کد خبر: ۱۰۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
استاندار فارس:

نشان دادن سیره شهدا به جامعه مهمترین کار فرهنگی است/ افتتاح ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالروز آزادی خرمشهر

استاندار فارس گفت: تلاشمان باید در این راستا باشد که شیراز به معنای واقعی کلمه پایتخت جوانان جهان اسلام باشد.
به گزارش شیرازه، دومین جلسه شورای هماهنگی بعد از ظهر امروز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با حضور استاندار و برخی از مسئولان و مدیران استانی برگزار شد.

استاندار فارس در این جلسه با اظهار اینکه باید راه و روشی که شهدا رفته اند را ادامه دهیم، گفت: مهمترین کار فرهنگی جامعه این است که شهدا و سیره شان به جامعه نشان داده شود.

سید محمدعلی افشانی بابیان اینکه شهدای ما از هر طیف و جنسی بودند یک هدف واحد و مشخصی داشتند و برای اهداف خود تلاش کردند، تصریح کرد: ما مدیران و مسئولان اگر توانستیم جامعه و اقشار مختلف را به مسیری که شهدا رفتند هدایت کنیم موفق عمل کرده ایم.

وی در ادامه افزود: اگر گروهی را از جامعه حذف کنیم اولین زیانش شامل حال خودمان می شود.

افشانی همچنین با اظهار اینکه هر گاه جامعه نمی داند کدام مسیر را انتخاب کند شهدا روشنگری و راهنمایی می کنند، خاطرنشان کرد: شهادت لحظه ای است که فرد بین حق و باطل انتخاب می کند که در کدام جبهه باشد.

رئیس شورای تامین استان فارس با تاکید بر اینکه جامعه بدون امنیت معنایی ندارد، امنیت را نیز زیربنای توسعه عنوان کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه مطالعه در حال و هوای ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس متفاوت است، گفت: در این ساختمان کتابخانه و سالن مطالعه اضافه کنید.

وی با اشاره به اینکه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام شده است، افزود: تلاشمان باید در این راستا باشد که شیراز به معنای واقعی کلمه پایتخت جوانان جهان اسلام باشد.


10 میلیارد تومان هزینه ساخت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شیراز

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه بالغ بر 10 میلیارد تومان تاکنون در ساختمان بنیاد هزینه شده است، از افتتاح این ساختمان در سوم خرداد سال آینده خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا گرامی با بیان اینکه نزدیک به 500 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان فارس نوشته شده است، گفت: این اقدام نسبت به جمعیت ایثارگر استان فارس کافی نیست.

وی با اظهار اینکه لازم است اطراف ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مرتبط با ارزش های دفاع مقدس ساخته و طراحی شود، افزود: موزه آرایی پارک ولیعصر و پل کابلی نیز متناسب با ارزش های دوران دفاع مقدس باشد.

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با عنوان اینکه وصایای شهدای استان فارس آماده شده است، گفت: این کتب برای انتشار نیاز به حمایت مالی دارند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان