کد خبر: ۱۰۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون سياسی فرمانداری شيراز:

پیش‌بینی 725 شعبه اخذ رأی در شهرستان شیراز/ استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است

معاون سياسی فرمانداری شيراز با بیان اینکه 725 شعبه اخذ رأی در شهرستان شیراز پیش‌بینی شده است، گفت: استفاده از امکانات عمومی و دولتی و شهرداری‌ها و موسسات وابسته به آن‌ها برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

به گزارش شیرازه، علی سعیدی وضعيت شعب و شيوه اخذ راي در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در شهرستان شيراز را تشریح و اظهار کرد: كل شهرستان شیراز را به 12 مركز تقسيم كرده‌ايم و هر مركز متولي تعدادي از شعب اخذ راي خواهد بود كه در هر شعبه 2 صندوق اخذ راي تعبيه شده است.

وی با بیان اينكه در هر شعبه 2 نماينده فرماندار و هفت نفر عضو صندوق فعاليت خواهند داشت، گفت: 594 شعبه اخذ راي شهري، 121 شعبه روستايي و 10 شعبه عشايري براي اخذ راي مردم شريف شهرستان شيراز پيش‌بيني شده است.

سعيدي با تصریح اينكه 648 شعبه ثابت و 77 شعبه سيار خواهد بود، گفت: از كل شعب اخذ راي 542 شعبه در شهر شيراز، 28 شعبه در شهر صدرا، 73 شعبه در بخش مركزي، 42 شعبه در زرقان و 40 شعبه در ارژن مستقر است.

وي اظهار كرد: در اين دوره از انتخابات، تنها در شهر صدرا انتخابات شوراها به شيوه تمام الكترونيكي برگزار مي‌شود و در ساير شعب اين انتخابات نيمه الكترونيكي خواهد بود.

سعيدي با بيان اينكه برگزاري انتخابات رياست جمهوري در تمام شعب اخذ راي به صورت دستي است، گفت: از ورود افراد به صورت كاروانی به شعب اخذ رأی شهرهاي مختلف براي شركت در انتخابات جلوگیری می‌شود.

معاون سياسي فرمانداري شيراز گفت: تاكنون از بين 6 كانديداي رياست‌جمهوري تنها 2 كانديدا نمايندگان خود براي برپايي ستاد انتخاباتي در شهرستان شيراز را معرفي كرده‌اند.

وی گفت: هر يك از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري در شيراز امكان برپائي يك ستاد مركزي را خواهند داشت اما محدوديتي براي ايجاد ستادهاي فرعي، جز در مناطق ممنوعه وجود ندارد.

سعيدي محدوده ممنوعه برپايي ستادهاي انتخاباتي را جغرافياي مركزي كلانشهر شيراز در حد فاصل چهارراه پيروزي، خيابان پيروزي، خيابان هجرت، خيابان ساحلي، ميدان دانشجو، خيابان ملاصدرا، خيابان قصردشت و چهارراه پيروزي، اعلام و اضافه كرد: در اين منطقه برپايي ستادهاي اصلي و فرعي ممنوعيت قانوني دارد.

وی گفت: كانديداهاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا در مهلت قانوني تبليغات امكان برپايي ستاد را خواهند داشت و تعداد ستادهاي اصلي در كلانشهر شيراز به تعداد مناطق يازده‌گانه شهرداري است؛ اين ستادها بايد در نصب بنرهاي تبليغاتي، قوانين را رعايت كرده و بنر به اندازه‌هاي تعيين شده تهيه و نصب كنند.

سعيدي با بيان اينكه تاكنون 42 نفر از كانديداهاي شوراها به دليل تخلفات تبليغاتي در شهرستان شيراز تذكر گرفته‌ و به فرمانداري شهرستان فراخوانده شده‌اند، گفت: در زمان بررسي صلاحيت‌ها 4 نفر از داوطلبان به دليل انجام تخلفات تبليغاتي و اصرار بر انجام تخلف، احراز صلاحيت نشدند.

این مقام مسئول در فرمانداری شیراز به داوطلبان هشدار داد که توجه کنند در اعیاد شعبانیه و برگزاری مراسم جشن در نقاط مختلف شهر تبلیغات زودهنگام انجام نشود.

اظهار مطالب خلاف واقع، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از ستادهای تبلیغاتی یا محل سخنرانی از مصادیق تخلفات انتخاباتی داوطلبان بود که سعیدی به آن‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت داوطلبان انتخابات از طریق پلیس فتا در فضای مجازی رصد می‌شود، تصريح كرد: تمام كانديداهاي شوراها بايد فعاليت تبليغاتي در فضاي مجازي را قبل از انتشار در بستر يكپارچه تبليغات انتخابات كشور با نام اختصاري "بي‌تاك" ثبت كنند.

سعيدي گفت: انجام تبليغات در رسانه‌هاي مكتوب روز پنجشنبه 28 ارديبهشت و يك روز مانده به زمان برگزاري انتخابات ممنوعيت قانوني دارد و روزنامه‌ها بايد از قانون تبعيت كنند.

معاون سياسي فرمانداري شيراز همچنين از تمام رسانه‌هايي كه قصد انجام تبليغات انتخاباتي را دارند و براي اين موضوع مجوزهاي قانوني را قبلا دريافت كرده‌اند خواست تا با مراجعه به نشاني اينترنتيwww.samandehi.irنسبت به دريافت نشان يا شناسه مربوطه اقدام لازم را انجام دهند.

بنابر این گزارش، انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان در روز 29 ارديبهشت برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان