کد خبر: ۱۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
آیت الله ایمانی:

برخورد با اندیشه های شیطانی صاحبان قدرت باید از طریق رسانه باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:امروز دشمنان ما ایمان را از دو راه هدف قرارداده اند یکی از طریق شکستن حریم اعتقادات مردم و دیگر از نظر تساهل و تسامح درکارها و ول انگاری فرهنگی.
برخورد با اندیشه های شیطانی صاحبان قدرت باید از طریق رسانه باشد
به گزارش شیرازه، نماینده رهبر انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار مدیرکل، معاونین و مدیران صدا و سیما گفت: شاید از  گذشته تا به امروزهیچ زمانی  بیش از زمان ما، احساس نیاز به بعثت  پیامبر مکرم اسلام  نبوده و نیست.

آیت الله ایمانی با اشاره به جاهلیتی که از سوی صاحبان زر و زور بر جامعه بشری حاکم شده و راه و زندگی بشر را منحرف ساخته است تصریح کرد: ضروری است بار دیگر به اهداف بعثت مراجعه و محتوای بعثت مورد بحث وبررسی  قرارگیرد وانطباق آن با عصر حاضر تجزیه و تحلیل شود.
نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری افزود: هدف نهایی پیامرمکرم اسلام و همه انبیا این بود که انسانها را بسازند و از آلودگی های اخلاقی دورکنند و برای این کار فوق العاده تلاش کردند.

وی تزکیه را هدف پیامبر خاتم بیان کرد و گفت: در آیات قرآن همه جا تزکیه برتعلیم مقدم است  جز یک مورد  دعای ابراهیم برای مکه و اهل مکه، که فرمود: خدایا  درمیان مردم پیامبری را مبعوث کن بر" ام القرا " (مکه) که به آنها بیاموزد  کتاب وحکمت را و آنها را پاک نماید. پاسخی که در قرآن مجید به این سوال داده شد  و اجابت دعای  ابراهیم  را اعلام کرده است  که ما در امیین ( انسانهای اهل ام القرا ) پیامبر را مبعوث نمودیم،  یُزَکیهم را مقدم داشته است و یُعَلَمُهم را مؤخریعنی عملا به ابراهیم اعلام  کرده  که هدف از پیامبراکرم  که تو خواستی  و ما در آخرالزمان  مبعوث نمودیم، تزکیه است و تعلیم هم نتیجه تزکیه.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز تصریح کرد: پاک شدن، فرد را آماده فراگیری می کند  و اگرظرف وجود انسان آلوده باشد نمی تواند از دانش ها وعلم بهره لازم را ببرد. این علوم درجایی رشد پیدا می کند که فضا، فضای پاکی باشد. ظرف وقتی از آلودگی ها  پاک شد  کمالات  در آن ریخته می شود  و رشد و بالندگی لازم را پیدا می کند، امروز بشر به این  امراحتیاج دارد به خاطراینکه راه درک و فهم صحیح از زندگی را برای انسان بسته اند.

وی اضافه کرد: صاحبان زر و زور و قدرت معنای حیات را تغییرداده اند، معنای زندگی و مرگ را جابه جا  کرده اند  و این  دردهایی است برای بشریت که به سادگی  قابل التیام نیست باید از محتوای بعثت برای حل این معضل استفاده کرد که امام راحل این زنگ خطر را به صدا درآورد و این تجدید نظر را آغاز کرد و بهره مند شدن ازمعنای واقعی بعثت را در قرن بیستم و بیست ویکم کلید زده است و این امتیاز امام راحل در جامعه امروزی است و تفاوتی دارد با کلام همه مصلحان عالم که همه مصلحان عالم مسائل شان روبنایی است و این مصلح بزرگ جهان و انقلابی راه حلش عمقی و محتوایی است، باورش بر این است که از اساس، انسان باید معنای خودش، شخصیت و هویت خودش را بشناسد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: خداوند ما را به قسط به برقراری عدالت اجتماعی دعوت کرده و ما باید این کار را در جامعه دنبال کنیم یعنی حکومت را تشکیل دهیم و این حکومت برای برپایی عدالت اجتماعی است، برای این که به زورگویان اجازه ندهیم افکار انسان ها را به انحراف بکشند. پیامبر آمده است که  انسانها را از بندگی غیرخدا رها کند، گنجینه های خرد وعقل و معرفت انسانی را بارورنماید، افکار و اندیشه انسانی را به کار گیرد وآنها را از تقلید کورکورانه نجات دهد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: صاحبان زرو زور از طریق رسانه هایشان  افکار بشر را به بند می کشند، فریب دادن افکارعمومی، برداشت ها، باورها و زندگی کردن ها امروز در غرب از طریق رسانه است و در این شرایط و موقعیت باید با رسالتی که بعثت به عهده مان گذاشته با برپایی عدالت اجتماعی، فضا و جامعه را آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با اشاره به نقش مهم وتاثیر گذار رسانه افزود: درعصر و زمان ما رسانه نقش عمده  و اساسی را در حل مشکلات بشر ایفا می کند. رسانه به معنای وسیع کلمه یعنی همه کسانی که به نحوی از انحاء با افکار و اندیشه های مردم در تماس مستقیم هستند، باید این فضای برپایی عدالت اجتماعی را در جامعه فراهم کند وعدالت اجتماعی بدون داشتن اعتقادات صحیح امکان پذیر نیست، اعتقادات صحیح همان ساخت و ساز انسان ها و برگشت انسان به خدا و نجات آنها از دست انسان هاست. همان گونه که صاحبان قدرت، افکار و اندیشه های شیطانی خودشان را با رسانه القا می کنند و مخاطب را با افکار و اندیشه غلط آشنا می سازنند برخورد با اندیشه های شیطانی صاحبان قدرت باید از طریق رسانه باشد.

وی تقویت ایمان مردم را امری ضروری دانست و گفت: امروز دشمنان ما ایمان را از دو راه هدف قرارداده اند یکی از طریق شکستن حریم اعتقادات مردم و دیگر از نظر تساهل و تسامح درکارها و ول انگاری فرهنگی. اگر رسانه در تقویت بنیه ایمان مردم گام بردارد انقلاب را بیمه کرده و به مردم مصونیت بخشیده است.

آیت الله ایمانی با تبریک موفقیت های پی در پی کسب شده صدا و سیمای فارس به موضوع شعار سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و افزود: همانگونه که در سال گذشته صدا و  سیما توانست وظیفه خود را در گفتمان سازی شعار سال بخوبی انجام دهد انتظار می رود که امسال نیز با انگیزه بالا مطالبات اقتصادی مردم را پیگیری کند.

در ابتدای این دیدار که به مناسبت عید مبعث برگزار شد مدیر کل صدا و سیمای فارس با تبریک این عید بزرگ، مبعث را فرصت مناسبی برای رجوع مجدد به اهداف بعثت پیامبر اعظم صلوات الله و سلام علیه دانست و گفت: بشر گرفتار امروز بیش از هر زمان دیگر به آموزه های دینی نیاز دارد و بعثت پیامبر همانگونه که بشر گرفتار تاریکی و خرافات آن روز گار را نجات و به انسان عصر خود و بعد از آن کرامت بخشید امروز نیز با رجوع به اهداف متعالی بعثت و بیان این اهداف و عرضه دقیق آن به جوامع می توان نسخه ای شفا بخش به انسانهای گرفتار در مشکلات و ناامنی عرضه کرد.

سهرابی رسانه در طراز نظام اسلامی را رسانه ای توصیف کرد که بتواند در تولید پیام های فاخر خود از محتوای غنی بعثت بهره ببرد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله رسانه تحت مدیریت خود به توفیقات کسب شده در سال گذشته در رادیو ،تلویزیون ،خبر و فنی اشاره کرد و افزود مرکز فارس به گفته مدیران ارشد رسانه که از مرکز فارس دیدار و با توانمندی های آن آشنا شده اند توان سرویس دهی به سایر مراکز را دارد .

سهرابی از برنامه ریزی این مرکز برای پیگیری مطالبات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد خبر داد و تصریح کرد: امسال متناسب با شعار سال صدا و سیما بنا دارد کارهای انحام شده و انجام نشده را برای قضاوت مردم بیان کند و برای پیگیری اهداف شعار سال از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.

نظرات بینندگان