کد خبر: ۱۰۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶

داستان ادامه دار غربت "شهدای گمنام سروستان"

وعده تخصیص اعتبار 150 میلیون تومانی مسئولین جهت بهسازی حرم مطهر شهدای گمنام سروستان همچون وعده های چهار سال گذشته در حد یک ژست سیاسی باقی ماند و امروز علاوه بر ادامه فرو ریختن کاشی های مقبره شهدای گمنام این شهرستان، شاهد تخریب ستون های این زیارتگاه در سایه سکوت محض همان مسئولین هستیم.

به گزارش شیرازه، سال ها از ماجرای تلخ تدفین پنج شهید گمنام سروستان در نقطه ای خارج از شهر و دور از دسترس مردم شهید پرور سروستان می گذرد اما انگار قصه تلخ غربت این فرزندان فاطمی و علوی هنوز ادامه دارد!

مدعیانی که در بدو ورود این پنج شهید گمنام، سناریو تدفین این حماسه سازان دوران 8 سال دفاع مقدس را در بیرون از شهر طراحی کرده بودند وقتی مقابل اعتراضات گسترده گروه های مختلف مردمی قرار گرفتند، گفتند:  می خواهیم محل تدفین شهدای گمنام به قطب گردشگری سروستان تبدیل شود و.... اما دریغ از ذره ای توجه و عمل به وعده های کذایی.

 اگر نبود همت جمعی از ادامه دهندگان راه شهدا، امروز این خوشنامان عرصه گمنامی، سایه بانی غیر از خورشید و ماه بر فراز مزار آنها نبود.

واما بعد..

بیش از یک دهه از ساخت مقبره شهدای گمنام گذشت اما هیچ یک از مسئولین نمی توانند ادعا کنند که قدمی در جهت بهسازی فضای حرم مطهر و منور این فرزندان گمنام حضرت روح الله(ره) برداشته اند.

آنچه طی این چند سال شنیدیم فقط شعار بود و وعده و وعید توخالی و پر سر و صدا!!




پس از فرو ریختن بخشی از کاشی های این مقبره در سال 94 آن هم در حالی که عاشقان امام(ره) و شهدا در حال برگزاری دعای عرفه بودند، نماینده عالی دولت  خبر از تخصیص اعتبار 150 میلیون تومانی جهت بهسازی و گسترش این مجموعه زیارتی داد اما این وعده نیز همچون وعده های حدود چهار سال گذشته در حد یک ژست سیاسی باقی ماند و امروز علاوه بر ادامه فرو ریختن کاشی های این مقبره، شاهد تخریب ستون های این زیارتگاه در سایه سکوت محض مسئولین هستیم!!


در انتهای این داستان تکراری فقط می توان گفت که؛ مسئولین محترم! یادتان باشد برای هر صندلی ریاست شما در این نظام اسلامی، یک کربلا برپا شد و خون 72 شهید هزینه هر حکم مسئولیت شماست.

منبع:  سروستان ما

12/

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان