کد خبر: ۱۰۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
واکنش رئیس سازمان آتش نشانی شیراز به گلایه های همسر شهید آتش نشان برمشور:

انتشار انتقاد خانواده شهدای برمشور یک سریال دنباله دار سیاسی است!

در پی انتشار مصاحبه شیرازه با همسر یکی از آتش نشانان شهید حادثه «برمشور»، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز جوابیه برای شیرازه ارسال کرده است.
به گزارش شیرازه، در پی انتشار مصاحبه شیرازه با همسر یکی از آتش نشانان شهید حادثه «برمشور»، با عنوان «کاش می‌شد صدای مارا به جایی برسانید!»، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز جوابیه برای شیرازه ارسال کرده است.

در این جوابیه به اقدامات سازمان آتش نشانی برای خانواده های شهدای برمشور اشاره شده و آورده است که «پس از بررسی و تحلیل های انجام گرفته از این مصاحبه و بهره برداری قریب به یقین سناریوی تعریف شده، بهره گیری از سادگی خانواده یکی از آتش نشانان خدوم در ارائه درج مطلب از برمشور تا پلاسکو (مطلب منتشر شده قبلی) و در قالب یک سریال دنباله دار سیاسی می باشد»

متن کامل جوابیه آتش نشانی در ادامه آمده است:

مدیر محترم پایگاه تحلیلی خبری شیرازه

با سلام و احترام

به استناد ماده 23 قانون مطبوعات و در راستای شفاف سازی درتصویر افکار عمومی در خصوص مطلب نشر شده توسط آن خبر گزاری محترم در تاریخ 9/12/ 95  (کاش می شد صدای ما را به جایی برسانید) مطالب زیر اعلام می گردد:

1-پس از حادثه سایت برمشور، شورای اسلامی شهر و شهرداری با بهره گیری از تمام توان عملیاتی، ماشین آلات و تجهیزات،هماهنگی گسترده استانی و حضور مستمر در محل حادثه، نقطه عطفی در خلق یک امداد ایثارگرانه شبانه روزی و تمام عیار و منحصر به فرد را از خود به نمایش گذاشتند و با توجه به بزرگی حادثه در مقابل حادثه پلاسکو، کل عملیات امداد و خارج کردن پیکر مطهر جان باختگان ظرف 3 روز انجام گردید.

2-در راستای حمایت از خانواده های مصدومین و جان باختگان کارگروه ویژه ای توسط شهرداری شیراز تشکیل و به دستور شخص آقای شهردار و تمام امور از جمله انجام مراحل کفن و دفن در مناسب ترین نقطه آرامستان شیراز (در کنار یادمان شهدای پل رضوان) ، سرکشی به خانواده ها، تهیه لایحه حمایتی، انجام تشریفات در شأن و برگزاری مراسم گسترده و با تشریفات ویژه، توجه و سرکشی به خانواده ها و فرزندان جان باختگان و ... در دستور کار قرار گرفت و اجرا گردید.

3-برای تمامی خانواده های جان باختگان مزایای زیر برقرار گردید:

الف) برخورداری از تمام مزایای 9 گانه مصوب شورای اسلامی شهر شیراز شامل: کمک هزینه مربوط به نگهداری فرزندان دوقلو، فرزندان معلول به صورت مادام العمر، هزینه کفن و دفن و برگزاری مراسمات و ...

1-3) تخصیص دیه کامل به مبلغ 1/520/000/000 ریال

2-3) تخصیص مبلغی معادل 170 میلیون ریال (طی دو مرحله) به هر یک از خانواده ها از سوی ستاد بحران وزارت کشور با پیگیری شهرداری شیراز

3-3) تخصیص بیمه عمر به طور کامل

4-3) تخصیص تمامی مزایای رفاهی مرتبط با کارکنان شاغل به خانواده آتش نشانان

5-3) تخصیص مبلغ یکصد میلیون ریال برای برگزاری مراسم ها

6-3) سرکشی مداوم و مستمر از خانواده های آتش نشانان به همراه تخصص سبد کالا و امکانات درمانی و بهداشتی

7-3) ساخت تندیس دو شهید آتش نشان و نصب در ورودی ساختمان حوزه مدیریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز و همچنین ساخت نماد و تندیس ویژه آتش نشانان در تقاطع غیر هم سطح دفاع مقدس

8-3) طراحی، ساخت و نصب تصاویر دو شهید بزرگوار آتش نشان در سر در دو ایستگاه آتش نشانی با نام های ایشان به انضمام نصب

9-3) مکاتبه و پیگیری مستمر جهت لحاظ نام این کارکنان خدوم در فهرست شهدا از طریق بنیاد شهید استان فارس و وزارت کشور

10-3) سایر امکانات مقدور و در چهار چوب قانون که سوابق تمامی اقدامات به صورت مکتوب موجود می باشد.

