کد خبر: ۱۰۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
حاجی‌بابایی:

رکود اقتصادی کشور در 50 سال گذشته بی‌سابقه است

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلم بازنشسته را با یک‌ میلیون تومان حقوق شرمنده خانواده‌اش کرده‌اند، گفت: تبعیض و بی‌عدالتی موجود در کشور را نمی‌توان تحمل کرد.
به گزارش شیرازه، حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایش وحدت انقلابی و ولایت‌مداری فاطمی و در جمع فرهنگیان استان فارس در این شهر اظهار داشت: زمانی به معلمی که 30 سال خدمت کرده تنها یک‌میلیون تومان حقوق بازنشستگی می‌دهند چگونه انتظار دارند که رسالت بزرگ تربیت نسل آینده در این مملکت شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب می‌خواست که مردم زندگی آرامی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم برای این نظام هیچ‌چیز کم نگذاشتند و امروز باید دردهای جامعه مانند تبعیض و بی‌عدالتی را ریشه‌کن کرد.

وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش گفت: امروز رکود اقتصادی کشور در 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده و این برای مملکتی که از نظر نیروی انسانی و منابع هیچ‌چیز کم ندارد، بسیار بد است و ما در برنامه توسعه ششم قانونی را تصویب کردیم که 22 درد اجتماع در آن ذکرشده است که با رأی بالای نمایندگان این طرح به شکل قانون درآمد و امیدواریم که به‌سرعت این دردها را از جامعه برطرف کنیم.

حاجی‌بابایی با عنوان اینکه کشور را با وضعیت فعلی نمی‌توان تحمل کرد، اظهار داشت: امروز 45 درصد نقدینگی بانک‌ها منجمد است و این پول به دلایل متعدد در چرخه اقتصادی مملکت نمی‌چرخد و همین مسائل باعث رکود شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیری که روی صندلی بنشیند و به بقیه بگوید کار کنید به درد نظام اسلامی نمی‌خورد، تصریح کرد: یکی از دردهای بزرگ کشور ما بی‌عدالتی است که با قانونی که در مجلس تصویب شد باید هرآنچه را که موجب ناراحتی مردم می‌شود را از سر راه برداریم و آن‌ها را به آینده انقلاب امیدوار کنیم.

این نماینده مجلس افزود: برخی اشتباه‌ها در کشور ما به‌قدری نهادینه‌شده که به‌راحتی نمی‌توان آن را از سر راه برداشت بلکه نیاز به جریانی قوی دارد که با آن به مقابله برخیزد که جبهه مردمی ولایتمدار بی‌گمان در این راستا حرکت خواهد کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به فشارهایی که برخی برای اجرا نشدن عدالت در کشور به نمایندگان دلسوز مردم وارد می‌کنند، اظهار داشت: در بحث قانون شفاف‌سازی حقوق‌ شبانه‌روز به دنبال آن بودم که این طرح را به قانون تبدیل کنم که در پیگیری این کار با فشارهای متعددی روبه‌رو شدم چراکه این قانون به نفع یک عده نبود و آنها متضرر می‌شدند.

وی اضافه کرد: اما به لطف خدا و کمک برخی نمایندگان قانون شفاف‌سازی حقوق تصویب شد و از سال آینده اجرایی می‌شود و حقوق تمام دولتی‌ها در اتاق شیشه‌ای جلوی چشم مردم خواهد بود و این قانون طوری تنظیم‌ شده که به‌ هیچ‌ عنوان پرداخت نقدی به غیر از آنچه در فیش حقوقی آمده، نخواهیم داشت و هرگونه پرداخت خارج از این محدوده خلاف محسوب شده و مجازات دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس همچنین با اشاره به اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری را برای همسان‌سازی حقوق و ایجاد عدالت تصویب کردیم اما به سرانجام درستی نرسید، گفت: آن‌قدر برای قانون مدیریت خدمات کشوری استثنا زدند که همه آقایان از این قانون مستثنا شدند و در آخر معلمان ماندند و تعدادی کارمند ضعیف که متأسفانه نگذاشتند درست اجرایی شود.

وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش با عنوان اینکه نوع نگاه به معلم و آموزش‌ و پرورش دیگر از نوع نگاه اول انقلاب نیست، اظهار داشت: تا آموزش‌ و پرورش درست نشود کشور درست نخواهد شد و معلمان کشور باید با ایجاد وحدت و یکپارچگی این نگرش اشتباه به آموزش‌ و پرورش را عوض کنند، آخر تا کی ما باید به این آن التماس کنیم که به مهم‌ترین وزارتخانه کشور که نقش کلیدی در حفظ نظام دارد، توجه کنند و آنها نیز بی‌خیال باشند؛ بنابراین خود معلمان باید این وضعیت را در چهارچوب نظام تغییر دهند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه هیچ‌کس مانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب دغدغه آموزش‌ و پرورش را نداشته‌اند، افزود: خوشبختانه نگاه مجموعه نظام به آموزش‌ و پرورش مثبت است اما باید مشکلات و موانعی را که نمی‌گذارد آموزش‌ و پرورش در مکان واقعی خودش باشد را شناخت و آن را حل کرد.

وی افزود: امروز مدام می‌گویند نمی‌توانیم آموزش‌ و پرورش را اداره کنیم و باید 10 درصد مدارس دولتی را بفروشیم که بنده همیشه با این مسئله مخالف بوده و معتقدم که مدارس دولتی ناموس آموزش‌ و پرورش بوده و نمی‌توان آن را به کسی واگذار کرد چراکه حیثیت نظام است.

وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه از سال 1391 تابه‌حال بودجه آموزش‌ و پرورش کاهش داشته است، گفت: در سال 91 از کل بودجه کشور حدود 15 درصد سهم آموزش‌ و پرورش بود که متأسفانه در سال آینده این بودجه به 8 درصد تقلیل پیدا کرده است که این وضعیت به نفع تعلیم و تربیت کشور نیست.

این نماینده مجلس با عنوان اینکه وضعیت مملکت به‌گونه‌ای است که آنکه صادقانه کار می‌کند، گاهی چوب خورده و برعکس آن‌کسی که از زیر کار در می‌رود گاهی تشویق هم می‌شود، اظهار داشت: در کشور نباید بین دو نفر که از تمام لحاظ با یکدیگر برابر هستند اینقدر تفاوت حقوقی باشد و این تبعیض هیچ مبنای درستی ندارد.

حاجی بابایی افزود: سند طرح تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش قرار بود اجرایی شود که متأسفانه اجرا نشد و دولت باید این برنامه را نوشته و به مجلس بیاورد تا دوباره به آن بپردازیم که تنها یک رتبه‌بندی آن‌هم به‌صورت ناقص انجام شد و ما آن را قبول نداریم.

وی در پایان نیز با اشاره به اینکه وضع موجود کشور رضایت‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: جبهه مردمی نیروهای ولایتمدار انقلاب اسلامی باهدف رفع مشکلات مملکت و با اراده مردمی شکل‌گرفته تا دردهای جامعه را بشناسد و چاره‌سازی کند و در زیر چتر این جبهه هر فردی که دلسوز انقلاب و نظام و مردم است می‌تواند فعالیت کند چراکه هدف ما جذب حداکثری و ایجاد یک وحدت منسجم بوده تا بتوانیم مشکلات مملکت را برطرف کنیم.



منبع: فارس
نظرات بینندگان