کد خبر: ۱۰۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
علی مطهری در ممسنی:

خیلی ها سواد زیادی و تحصیلات عالی دارند اما عقلشان کامل نیست

علی مطهری در نور اباد گفت: خیلی ها سواد زیادی و تحصیلات عالی دارند اما عقلشان کامل نیست و صحبت های سخیفی بیان می کنند در مقایل می ببینیم یک مرد روستایی شاید سواد هم نداشته باشد اما عاقلانه ترین صحبت ها را انجام می دهند.

به گزارش شیرازه، همایشی با عنوان روز معلم در شهر نورآباد با حضور علی مطهری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شد.

این همایش توسط انجمن اسلامی فرهنگیان ممسنی برنامه ریزی شده بود و ابوالقاسم موسوی رئیس این انجمن پیش از این نیز قول داده بود که این همایش فقط در راستای معلم و مشکلات معلم باشد.

با این حال که خودش به این قولی که داده بود عمل کرد و در سخنرانی خود فقط به مسائل معلمان پرداخت اما برخی ها پا را از گلیم خود دراز تر کردند.

برخی ها با قرار گرفتن پیشت تریبون فرصت را غنیمت شمرده و همایش بی حاشیه معلمان را به یک متینگ سیاسی تبدیل کردند. آنها با تبلیغات زود هنگام برای حسن روحانی نامزد ریاست جمهوری  رویای برپایی جشن پیروزی در 30 اردیبهشت ماه را در سر داشتند.

اما علی مطهری به این فضا سازی ها توجه ای نکرد و حتی یک کلمه نیز در خصوص روحانی صحبت نکرد و حتی در مقابل گفت: این همایش بیشتر دریاره شهید مطهری و روز معلم است و باید بیشتر در این خصوص صحبت کرد!

نایب رئیس دوم مجلس گفت: اهمیت نقش معلم بر همگان روشن است جوامع پیشرفته بیشترین سرمایه خود را در حوزه  اموزش و پرورش قرار می دهند چرا که بهترین پتانسیل، نیروی انسانی است و پیشرفت جامعه نیازمند نیروی انسانی توانمد است که توسط آموزش و پرورش ساخته می شود.

تاثیر معلمان همیشه تاثیر مستقیم نیست نتیجه کار معلم باعث می شود که در آینده تحولی در جامعه ایجاد شود. 

علی مطهری در سفر به ممسنی


پیش از سخنرانی مطهری، مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم پیشت تریبون رفت و به مهترین مسائل مربوط به معلم از جمله وضعیت معیشیتی آنها پرداخت همچنین به جایگاه استاد مطهری نیز اشاره کرد که به اشتباه مدرک تحصیلی این شهید بزرگوار را دکترا خواند که با واکنش علی مطهری همراه بود و گفت:  آقای گودرزی به اشتباه شهید بزگوار را دکتر مطهری خواندند که اینگونه نیست و این مدارک جدید تحصیلی را نداشت اما استاد دانشگاه بود و در واقع دکترهای زیادی را تربیت کرد و تحصیلات خودشان در سطح حوزوی بود.


علی مطهری در ادامه افزود: خیلی ها سواد زیادی و تحصیلات عالی دارند اما عقلشان کامل نیست و صحبت های سخیفی بیان می کنند در مقایل می ببینیم یک مرد روستایی شاید سواد هم نداشته باشد اما عاقلانه ترین صحبت ها را انجام می دهند. بنابراین عقل از سواد متمایز است و بارها شهید مطهری نیز به این مساله تفکر تاکید کرده اند و باید معلمان در آموزش های خود به این مساله توجه کنند.


وی با اشاره به کتاب تعلیم و تربیت شهید مطهری گفت:  تربیت به معنای پرورش است که محور آن کرامت نفس می باشدو انتطار می رود معلمان در تربیت دانش اموزان، کرامت نفس را در وجود آنها مهیا کنند و این اولین اقدامی است که باید انجام دهند.


این نماینده مجلس گفت: ترببت با صنعت فرق می کند تربیت شبیه باغبانی است که استعداد وجودی  را به بهترین حالت شکوفا می کند. اما صنعت تکه تکه می کند و چیز جدیدی میسازد. 


وی در پایان گفت: چون در استانه انتخابات هستیم توصیه می کنم مشارکت بالا داشته باشید و وظیفه دینی و ملی ماست که مشارکت حداکثری داشته باشیم . هیچ کس نمی تواند بگوید سرنوشت جامعه و گشور به من مربوط نیست.


منبع: نورآنلاین 

نظرات بینندگان