کد خبر: ۱۰۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

داراب دومین شهر پر بارش فارس/تخلیه برخی از روستاهای شهرستان

روستاهای اطراف شهرهای داراب و جنت، هم اینک در محاصره سیل و در وضعیت بحرانی هستند.
داراب دومین شهر پر بارش فارس/تخلیه صد در صد برخی از روستاهای داراب
به گزارش شیرازه، بارش شدید باران طی 24 ساعت گذشته باعث آبگرفتگی معابر و مسدود شدن راه های اصلی و همچنین بروز مشکلات بسیاری در شهرستان داراب شده است.

30 روستای شهرستان داراب در مناطق کوهستانی قرار دارند که به دلیل طغیان رودخانه ها و ریزش کوه، دسترسی به آنها از شامگاه یکشنبه 25 بهمن ماه و آغاز بارش های پیاپی در این شهرستان، بسیار دشوار بوده است.

طبق اعلام شاهدان عینی زیرگذر ورودی داراب دچار آبگرفتگی شده و امکان تردد در آن وجود ندارد.

بارندگی های اخیر مشکلات بسیاری چون قطعی برق در اکثر محله های شهر داراب، فرو ریختن تعدادی از منازل مسکونی و مغازه ها در داراب،محاصره سیل در برخی از روستاها، تلف شدن گوسفندان در اثر فرو ریختن ساختمان گلی، آب گرفتی در مناطق وسیعی از شهرستان داراب از جمله بلوار شهدا (پیرمراد) و بلوار امام خمینی را به وجود آورد.

لازم به ذکر است مسیر حاجی آباد به داراب و شیراز محدوده پمپ بنزین حاجی آباد در وضعیت خطر قرار دارد و گودالهای ایجاد شده باعث حادثه خطرناک می شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان داراب، ضمن تذکر جدی به شهروندان مبنی بر عدم خروج از منازل خود تصریح کرد: از عموم مردم تقاضا می شود که از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

وی با بیان اینکه از شامگاه یکشنبه 25 بهمن ماه جاری تاکنون بارش افزون بر 550 میلی متر باران در این شهرستان ثبت شده است که رویدادی بی سابقه درقرن اخیر قلمداد می شود.

بیش از هزار نفر از نیروهای امدادی در فرایند کمک به مردم شهرستان داراب در حال فعالیت هستند.

روستاهای اطراف شهرهای داراب و جنت، هم اینک در محاصره سیل و در وضعیت بحرانی هستند.


تعطیلی مدارس داراب در نوبت فردا صبح


آموزش و پرورش داراب فردا شنبه  30 بهمن ماه  تمامی مدارس شهر و روستا این شهرستان را در نوبت صبح تعطیل کرد.


ممنوعیت عبور و مرور از مسیر فسارود

سرگرد پور قیومی رییس پلیس راه داراب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار داراب آنلاین با تاکید بر خودداری از تردد از مسیر فسارود، گفت: به دلیل آب گرفتگی شدید، به هیچ وجه امکان عبور و مرور وجود ندارد.

اداره راهداری و حمل و نقل در داراب ضمن درخواست فوری از مالکان لودرها مبنی بر مراجعه به اداره راهداری واقع در بلوار سپاه، اظهار داشت: به دستگاه های لودر برای بازگشایی راه ها و ارائه خدمات به مردم نیاز مبرم داریم.

دستور تخلیه صد در صد برخی از روستاهای داراب

 فرماندار داراب گفت: دستور تخلیه روستاهای دولت آباد، علی آباد، رمبه، زین آباد، اکبرآباد، محمدآباد، علی آباد آذرگون با بیش از 6000 نفر جمعیت به صورت صددرصد صادر شد.

عبدالرضا قاسمپور علت این تصمیم را محاصره روستاهای گفته شده در معرض سیل اعلام کرد و افزود: با کمک نیروهای مردمی در حال تخلیه این روستاها هستیم.

فرماندار شهرستان داراب با اظهار اینکه در برخی روستاهای این شهرستان مانند دولت آباد و علی آباد، آب سیلاب وارد منازل روستاییان شده است، افزود: برای پیشگیری از خسارت های بیشتر، ساکنان روستای علی آباد به طور کامل جابجا شده اند و به اهالی روستای لایزنگان نیز اخطار داده شده است که به محل های درنظرگرفته شده منتقل شوند.

باید پس از بارندگی ها با توجه به حجم بالای تخریب مناطق، ستاد بازسازی تشکیل شود و تسهیلاتی در اختیار مردم قرار گیرد.

داراب دومین شهر پر بارش فارس/تخلیه صد در صد برخی از روستاهای داراب

انتشار خبرهای کذب

پخش شده در فضای مجازی داراب که به صدا و سیما نسبت داده شده بود، پیش بینی سامانه پرفشار تر از روزهای گذشته برای هفته آینده، غرق شدن مینی بوس دانش آموزان دارابی است که از اساس کذب است و چنین چیزی اتفاق نیفتاده است، ترک برداشتن سدها رود بال و تسویه که از اساس کذب است و سدها در سلامت کامل فنی هستند.

قطعی برق

سقوط درخت بر شبکه برق و اتصالی باعث قطع چندین ساعت برق در شهرستان داراب شد.

بنا به اعلام اداره هواشناسی استان فارس در بارندگی های اخیر داراب دومین شهر پربارش استان گزارش شده است.


داراب دومین شهر پر بارش فارس
بنا بر این گزارش قیر و کارزین با ٤٠٩/٥میلی‌متر پربارش ترين شهرستان فارس، داراب با ٣٦٢/٣ میلی‌متر دومين،جهرم با ۳۴۷ میلی متر سومین  و فسا با ٣٢١/١میلی‌متر بارش، در رتبه‌ چهارم قرار دارد.


شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نظرات بینندگان