کد خبر: ۱۰۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶

مسمومیت 79 نفر بر اثر گاز منواکسیدکربن در فارس

براثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن 79 نفر از مسافران نوروزی دچار گازگرفتگی شدند.
به گزارش شیرازه، محمدرضا عالی‌منش رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های اورژانس فارس با اشاره به انجام 8 هزار و 331 ماموریت اورژانس در استان گفت: 79 نفر در استان فارس از 27 اسفندماه 95 تا 6 فروردین 96 با گاز منواکسیدکربن مسموم شدند.
 
عالی منش به مسافران توصیه کرد از روشن کردن پیک نیک و آتش در چادر و مکان‌های بسته خودداری کنند.
 
وی ادامه داد: از تعداد بیش از 8 هزار و 331 ماموریت هزار و 438 مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که در 2 مورد از این حوادث از اورژانس هوایی استفاده شده است.
 
عالی‌منش بیان کرد: نخستین مورد ماموریت اورژانس هوایی مربوط به دوم فروردین و واژگونی یک خودرو وانت بار در محور دشت ارژن - شیراز بود که 2 تن با بالگرد منتقل شد و دومین حادثه مربوط به 6 فروردین ماه و تصادف دو دستگاه خودرو سواری در محور کازرون-شیراز بود که  5 مصدوم داشت و یک نفر با بالگرد منتقل شد.
 
وی خاطر نشان کرد: از 27 اسفندماه 95 تا 6 فروردین 96 به 5 هزار و 668 نفر مراجعه‌کننده در ایستگاه‌های سلامت نوروزی خدمات ارائه شد.
 
عالی منش با اشاره به استقرار 4 ایستگاه سلامت در 4 ورودی و خروجی شیراز اظهار داشت: علاوه بر این در 5 مکان پربازدید استان فارس شامل تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدی و حرم شاهچراغ (ع) ایستگاه‌های سلامت مستقر شده است.
 
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس تصریح کرد: 157 پایگاه اورژانس دراستان و 8 ایستگاه سلامت در مسیرهای پرتردد استان فارس مستقر هستند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان