کد خبر: ۱۰۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
عضو شورای اسلامی شیراز:

بسیاری از پروژه های مصوب شورا روند پیشرفتی خوبی نداشته اند/ شاهد انحراف در چند روند اجرای بودجه ایم

ترابی گفت: برنامه اجرایی شهرداری در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال و کمک به حوزه تولید را تدوین و در اسرع وقت جهت تصویب به شورای اسلامی ارائه نماید.
 گزارش شیرازه، رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورا در دویست و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آغاز مراسم معنوی اعتکاف، گفت: این ایام بزرگ معنوی فرصت مناسبی برای خودسازی بخصوص برای جوانان است.

غلامعلی ترابی در ادامه با بیان اینکه استقبال جوانان از این مراسم بزرگ معنوی در شهر شیراز پیامی برای مدیریت شهری در حوزه های مختلف و  فرهنگی است، اظهار داشت: مسئولان شهری باید در زمینه ترویج شعائر الهی و زمینه سازی تقویت ایمان مردم بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات افزود: امید است این فضای انتخاباتی مانع از خدمت رسانی مسئولان به مردم نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه با مشخص شدن شعار سال توسط مقام معظم رهبری بار مسئولیت مدیران اجرایی و غیر اجرایی را سنگین تر می کند، گفت: همه باید خود را ملزم به اقدام در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال کنند و این امر از مقوله شهرداری استثناء نیست.

ترابی با خطاب قرار دادن شهردار شیراز بیان کرد: برنامه اجرایی شهرداری در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال و کمک به حوزه تولید را تدوین و در اسرع وقت جهت تصویب به شورای اسلامی ارائه نماید.

وی با ابراز تأسف اظهار داشت: در چند سال گذشته علی رغم تلاش های صورت گرفته شاهد انحراف در چند روند اجرای بودجه بوده ایم، بسیاری از پروژه های مصوب شورا روند پیشرفتی خوبی نداشته اند و تخصیص اعتبار مناسب صورت نپذیرفته است که این مسئله بالاترین ایراد در حوزه مدیریت شهرداری می باشد.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در ادامه درخواست خود را مبنی بر مدیریت در اجرای پروژه های شهری به گونه ای که پروژه ها شاهد تفکیک و تبعیض نشوند به شهردار ارائه داد و افزود: ملاک عمل شهرداری باید اجرای صحیح مصوبات شورا باشد.

ترابی با اشاره به اینکه بیش از یک سال از ادغام سه سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و حمل و نقل مسافر می گذرد، خاطرنشان کرد: با نگاهی گذرا به روند اجرایی این اقدام شاهد برجسته شدن مشکلات در این حوزه ها بخصوص در سازمان تاکسیرانی هستیم.

عضو کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاهها در شورا با عنوان اینکه عدم مدیریت منسجم در حوزه تاکسیرانی شرایط اقتصادی و عرصه فعالیت را به رانندگان و صاحبان تاکسی بسیار سخت تر از گذشته کرده است، تصریح کرد: فعالیت تاکسی بی سیم های شهر شیراز رو به کما رفته و ارائه خدمات به این قشر بسیار محدود شده است لذا اکنون که عمده سنگینی بار حمل و نقل عمومی شهر بر عهده مجموعه تاکسیرانان شهر شیراز بدون هیچ گونه هزینه دولتی و عمومی قرار دارد، شایسته توجه بیشتر مدیریت شهری است.
نظرات بینندگان