کد خبر: ۱۰۷۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
درگفتگو با مسافران نوروزی:

تاریخ شیراز را دوست دارم / شیرازی ها بسیار خون گرم و مهمان نواز‌ هستند / ایران و شیراز قلب من است

استان فارس و شهر شیراز از دیرباز به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری، معنوی و موقعیت خاص جغرافیایی یکی از مقصدهای اصلی گردشگران و مسافران داخل و خارج از کشور به حساب می آید.

به گزارش شیرازه، استان فارس و شهر شیراز از دیرباز به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری، معنوی و موقعیت خاص جغرافیایی یکی از مقصدهای اصلی گردشگران و مسافران داخل و خارج از کشور به حساب می آید به طوری که در سال های اخیر همواه در بین چند استان اول کشور به لحاظ سفر گردشگران قرار می گیرد.

امسال نیز بسیاری از مسافران نوروزی قبل از سال تحویل وارد شیراز شدند و قصد دارند سال ۱۳۹۶ خود را در جوار مرقد مطهر احمدابن موسی(ع) سفره به سفره در کنار یکدیگر همزمان با سراسر کشور سال نو را تحویل کنند.

SONY DSC

خبرنگار ما در ساعاتی قبل از لحظه سال تحویل به پیشواز مسافرانی رفته است که از تنگه الله واکبر وارد شیراز می شوند و با آنان صحبت هایی را انجام داده است که در ادامه می خوانیم:

عبدلی از ملایر همدان قصد دارد سه روز را در شیراز اسکان داشته باشد و اولین مکان دینی شهر راز را حافظیه انتخاب کرده است تا به همراه خانواده از مکان های دیدنی و تاریخی شهر شیراز دیدن نماید؛ وی با ابراز علاقه بسیار زیاد به تاریخ شیراز و تخت جمشید، شهر شیراز را زیباترین شهر ایران عنوان کرد.

یکی خانواده دیگر که از مشهد مقدس آمده، قصد اقامت ۳ شب در شیراز دارد و برای دیدن آثار باستانی استان به شهر شیراز سفر کرده و حافظیه و باغ ارم را به عنوان اولین مکان برای دیدن انتخاب نموده است.

SONY DSC

شهر شیراز از دو جوان خراسانی که در حال نگاه کردن به نقشه شیراز می باشند نیز پذیرایی می کند و این جوانان می گویند: برای اولین بار است که به شیراز سفر می کنند و قصد دارند طی ۳ روز اقامت خود از شاه چراغ به عنوان اولین مکان دیدن نمایند.

جوان خراسانی، شیراز را شهر قشنگ و سالم توصیف می کند و از خدمات دهی در شهر شیراز بسیار رضایت دارد.

SONY DSC

خانواده ۱۰ نفره از آبادان، شیراز را برای تعطیلات عید نوروز به دلیل هوای خوبی و مناسب با چهار فصل انتخاب کردند.

این خانواده ۱۰ نفره که ۷ بار به شیراز سفر کرده اند و قصد دارند تا ۱۴ عید در شیراز اسکان داشته باشند، بعد از دیدار اقوام در شیراز، مکان های دیدنی و تاریخی شهر را به خاطرات خود می افزایند. این خانواده با صدایی هماهنگ شیراز را شهر مقدس، مهمان نواز و جای باصفا می خوانند.

SONY DSC

در کمی آن طرف تر اصفهانی ها که همسایه بالایی استان فارس به شمار می روند به دلیل اب و هوای مناسب، سرسبز و خرمی بودن را علت اصلی سفر خود به شیراز می دانند.

یکی از این مسافران ۴ روز در شیراز اقامت می یابند و اولین مکان برای زیارت حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) را انتخاب نموده اند و در یک جمله شیراز را دارای شاعران بلند آوازه و مردمان بسیار خون گرم و مهمان نواز می دانند.

مسافر دیگری می گوید: سفر هر سال عید ما شهر شیراز است زیرا هر سال لحظه سال تحویل در حرم مطهراحمدابن موسی(ع) هستیم و برای ظهور آقا امام زمان نزد برادر امام هشتم(ع) دعا می کینم و بعد از سه روز اقامت شهر با صفای شیراز را به مقصد اصفهان ترک می کنیم.

SONY DSC

خانواده دیگری اهل آذربایجان غربی با همان لهجه شیرین خود می گوید که ۸ بار به شیراز سفر کرده است و قصد دارد عید امسال ۶ روز در شیراز اسکان داشته باشد.

وی شیراز را شهر شاعران و زیبایی و همیشه بهار می خواند و از خدمات دهی خوب ستاد تسهیلات نوروزی که در نظافت شهر و داشتن امکانات مناسب جهت مسافران نوروزی رضایت مطلوبی دارد.

SONY DSC

از پایتخت ایران، ۳ خانوار که جمعا ۱۳ نفر می باشند به شیراز سفر کرده اند و می گویند: سالها دلمان می خواست به شیراز سفر کنیم اما توفیق نداشتیم، در سال ۱۳۹۶ این توفیق نصیبمان گردید که به شهر عشق، گل و صفا بعد از ۳۵ سال سفر کنیم.

خانواده تهرانی ادامه می دهد: بعد از مستقر کامل در شیراز به رسم ادب به زیارت شاه چراغ می رویم.

SONY DSC

گردشگر ایتالیایی؛ ایران و شیراز قلب من است

در میان این گفت وگوها به گردشگران خارجی نیز برخورد کردیم. گردشگران ایتالیایی که تعداد انان ۷ نفر می باشند ایران را در قلب خود می دانند و سفر از استان فارس را از تخت جمشید شروع کردند و حالا وارد شیراز شده اند.

این گردشگران ایتالیایی برای اولین بار بود که به شیراز سفر می کردند و قصد گردش طی ۲ روز را در شیراز داشتند.

توریستان ایتالیایی شهر شیراز را شهر نماهای قشنگ و زیبا، مردم خیلی مهربون و هوای خیلی قشنگ و لطیفی را به اعماق خاطرات خود ثبت کردند.

 به گفته رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان، همه شرایط برای پذیرایی از مسافران نوروزی مهیا است و هتل ها، مهمانسراها، پایگاه های امداد و نجات ،بیمارستانها و درمانگاه ها آمادگی کامل را برای خدمت رسانی به مسافران در ایام نوروز دارند و طبق گفته مسئولین ارشد فارس پیش بینی می شود امسال ۱۰ میلیون نفر به شیراز سفر کنند.

منبع:  موج ما
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
آرش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
0
گزارش عالی بود
ممنون