نکته اول: درحادثه پلاسکو موجی از ابراز علاقه مردم بزرگوار ایران اسلامی در جهت حمایت از قشر مظلوم و خدمتگذار آتش نشان و سایر مشاغل مشابه بوجود آمد که هیچ چشمی قادر به تصویر کشیدن آن و هیچ زبان و قلمی امکان نگارش و بیان آن را ندارد. در این شرایط بهره برداری منفی از تمام تلاش های انجام شده به مصداق پایمال کردن اجر و زحمات دولت ، شورا و شهرداری ، علوم پزشکی و ... در مشاغل مختلف می باشد.

نکته دوم: تخصیص هرگونه امکانات در بخش دولتی و موسسات وابسته به آن تابع قانون و مصوبات کشور همانند بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد. در این خصوص تمام تلاش دستاندرکاران برای ایجاد بهترین شرایط جهت تقدیر و پاسداشت زحمات این عزیزان در درگاه خداوند سبحان بوده و انشاءالله محفوظ خواهد ماند.

نکته سوم: در آستانه انتخابات عده ای از سود جویان و موج سواران از طرق مختلف، تلاش بر ایجاد اهرم های فشار و تخریب اقشار خدمتگذار در سطح جامعه را دارند تا بتوانند جریان افکار عمومی را از جهت بهره برداری خاص به سمت منافع ومطامع خود هدایت نمایند. با توجه به نقص شدید اطلاعات نشر داده شده  و پس از بررسی و تحلیل های انجام گرفته از این مصاحبه و بهره برداری قریب به یقین سناریوی تعریف شده، بهره گیری از سادگی خانواده یکی از آتش نشانان خدوم در ارائه درج مطلب از برمشور تا پلاسکو (مطلب منتشر شده قبلی) و در قالب یک سریال دنباله دار سیاسی می باشد.

نکته چهارم: در سطح کشور روزانه جان برکفان نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی، کارکنان خدوم نفت، گاز، ناوگان حمل و نقل عمومی ، صنایع و معادن ، بسیج ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و... هر روز جان خود را بر کف دستان پاک خود گرفته اند و ایثارگرانه تلاش های موثری را به انجام می رسانند و جان فدا می کنند وبرای تمامی این عزیزان، قانون نیز در چهار چوب و ضوابط مشخص و تعیین شده ، برای مصدومیت ، معلولیت ، جان باختگی و شهادت و نحوه رسیدگی به خانواده ها و فراهم کردن شرایط در حین و پس از از حوادث را مصوب کرده است.این مصداق برای تمامی خانواده های معظم و معزز شهدا در طول دفاع مقدس و حوادث متعدد پس از آن در کشور جاری و ساری بوده است و توقعات و ایجاد فضای رسانه ای بر پایه اطلاعات نادرست مسیری منحرف از سیاست ها و چهار چوب های قانونی کشور و نظام می باشد.

ضمن عرض تشکر و قدردانی از اطلاع رسانی شفاف و بدون منظور آن خبر گزاری محترم در انعکاس برخی از واقعیات نهفته در جامعه و فرصت اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده برای برای شورا و شهرداری شیراز، خواهشمند است نسبت به جهت تنویر افکار عمومی و چاپ و ارائه مطالب عنوان شده اقدام لازم را مبذول فرمایید.

محمد فرخ زاده

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز


به گزارش شیرازه، در مصاحبه ای که شیرازه از خانواده شهید فولادی منتشر کرد، اکثر گلایه های همسر شهید عدم سرکشی به این خانواده بود نه مسائل مالی، بهتر بود آتش نشانی و شهرداری شیراز تاریخ های سرکشی به این خانواده را اعلام می کرد.از طرفی گفته شده  مکاتبه و پیگیری جهت لحاظ نام آتش نشانان در فهرست شهدا از طریق بنیاد شهید استان فارس و وزارت کشور انجام شده است. آیا نتیجه ای هم داشته است؟!
نظرات بینندگان