200 نیروی شرکتی را در فلان مجموعه به کار گرفتیم و معلوم نباشد که این نیروها از چه طریقی وارد آن سازمان شده‌اند.

وی با اشاره به شرایط پیش از انقلاب خاطرنشان کرد: شما می‌دانید که یکی از عوامل اصلی تنفر مردم از رژیم سفاک پهلوی، همین ایجاد تبعیض‌ها بود که روح و روان مردم را آزار می‌داد و بنده امروز به‌عنوان یک اهل‌قلم پیشکسوت به‌صراحت می‌گویم که امیدی به سه قوه برای حل مشکل بیکاری ندارم.

قهرمانی افزود: در دوره‌های گوناگون و در سال‌های متمادی ما در رسانه در مورد حل مشکل بیکاری به مسؤولان هشدار داده‌ایم اما شوربختانه جز حفظ پست و سمت و دریافت حقوق‌های نجومی و بازی‌های فریب‌کارانه سیاسی برای حفظ قدرت و صندلی، چیزی از آنان ندیدیم و افرادی که با توجه به وزش باد، گاهی پشت جناح چپ و گاهی جناح راست قرارگرفته و پر کردن جیب خود را بر تمام مسائل ارجح می‌دانند و عده‌ای گماشته هم جیره‌خوار و هم بی‌مزدومواجب نیز در اطراف این مسؤولان، بر این پلشتی‌ها می‌افزایند.

این فعال رسانه ادامه داد: عامل بدبختی ما در طول تاریخ همین گماشتگان بی‌جیره و مواجب در کنار مسؤولان بی‌کفایت بوده‌اند که زمانی فسادی نیز می‌کنند، مردم حتی نباید بدانند که اسم وی چیست، چراکه همیشه مردم نامحرم فرض شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای جوانان هیچ پاسخی در زمینه مشکل بیکاری ندارد، گفت: تأسف بزرگ‌تر این است که جوانان خوب ما هنگامی با این بی‌مهری‌ها در کشور مواجه می‌شوند، به دنبال خروج از کشور هستند که همگان می‌دانند چه مسائلی پس‌ازآن برایشان به وجود می‌آید.

قهرمانی در پایان نیز خاطرنشان کرد: شهر شیراز با این ظرفیت‌های عظیم نباید دچار مشکل بیکاری باشد که شوربختانه باید گفت ما روزبه‌روز در این شهر بیشتر به سیاست‌زدگی و بازی‌های جناحی گرفتار می‌شویم تا یک عده با استفاده از این فضا به خواسته‌های نامشروع خود بیشتر دامن بزنند و بنده از مردم می‌خواهم که پشت این تابلوهای بی‌مفهوم و محتوای سیاسی قرار نگرفته و بازیچه دست سیاست‌بازان نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان