کد خبر: ۱۰۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

پلاسکو زنگ هشداری بود تا ایمنی بناها در ایران جدی‌تر گرفته شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پلاسکو زنگ هشداری بود تا موضوع ایمنی بناها در ایران جدی‌تر گرفته شود و مثل یک پادزهر بود که ما را در برابر خطرات آتی بیمه خواهد کرد.

به گزارش شیرازه، محمد حق‌نگر عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: به عنوان نخستین اقدام عملی در راستای پیشگیری از حوادث مشابه پلاسکو از شهردار شیراز تقاضا دارم بحث واگذاری امور ساخت‌وسازها به مهندسان مجری که افراد ذیصلاح در این موضوع هستند را در دستور کار خویش قرار دهد.

وی افزود: از سازمان نظام مهندسی استان فارس نیز توقع می‌رود، برای بهره‌وری مطلوب‌تر از امکانات و حفظ سرمایه ملی نسبت به برگزاری جلسات هم‌اندیشی اقدام کرده و شرایطی را فراهم آورند که افراد متعهد و وظیفه‌شناس عهده‌دار مسئولیت امر خطیر اجرا شوند به نحوی که مردم با رضایت کامل در استفاده و به‌کارگیری خدمات مهندسی ارائه شده از طرف مجریان پیشگام باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز متذکر شد: امروزه یک زلزله در یکی از شهرهای ایران منجر به هزاران آتش‌سوزی وخیم‌تر از پلاسکو خواهد شد و جان میلیون‌ها انسان در تهران و شهرهای ایران در معرض آسیب هستند.

وی تصریح کرد: پلاسکو زنگ هشداری بود تا موضوع ایمنی بناها در ایران جدی‌تر گرفته شود و مثل یک پادزهر بود که ما را در برابر خطرات آتی بیمه خواهد کرد.

حق نگر بیان کرد: پلاسکو به ما آموخت که در بخش ساخت‌و‌سازها که بیشترین سرمایه مملکت با آن درگیر است نباید ساده‌انگاری کرد.

وی ابراز داشت: مبحث 22 مقررات ملی می‌تواند معضلات پیش رو که نتیجه ساخت‌و‌سازهای قدیمی در شهرها و شهر شیراز است را مورد بررسی و مطالعه و بازبینی قرار دهد که این امر مهم نیز باید توسط شهرداری‌ها و سازمان‌های نظام مهندسی صورت اجرائی به خود گیرد تا میلیاردها سرمایه ملی و ایمنی انسان‌ها که در این فضاها تردد می‌کنند به نحو مطلوبی حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان