کد خبر: ۱۰۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
مانند سال‌های گذشته؛

پدیده کلید به‌دست‌ها همچنان در مرودشت خودنمایی می‌کند

معاون فرماندار مرودشت در آخرین نشست خبری سال گذشته از عدم وجود کلید به‌دست‌ها در این شهر خبر داد اما تاکنون این امر محقق نشده است.
به گزارش شیرازه، این شهرستان به علت دربرداشتن آثار تاریخی مانند تخت جمشید، نقش رستم و ... همچنین مکان‌های طبیعی بی‌نظیر و کم‌نظیر، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است و به‌عنوان یک گنجینه برای گردشگران، همواره در ایام نوروز اولویت اصلی محسوب می‌شود.

برای اینکه خاطره‌ای خوش از مسافرت به مرودشت در اذهان مسافران نورزی باقی بماند، مسؤولان باید از مدت‌ها قبل با تشکیل جلسه و برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها را مهیا و همه‌چیز را به لحظه آخر موکول نکنند، امری که تاکنون کمتر تحقق ‌یافته است.

مناسب بودن مکان اسکان همواره یکی از دغدغه‌های مسافران نوروزی است و در شهر مرودشت تعدادی از مدارس سالانه به این منظور تعیین و در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد اما با توجه به حجم گسترده حضور گردشگران در این شهرستان، مدارس به‌تنهایی کافی نبوده و نیست و باید منازلی از قبل برای این امر تعیین، ساماندهی و در اختیار مسافران قرار گیرد.

سالانه مشاهده می‌شود که چند روز قبل از نوروز، جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تشکیل و موانع امر بررسی می‌شود و در اسفندماه گذشته امام‌جمعه مرودشت در یکی از خطبه‌های خود به این موضوع پرداخت و اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان باید از نوروز گذشته برنامه‌ریزی و تشکیل جلسه دهد نه اینکه دو هفته مانده به پایان سال شروع به کار کند.

از سوی دیگر سید مختار امیری معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار مرودشت در نشست خبری اسفندماه 95 با قاطعیت بیان داشت: در ایام نوروز کلید به‌دست‌ها را مشاهده نخواهید کرد.

در بسیاری از شهرستان‌ها علاوه‌بر مدارس، مکان‌هایی با عنوان خانه مسافر پیش‌بینی و در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد و پدیده کلید به‌دست‌ها به‌اندازه مرودشت در آن شهرها شایع نیست.

کلید به‌دست‌ها نرخ مشخصی نداشته و سکونت در منازل آن‌ها تابع سلیقه صاحب‌خانه است و علاوه‌بر قیمت، در برخی موارد ممکن است امنیت هر یک از طرفین تحت‌الشعاع قرار گیرد و حضور ده‌ها نفری کلید به‌دست‌ها در ورودی شهر و چند قدمی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی نهادهای عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، نشان‌دهنده عدم تمایل نهادهای متولی در برخورد با پدیده کلید به‌دست‌ها است چراکه تاکنون هیچ‌ یک از نهادهای متولی امر از برخورد با آنان آماری را اعلام نکرده‌اند.


انتهای پیام/ 

منبع: فارس
نظرات بینندگان