کد خبر: ۱۰۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز عنوان کرد؛

رویکرد امسال بسیج سازندگی تولید و اشتغال مردم است

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: دستور کار بسیج در سال 96 را حول سه مبحث مسجد محوری محرومیت زدایی و تولید و اشتغال میتوان برشمرد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی پور با بیان اینکه که طرح مسجد محوری به‌طور موردی که از سال گذشته آغاز شده و اکنون به شکل ملی و در ابعاد وسیع‌تری دنبال می‌شود بیان داشت: این طرح امسال از سوی بسیج اجرا می‌شود و در کنار آن ارزیابی می شود که مساجد محلات درکدام عرصه‌ها می‌توانند موفق‌تر باشند.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی از روستاها و نقاط محروم با روحیه جهادی و اعتقادی و ارائه خدمات به مردم محروم محور دیگر فعالیت‌هاست گفت: در بحث محرومیت‌زدایی نسبت به شناسایی این نقاط اقدام شده و به محض رسیدن ابلاغیه در اردیبهشت‌ماه، عملیات اجرایی آغاز می‌شود، چنانچه که در سال گذشته ناحیه بسیج ثارالله با مشارکت 2 گروه جهادی بسیج به بخشی از روستاهای دو شهرستان حفر و رستم به محرومیت‌زدایی پرداختند.

سرهنگ محبی پور بابیان اینکه سپاه و بسیج همچون چند سال اخیر سیاست‌های حمایتی خود و بحث مراکز تولیدی زودبازده را با بضاعتی که در زیرمجموعه بسیج سازندگی دارد دنبال کرده و به ارائه الگو می‌پردازد گفت: معاونت بسیج سازندگی ناحیه ثارالله طی 5 سال گذشته حمایت از طرح‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داشته که قریب 800 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به مردم پرداخت کرد و در همین ارتباط در 26 عرصه تولیدی با تسهیلات بسیج سازندگی بخشی از فضای کسب‌وکار و تولید در محدوده غرب شیراز تا بخش ارژن و خان زنیان رونق بخشید.

وی گفت: همچون سال‌های گذشته در حوزه‌های امنیتی و مقابله با دشمنان، آموزش وانجام کارهای دفاعی در برنامه است که انجام مانورها و رزمایش گردانی بسیج در سال جاری نیز جزو برنامه‌های سپاه است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: بسیج به‌عنوان بدنه فعال ملت در همه انتخابات پیش رو اظهار داشت: در همه انتخابات بسیج تلاش دارد زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم را در این عرصه فراهم آورد که این حضور فعال و حداکثری پای صندوق‌های رأی باید حضوری همراه با آگاهی و انتخاب اصلح باشد.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: از نظر بسیج باید محوریت کار رئیس‌جمهور و شوراهای شهر روستا هدایت مسائل اقتصادی و معیشتی، راهبرد اقتدار نظام، کادر سازی و مدیریت صحیح بدنه کشور، معرفی الگوهای معرفتی انقلابی و مردمی باشد و موضوع امنیت انتخابات نیز اصلی مهم است و براساس اعلام نیاز از سوی مراکز برگزاری انتخابات فرمانداری‌ها و شورای تأمین استان و... صورت می‌گیرد که بسیج می‌تواند در کنار عوامل اجرایی و نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات سالم مشارکت نماید.

نظرات بینندگان